تاریخ : Tue 21 Dec 2021 - 02:27
کد خبر : 66228
سرویس خبری : دانشگاه

باید همه نگاه‌های موجود در عرصه اداره اقتصادی کشور مورد بررسی قرار بگیرد

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: ‌

باید همه نگاه‌های موجود در عرصه اداره اقتصادی کشور مورد بررسی قرار بگیرد

امروز در بحث اداره کشور و مسائل اقتصادی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و باید همه این نگاه‌ها توسط دانشجویان موردتوجه قرار گرفته و بعد از آن است که می‌توانند نسبت به چنین مسائلی موضع‌گیری داشته باشند.

محمدحسین کاظمی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه قرار است حذف ارز 4200تومانی را به‌صورت کارشناسانه هم در سطح اتحادیه و دفاتر دنبال کنیم، گفت: ‌«با برخی نمایندگان مجلس نیز رایزنی کرده و درصدد هستیم آنها نیز در این نشست‌ها حضور داشته و از طرف دیگر دولتمردان نیز حضور داشته باشند و به سوالات پاسخ دهند. هدف این است که برگزاری چنین نشست‌هایی باعث شود موضع‌گیری‌هایمان با پشتوانه کارشناسی انجام شود.»

او با تاکید بر اینکه هنوز درباره زمان و میهمانان به قطعیت نرسیده‌ایم، ازاین‌رو زمان دقیق برگزاری نشست‌ها مشخص نیست، ادامه داد: ‌«تشکل‌های دانشجویی بدون حب و بغض به موضوعات مختلف ورود می‌کنند؛ ازاین‌رو ورود دانشجویان به مسائلی مانند بودجه صرفا از سر دلسوزی است؛ بااین‌حال باید این مساله نیز درنظر گرفته شود که هر رفتاری باید به‌صورت کارشناسانه دنبال شود.»

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: «امروز در بحث اداره کشور و مسائل اقتصادی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و باید همه این نگاه‌ها توسط دانشجویان موردتوجه قرار گرفته و بعد از آن است که می‌توانند نسبت به چنین مسائلی موضع‌گیری داشته باشند. بااین‌حال معتقدم ورود بدون حب و بغض به مسائل باعث اصلاح روندها خواهد بود و همه صحبت‌هایی که تا امروز درباره بودجه نیز وجود داشته، صرفا با نگاه اصلاح و جلوگیری از چالش‌های جدید در حوزه معیشتی مردم است که در این میان برگزاری سلسله‌نشست‌های مختلف می‌تواند ما را به یک دید درست برساند. از طرف دیگر می‌بینیم که رهبری نیز سال‌هاست در مباحث اقتصادی تاکیدهای ویژه داشته‌اند.»  کاظمی گفت: «دولتمردان و مجلسی‌ها پیش از انتخابات قول‌هایی برای اصلاح وضعیت معیشتی مردم داده‌اند و امروز انتظار می‌رود در این زمینه ورود جدی کنند. ‌طبیعی است که باید از آنها نیز مطالبه شود و دانشجویان یکی از قشرهایی هستند که می‌توانند در این زمینه وارد شوند. در اصل فعالان دانشجویان باید برنامه‌هایی را که برای اصلاح وضعیت اقتصادی بوده، مطالبه کنند تا به مرحله اجرا برسد.»