تاریخ : Tue 21 Dec 2021 - 03:52
کد خبر : 66229
سرویس خبری : دانشگاه

‌درحال بررسی طرح‌های جایگزینی ارز 4200 تومانی هستیم

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی:

‌درحال بررسی طرح‌های جایگزینی ارز 4200 تومانی هستیم

درنظر داریم ‌برنامه مناظره‌ای بین حسین صمصامی و یکی از کارشناسان اقتصادی برگزار کنیم، اما هنوز زمان دقیق آن نهایی نشده است. یکشنبه 28 آذر نیز برخی از دانشگاه‌ها اعم‌از تهران، علم‌وصنعت و ‌امام‌صادق(ع) برنامه‌ای را با موضوع بودجه سال آینده و حذف ارز 4200 تومانی برگزار کردند که طی آن جنبه‌های مختلف این مساله بررسی شد.

علی یزدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه تا امروز برنامه‌های مختلفی را با موضوع بودجه سال آینده و مساله حذف ارز 4200 تومانی برگزار کرده‌ایم، گفت:‌ «درنظر داریم ‌برنامه مناظره‌ای بین حسین صمصامی و یکی از کارشناسان اقتصادی برگزار کنیم، اما هنوز زمان دقیق آن نهایی نشده است. یکشنبه 28 آذر نیز برخی از دانشگاه‌ها اعم‌از تهران، علم‌وصنعت و ‌امام‌صادق(ع) برنامه‌ای را با موضوع بودجه سال آینده و حذف ارز 4200 تومانی برگزار کردند که طی آن جنبه‌های مختلف این مساله بررسی شد.» او افزود: «2 یا 3 هفته پیش نیز برنامه‌هایی با حضور صمصامی به‌عنوان یکی از موافقان ارز  4200 تومانی و یکی دیگر از فعالان عرصه بورس که مخالف وجود این ارز بود برگزار شد. چند برنامه هم پیش‌رو داریم که یکی از آنها بررسی طرح‌های جایگزین ارز 4200 تومانی است که طی آن همه طرح‌هایی که امروز در مجلس برای جایگزینی حذف ارز دولتی وجود دارد را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.»

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به این طرح‌ها ادامه داد:‌ «یکی از آنها طرح وان سعید جلیلی است. همچنین طرح‌هایی نیز توسط مالک شریعتی پیشنهاد شده که درباره حامل‌های انرژی بوده است. نشستی خصوصی نیز با مالک شریعتی برگزار کردیم و در آن توضیحاتی درباره این طرح توسط او ارائه شد. این نماینده همچنین درباره طرح ارز 4200 تومانی و تاثیراتی که در اقتصاد داشته و مزایای حذف آن صحبت‌هایی را ارائه کرده بود.»

یزدی با تاکید بر اینکه طبیعتا برنامه‌هایی که توسط تشکل‌ها صورت می‌گیرد در بحث حذف یا جلوگیری از حذف ارز اثرگذار نخواهد بود، اظهار داشت: «اما وظیفه جنبش دانشجویی این است که در چنین شرایطی نقش حلقه میانی را ایفا کند؛ مساله‌ای که رهبری نیز به آن تاکید داشته‌اند و  ما نیز تلاش می‌کنیم مسائل را تحلیل و بررسی کرده و برای مردم تبیین کنیم.» او خاطرنشان کرد:‌ «قطعا هیچ‌کدام از برنامه‌هایی که توسط ما برگزار می‌شود، قرار نیست له یا علیه حذف ارز 4200 تومانی باشد، بلکه تلاش داریم نکات مدنظر هرکدام از موافقان و مخالفان این بند از بودجه را بشنویم تا قطعا بتوانیم پیامدهایی که با حذف ارز دولتی متوجه کشور می‌شود را برای مردم تبیین کرده و از شدت آن بکاهیم.»