تاریخ : Mon 27 Dec 2021 - 01:33
کد خبر : 66647
سرویس خبری : ورزش

اسکوچیچ این‌بار فقط از شاگردانش تمجید کرد

مصاحبه سایت کروات با سرمربی تیم ملی ایران

اسکوچیچ این‌بار فقط از شاگردانش تمجید کرد

جام‌جهانی برای من مهم‌تر از پول و هر چیز دیگری است. رویای من اسپانیاست؛ جایی که در تیم‌های لاس پالماس و کامپوستلا بازی کرده‌ام. اسپانیا از نظر من کشور ایده‌آلی است. وقتی صحبت از فوتبال باشگاهی به میان می‌آید، این رویای من خواهد بود.

به گزارش «فرهیختگان»، مدت زیادی از یک مصاحبه جنجالی دراگان اسکوچیچ با یک رسانه خارجی نگذشته است. سرمربی تیم ملی در آن مصاحبه اعلام کرد که بازیکنان ایرانی از نظر تکنیکی وضعیت خوبی دارند اما کمی مشکلات تاکتیکی دارند که قابل آموزش است و این جمله خشم برخی ستاره‌های تیم ملی را برانگیخت و باعث شد مهدی طارمی با انتشار یک توئیت پاسخ او را بدهد و البته مورد غضب مربی کروات قرار بگیرد و دو بازی تیم ملی را از دست بدهد.

اسکوچیچ حالا دوباره با یک رسانه خارجی مصاحبه کرده اما این بار مراقب بوده که حرفی نزند که شر شود! او که تیمش در آستانه صعود به جام‌جهانی است با سایت sportske کرواسی صحبت کرد و ضمن تاکید بر این نکته که هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد تا مشکلی سد راه تیمش برای صعود به جام‌جهانی نشود، درباره شاگردانش گفت: «ذهنیت آنها را دوست دارم. آنها نمونه‌ای از ملتی هستند که می‌توانند فراتر از حد واقعی‌شان بروند؛ همان‌طور که خودشان می‌گویند آنها ۱۲۰ درصد ارائه می‌دهند. در این مورد آنها شخصیت خوبی دارند و بازیکنانی نیستند که بخواهند آسوده باشند. آنها بازیکنان حرفه‌ای هستند و تعداد زیادی از ۱۸ بازیکن ما در کشورهای خارجی بازی می‌کنند. ایران هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده است. بنابراین اگر ما این کار را انجام بدهیم، یک موفقیت خواهد بود. ما کیفیت لازم برای انجام این کار را داریم. ایران در جام‌جهانی قبلی(در روسیه) نتایج قابل‌توجهی با تساوی یک - یک مقابل پرتغال، و باخت یک بر صفر مقابل اسپانیا را کسب کرد. در جام‌جهانی برزیل، لیونل مسی برد یک گله آرژانتین برابر ایران را در دقیقه ۹۰ رقم زد. این نشان می‌دهد که ایران می‌تواند این کار را انجام بدهد. ایران با حضور در جام‌های جهانی آلمان، برزیل و روسیه تیم باتجربه‌ای است.»

اسکوچیچ که در این مصاحبه خودش را فردی جاه‌طلب عنوان کرده است با یک سوال جالب هم مواجه شد؛ احتمال دریافت پیشنهاد از تیم ملی کرواسی! و البته جوابی حرفه‌ای برایش داشت: «کاملا به ایران متعهد هستم. تحقیقات و پرس‌وجوهایی شده است اما من درحال حاضر یک کار دارم. جام‌جهانی برای من مهم‌تر از پول و هر چیز دیگری است. رویای من اسپانیاست؛ جایی که در تیم‌های لاس پالماس و کامپوستلا بازی کرده‌ام. اسپانیا از نظر من کشور ایده‌آلی است. وقتی صحبت از فوتبال باشگاهی به میان می‌آید، این رویای من خواهد بود. به دینامو فکر نمی‌کنم. من در رایکا مربیگری کرده‌ام و مدتی است که قصد ندارم به‌عنوان مربی به کشورم بازگردم.»