تاریخ : Wed 22 Dec 2021 - 02:41
کد خبر : 66309
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

این قصه واقعی است و شعار  نمی‌دهیم

حسن وزیرزاده کارگردان «آورتین»:

این قصه واقعی است و شعار نمی‌دهیم

روزی که یکی از دوستان به ما گفت قرار است یک مستند با موضوع یکی از شهدا ساخته شود. من می‌خواستم خیلی محترمانه این کار را رد کنم زیرا که از نظرم اولویت‌های دیگری در همین حوزه‌ها وجود داشت. اما وقتی رفتیم و دیدیم که موضوع حاج‌قاسم است خودمان هم مشتاق شدیم تا این کار را بسازیم. این موضوع را مجموعه رضوان به من پیشنهاد داد.

در حاشیه رونمایی، حسن وزیرزاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از نیت و دغدغه شخصی‌اش که باعث شد سراغ ساخت این مستند برود گفت: «یک اتفاق خیلی جالبی افتاد تا نیت ما مشخص شود. روزی که یکی از دوستان به ما گفت قرار است یک مستند با موضوع یکی از شهدا ساخته شود. من می‌خواستم خیلی محترمانه این کار را رد کنم زیرا که از نظرم اولویت‌های دیگری در همین حوزه‌ها وجود داشت. اما وقتی رفتیم و دیدیم که موضوع حاج‌قاسم است خودمان هم مشتاق شدیم تا این کار را بسازیم. این موضوع را مجموعه رضوان به من پیشنهاد داد. البته موضوع آورتین پیشنهاد مجموعه خودمان بود.»

وزیرزاده در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود این مستند هم برای موافقان و هم برای مخالفان حاج‌قاسم جذابیت دارد. او در توضیح این ادعا گفت: «اتفاقا نظر من این است که مخالفان حاج‌قاسم باید بیشتر این کار را ببینند. این مستند اصلا شعاری نیست. ما از نماهایی استفاه کردیم که وی حتی حواسش به دوربین نبوده و همین فرم به واقعی شدن کار کمک می‌کند. ما سردار سلیمانی را در لشکرش و نحوه‌ برخوردش با مردم و هم‌رزمانش نشان دادیم.»

این کارگردان درباره موفقیت این مستند در جشنواره حقیقت گفت: «اصلا فکر نمی‌کردیم موفق شود و اگر می‌خواستیم برای جشنواره مستند بسازیم بیشتر نکات را رعایت می‌کردیم. ما این کار را برای عموم مردم تولید کردیم. نگاه ما از روز اول جشنواره‌ای نبود اما برگزیده شدیم.»