تاریخ : Mon 27 Dec 2021 - 01:34
کد خبر : 66632
سرویس خبری : دانشگاه

2 محصول در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تجاری‌سازی شد

مسئول سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران:

2 محصول در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تجاری‌سازی شد

سنگ تراش پنوماتیک است که تفاوت آن با سایر محصولاتی که در بازار وجود دارد این است که با سرعت متغیری می‌تواند سنگ‌ها را خرد کند. محصولاتی که در بازار وجود دارد تنها با دو سرعت سنگ‌ها را خرد می‌کنند، اما محصولی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران وجود دارد سرعت متغیر دارد.

توحید نوری مسئول سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران درخصوص محصولات پژوهشی این واحد دانشگاهی گفت: «سنگ تراش پنوماتیک است که تفاوت آن با سایر محصولاتی که در بازار وجود دارد این است که با سرعت متغیری می‌تواند سنگ‌ها را خرد کند. محصولاتی که در بازار وجود دارد تنها با دو سرعت سنگ‌ها را خرد می‌کنند، اما محصولی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران وجود دارد سرعت متغیر دارد.»  او اضافه کرد: «قیمت این محصول در مقایسه با سایر محصولاتی که از کشورهای خارجی وارد می‌شود بسیار ارزان‌تر است. نمونه نیمه‌صنعتی این محصول ساخته شده و در نمایشگاه امسال نیز ارائه شد. یکی دیگر از محصولات‌مان بویلر هوشمند برای تنظیم سرم‌های خونی، قند و نمکی و سایر سرم‌هایی است که به بیماران تزریق می‌شود. این محصول دمای سرم را با دمای بدن بیمار هم‌دما می‌کند.»
به گفته مسئول سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال 5 محصول ارائه شد که از این تعداد 2 محصول تجاری‌سازی شده است.»