تاریخ : Mon 27 Dec 2021 - 00:04
کد خبر : 66645
سرویس خبری : ورزش

قول می‌دهم تا روز آخر در کورس قهرمانی بمانیم

مرزبان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: از نتایج سپاهان راضی نیستیم ولی عقب نمی‌کشیم

قول می‌دهم تا روز آخر در کورس قهرمانی بمانیم

طبیعی است که ما از این امتیازات و نتایج راضی نیستیم و قطعا با آن برخورد می‌کنیم. یک جلسه فوق‌العاده خوب داشتیم و از نظر تاکتیکی، روانی و بدنی یک‌بار دیگر تیم را چک کردیم.

اتحاد خوبی در تیم داریم، گرفتن سهمیه برای ما کافی نیست

نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار: تیم سپاهان فصل نقل‌وانتقالات را با از دست دادن چند مهره تاثیرگذار شروع کرد ولی طولی نکشید که با جذب چند مهره تاثیر‌گذار و کلیدی از دیگر تیم‌ها جای آنهایی را که از دست داده بود پر و چه‌بسا تیمش را قدرتمند‌تر کرد. از همان روزها به بعد این تیم بوی قهرمانی می‌داد. از این‌رو وقتی فصل را خوب و کوبنده شروع کرد کسی تعجب نکرد و حتی خیلی‌ها رخت قهرمان را بر تن این تیم دیدند. شرایط اما این‌طور ادامه پیدا نکرد و سپاهان در بازی‌هایی ناباورانه باخت که بدبین‌ترین هوادارش هم فکرش را نمی‌کرد. 3 شکست و یک تساوی ناراضی‌کننده‌ترین نتایج سپاهان است؛ سپاهانی که برای قهرمانی استارت زد حالا درگیر بیماری نتیجه نگرفتن شده و این بیماری وقتی حاد‌تر به نظر می‌رسد که دوستداران این تیم راضی نیستند. اصفهانی‌ها که تا دیروز سپاهان نویدکیا و همکارانش را ستایش می‌کردند حالا خیلی محترمانه انتقاد می‌کنند و چه‌بسا اگر این شرایط ادامه داشته باشد از انتقاد محترمانه دست بردارند و شعار حیاکن رهاکن سر دهند. از این‌رو اصلی‌ترین چالش کادر فنی، مسئولان باشگاه و هوداران سپاهان کشف علت نوسان در این تیم است. چیزی که اخیرا با دستیار شماره یک نویدکیا درموردش صحبت کردیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با علیرضا مرزبان را در ادامه می‌خوانید.

چرا تیم سپاهان که به نظر می‌رسید داعیه قهرمانی دارد با افت نتیجه‌گیری روبه‌رو شد؟

طبیعی است که ما از این امتیازات و نتایج راضی نیستیم و قطعا با آن برخورد می‌کنیم. یک جلسه فوق‌العاده خوب داشتیم و از نظر تاکتیکی، روانی و بدنی یک‌بار دیگر تیم را چک کردیم. تیم را از زوایای مختلف موردبررسی قرار دادیم. تمام مسائل مربوطه را موشکافانه بررسی و درموردش بحث کردیم. لازم بود ابتدا مشکلات بزرگ تیم و در ادامه مشکلات کوچک را ارزیابی کنیم تا به این نتیجه برسیم که مشکل بزرگ ما کجاست!

خودتان متوجه ضعف فنی یا ایرادی تاکتیکی در تیم‌تان شده‌اید؟

مهم‌ترین فاکتور و نقطه مثبت تیم ما همبستگی است. تکیه‌گاه اصلی ما همین همبستگی است که بین کادر فنی، باشگاه و هواداران وجود دارد و می‌دانیم باید تیمی باشیم که برای قهرمانی مبارزه کند و به قهرمانی برسیم. همه باید این فشار را تحمل کنیم.

انتقاد‌ها از تیم‌تان بالا گرفته و اگر ادامه پیدا کند با چالش نارضایتی هواداران هم روبه‌رو خواهید شد؟

با چشمانی باز و با دید اغماض نسبت به انتقاداتی که به کار ما می‌شود، نگاه می‌کنیم. اصلا انتقاد‌ها را بلاک نمی‌کنیم. به آرمان‌هایی که از آن دم زدیم، وفاداریم. با تمام وجود از دیدگاه‌هایی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، هواداری می‌کنیم. بحث بزرگی که در فوتبال حرفه‌ای دنیا وجود دارد برای ما هم قابل‌پذیرش است. قبول داریم که با گفت‌وگو خیلی مسائل حل می‌شوند. برخی مسائل را با همین تفکر آنالیز می‌کنیم و آن مسائلی که قابل‌حل هستند را حل می‌کنیم و با آنهایی که نیستند، برخورد جدی می‌کنیم تا همه‌چیز در جهت حرکت رودخانه موفقیت حرکت ‌کند؛ چراکه می‌خواهیم موفقیت را برای خود به ارمغان آوریم.

موضع نویدکیا درمقابل چنین بحرانی که تیم‌تان اسیرش شده چیست؟

با پذیرفتن این مساله که با شرایط موجود می‌شود زندگی کرد یا با این دیدگاه که آیا گرفتن سهمیه برایمان کافی است، مخالفیم. نویدکیا هم همین‌طور فکر می‌کند. او به‌خوبی فوتبال اروپا را می‌شناسد و درک خوبی از مسائل درون‌گروهی دارد و آنها را یاد گرفته است. او فوتبال حرفه‌ای و منطقی اروپا را خیلی خوب می‌شناسد و خیلی خوشحالم که محرم به‌عنوان یک رهبر واقعی تیم را جلو می‌برد و مسائل را بررسی می‌کند. ما هر روز بین 8 تا 10 ساعت درگیر مسائل درون‌گروهی تیم هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. من به همه قول می‌دهم ما تا روز آخر در کورس قهرمانی خواهیم ماند، چون کیفیت کاری و کیفیت بازیکنان و همبستگی موجود در اصفهان کمک می‌کند ما از پس مساله بربیاییم.

در شرایطی که اغلب تیم‌ها بعد از 11 هفته به ثبات رسیدند، نوسانات سپاهان نگران‌کننده است!

همیشه در یک لیگ با 30 بازی ممکن است یک مینی‌بحران اتفاق بیفتد. طبیعی است هر تیمی درگیر نوسان شود ما باید این نوسان را کم کنیم و می‌دانیم نتایج قابل‌قبول نیستند. 3 شکست تا اینجای فصل برای خودمان قابل‌پذیرش نیست. خیلی از این بابت ناراحتیم و با تمام وجود برای حل این مساله تلاش می‌کنیم و من فکر می‌کنم می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

احساس خطر دور‌شدن از کسب سهمیه و قهرمانی آزارتان نمی‌دهد؟

ما نسبت به این مساله که سه امتیاز از کورس قهرمانی عقب افتادیم بسیار ناراحت هستیم ولی هنوز به اندازه کافی فرصت داریم خود را به صدرجدول برسانیم. این تکیه‌گاه بزرگی برای ماست که آرزوهای تیمی خود را به اثبات برسانیم. این مساله خیلی مهم است؛ چراکه هر 5 روز یک بازی برگزار می‌شود و این مهم است که از نظر ریکاوری به شکل علمی پیش رفته و بتوانیم با توجه به بازی‌های پیش‌رو آنالیز خوبی از آنها داشته باشیم. از طرفی برای هر بازی لازم است کیفیت فنی بازیکنان خودمان را بسنجیم. بازیکنانی که شرایط خوبی دارند را بهتر ارزیابی کرده و به آنها که وضعیت بهتری دارند امکان بازی دهیم تا همه نفرات تیم وارد بازی‌ها شده و از همه توان تیم استفاده کنیم.

گویا برخی مصدومیت‌ها هم آزارتان داد؟

به همین دلیل می‌گویم از همه نفرات استفاده کنیم، چراکه گاهی لازم است بازیکن جایگزین بهترین عملکرد را داشته باشد و از نفر قبلی بهتر عمل کند. درکنار رضا میرزایی که مصدومیت درازمدت داشته و امیدواریم تا هفته آینده به ما برسد، یاسین سلمانی هم مصدوم بود. هنوز نمی‌دانم شرایط یاسین چگونه است و شاید مدت طولانی یکی از بهترین‌هایمان را در اختیار نداشته باشیم. با این حال از روند تیمی و همبستگی موجود رضایت داریم ولی از اتفاقات داخل زمین نه!

فکر می‌کنید رقبا از شما سبقت گرفته‌اند؟

ما به خودمان فکر می‌کنیم نه رقبا! بازیکنان ما از نظر روانی برای رسیدن به قهرمانی زیرفشار هستند. تیمی که فصل قبل 65 امتیاز گرفته قطعا یکی از مدعیان اصلی است و ما برای این آرمان قطعا مبارزه می‌کنیم. ما دست از مبارزه و نبرد بزرگ برای قهرمان نخواهیم کشید. حریفان بدانند یک قدم هم عقب نمی‌گذاریم و برای رسیدن به قهرمانی با تمام وجود مبارزه خواهیم کرد.