تاریخ : Mon 20 Dec 2021 - 11:02
کد خبر : 66199
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

«شبی با ایرانیان» به همراه حافظ خوانی فارسی آموزان ژاپنی و اجرای موسیقی

از سوی رایزنی فرهنگی و به مناسبت یلدا برگزار می شود

«شبی با ایرانیان» به همراه حافظ خوانی فارسی آموزان ژاپنی و اجرای موسیقی

در ادامه برگزاری ویژه برامه شبی با ایرانیان که در سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به صورت حضوری و در سال ۱۳۹۹ نیز به صورت مجازی برگزار شد، همزمان با شب یلدای ۱۴۰۰، پنجمین نشست نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان»، همچون سال های گذشته، پنجمین نشست "شبی با ایرانیان" رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن همزمان با شب یلدا، با حضور فرهنگ دوستان و علاقه مندان ایرانی و ژاپنی به صورت مجازی و به همراه حافظ خوانی ۳ نفر از فارسی آموزان رایزنی فرهنگی، سخنرانی هنرمند ژاپنی مسلط به موسیقی سنتی ایرانی و اجرای زنده موسیقی برگزار می شود.

  به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن،  در ادامه برگزاری ویژه برامه شبی با ایرانیان که در سال های ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به صورت حضوری و در سال ۱۳۹۹ نیز به صورت مجازی برگزار شد، همزمان با شب یلدای ۱۴۰۰، پنجمین نشست نیز برگزار خواهد شد.

در این برنامه دکتر ماساتو تانی استاد دانشگاه کوبه و هنرمند مسلط به موسیقی ایرانی و سنتور که تالیفاتی هم در این زمینه داشته است در خصوص آداب، رسوم و سنت های ایرانی سخنرانی و در بخش های مختلف به اجرای زنده سنتور خواهد پرداخت، ضمن آن که ۳ نفر از فارسی آموزان رایزنی فرهنگی شامل گوتو یاسکو، هیرویاسو تانابه و یاسویوشی ساتو به حافظ خوانی پرداخته و در خصوص اشعار و معانی آنان توضیحاتی را ارئه می نمایند.

این برنامه روز سه شنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ (۲۱ دسامبر ۲۰۲۱) از ساعت ۱۹:۰۰ به وقت توکیو (۱۳:۳۰به وقت ایران) در نرم افزار زوم رایزنی فرهنگی برگزار خواهد شد.

برای شرکت در نشست می توانید لینک زیر را در صفحه مرورگر باز کنید:   
Join Zoom Meeting:      https://us02web.zoom.us/j/8364559495
و یا در اپلیکیشن موبایل یا کامپیوتری زوم، کد شناسه 836-455-9495 را وارد فرمائید.