تاریخ : Mon 27 Dec 2021 - 00:48
کد خبر : 66622
سرویس خبری : ورزش

تیم فرهاد زمان می‌خواهد

ستار همدانی:

تیم فرهاد زمان می‌خواهد

از لحاظ فنی نیز اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم نباید خودمان را گول بزنیم، چون تشکیل استقلال واقعی که استقلال‌گونه بازی کند زمان می‌خواهد و اینکه بگوییم یک‌شبه یا دوماهه این اتفاق می‌افتد، خیر این‌طور نیست و قطع‌به‌یقین این موضوع زمانبر است که استقلال به آن وحدت تاکتیکی برسد.

ستار همدانی، کارشناس فوتبال: استقلال درحال‌حاضر در صدر جدول قرار دارد و شرایط این تیم نسبت به گذشته بهتر شده است. وقتی مدیریت تلاش کند و راه‌ها درست شود در هر صورت این اتفاقات باعث می‌شود اتحاد به‌وجود آید و حواشی جمع شود و فکر می‌کنم این اتفاق برای استقلال و صدرنشین بودن این تیم با وجود اینکه سایر تیم‌ها نیز شرایط خوبی دارند، نشان می‌دهد کار در مسیر خوبی قرار گرفته است.

از لحاظ فنی نیز اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم نباید خودمان را گول بزنیم، چون تشکیل استقلال واقعی که استقلال‌گونه بازی کند زمان می‌خواهد و اینکه بگوییم یک‌شبه یا دوماهه این اتفاق می‌افتد، خیر این‌طور نیست و قطع‌به‌یقین این موضوع زمانبر است که استقلال به آن وحدت تاکتیکی برسد و روان بازی کند و همچنین ایده‌ها و تفکرات کادرفنی روی این تیم سوار شود؛ این موضوع زمان می‌برد اما یک اتفاق خوب در این مدت افتاده که می‌توان براساس آمار و ارقام به آن اشاره کرد.

باید به یک نکته مهم یعنی گل‌های‌خورده استقلال بپردازم که با وجود دیدارهای جام حذفی این تیم در 12 بازی فقط 3 گل دریافت کرده و این موضوع نشان می‌دهد استقلال از لحاظ ساختار دفاعی به ثبات خوبی رسیده و این موضوع را به همه تیم‌ها نشان داده که به‌راحتی گل‌بخور نیست و این یکی از فاکتورهای خوب برای استقلال است که در این فصل اتفاق افتاده و نقطه بسیار امیدوارکننده‌ای محسوب می‌شود. این درحالی است که به نسبت همین نقطه امیدوار‌کننده، استقلال باید در ساختار هجومی و در خط حمله نیز موفق عمل کند که این موضوع زمانبر است و نمی‌شود همه موارد یک‌شبه حل شود که امیدوارم استقلال بتواند در آینده هم به آن ثبات لازم در ساختار حمله خود برسد و اتفاقات خوبی هم در خط حمله این تیم بیفتد.

با همه این تفاسیر الان استقلال با یک مشکل اساسی مواجه است که این موضوع به زیبا بازی کردن این تیم توام با موفقیت برمی‌گردد؛ استقلال اکنون موفقیت را دارد و در امتیازگیری خوب است و در صدر جدول قرار دارد اما من فکر می‌کنم نه کادرفنی از نوع و مدل بازی تیم رضایت دارد و نه هواداران، هرچند از نتیجه‌گیری این تیم، رضایت لازم وجود دارد اما باز هم تاکید می‌کنم موضوع زیبا بازی کردن همراه کسب نتیجه زمانبر است و یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و باید در این خصوص کمی صبر کرد تا استقلال به شرایط آرمانی برسد.

در این بین مهم‌ترین آیتمی که در این تیم به‌خوبی دیده و احساس می‌شود، این است که ستون فقرات آن کاملا شکل گرفته است. من معتقدم در بحث تیم بستن اولین اتفاقی که می‌افتد تشکیل ستون فقرات است؛ از خط دروازه تا خط حمله و این درحالی است که امروز حسینی در دروازه خیلی خوب عمل می‌کند. همچنین یزدانی در خط دفاعی به یک لیدر و رهبر تبدیل شده است و بسیار باآرامش، خونسرد، فکور، متمرکز و با یک بازیخوانی عالی بازی می‌کند و فکر می‌کنم استقلال نیاز داشت که یک چنین رهبری را در خط دفاعی داشته باشد و یزدانی این وظیفه خطیر را برعهده گرفته، هرچند این نظر شخص من نیست و خیلی‌ها اعتقاد دارند که سیاوش یزدانی درحال تبدیل شدن به یک مهره اساسی برای استقلال است.

در خط هافبک نیز مهدی‌پور بسیار خوب عمل می‌کند، یعنی او در خط هافبک به یک بازیگردان و لیدر مبدل شده و در جنگ‌های تن‌به‌تن و فرد به فرد برنده بیرون می‌آید و بازیسازی می‌کند و از هافبک‌های دیگر بازی می‌گیرد، این درحالی است که یامگا نیز عمکرد خوبی را تا اینجا به ثبت رساند و سرعت بسیار خوبی دارد و می‌تواند با اضافه شدن به‌موقع به عقب زمین در موقع دفاع و به خط حمله در زمان هجوم، برتری استقلال را بالا ببرد.

ژستد هم تا اینجای کار در خط حمله نشان داده که نمی‌تواند آن کیفیت لازم را داشته باشد اما الان کادرفنی دارد از او براساس اعتمادی که کرده از این بازیکن استفاده می‌کند تا جایی که پای این بازیکن به گل هم باز شد ولی این بازیکن یک کار را خیلی‌خوب انجام می‌دهد و آن هم حفظ توپ در بین نفرات خط دفاعی حریف است که این موضوع بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود موج دوم حمله استقلال شکل بگیرد و توپ در یک‌سوم دفاعی حریف بماند تا برای رسیدن به گل، سایر بازیکنان اضافه شوند و این امر درحال شکل‌گیری است.

در پایان تاکید می‌کنم که به اعتقاد من استقلال با شرایطی که دارد می‌تواند در انتهای فصل جاری قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند تا هواداران بعد از سال‌ها با موفقیت در آن به آرامش برسند.