تاریخ : Thu 16 Dec 2021 - 00:58
کد خبر : 65887
سرویس خبری : ورزش

اتاق احیای اکباتان

پرسپولیس هم مثل استقلال پیکان را در دستگردی سه‌گله کرد

اتاق احیای اکباتان

تیم‌های فوتبال پیکان و پرسپولیس در چهارچوب هفته دهم لیگ برتر دیروز در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی 3 بر یک شاگردان یحیی گل‌محمدی خاتمه یافت تا پرسپولیس نیز همانند استقلال سه گل به پیکان بزند.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم‌های فوتبال پیکان و پرسپولیس در چهارچوب هفته دهم لیگ برتر دیروز در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی 3 بر یک شاگردان یحیی گل‌محمدی خاتمه یافت تا پرسپولیس نیز همانند استقلال سه گل به پیکان بزند. برای تیم گل‌محمدی لک، حسینی، علی نعمتی، شیری، آقایی، سرلک، شریفی(88-اسدی)، ترابی(54- آل‌کثیر)، امیری، عالیشاه(88- شجاعی) و عبدی (88- فرجی) به میدان رفتند. نکته جالب ترکیب قرمزها حضور مهدی ترابی بود که پیش از این گفته می‌شد به خاطر مصدومیت بازی را از دست داده است. وی به خاطر مصدومیت در نیمه دوم تعویض شد. نخستین اتفاق مهم در دقیقه 15 رخ داد و اشتباه حامد لک در بازی با پا می‌رفت تا تیم پیکان را به یک موقعیت خوب گلزنی برساند که بازیکنان این تیم با بی‌دقتی توپ را از دست دادند. در این صحنه توپ به داور هم برخورد کرد. دو دقیقه بعد اشتباه بزرگ حسن پورحمیدی در دفع توپ باعث شد توپ پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی برسد. در ادامه پاس این بازیکن به مهدی عبدی او را در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان پیکان قرار داد تا مهاجم جوان سرخ‌پوشان با یک ضربه دقیق گل اول پرسپولیس را به ثمر برساند. در دقیقه 48 تعلل مهدی ترابی منجر به از دست رفتن موقعیت تک‌به‌تک این بازیکن شد. در دقیقه 64 پاس در عرض امید عالیشاه را عیسی آل‌کثیر با یک شوت بغل‌پا به گل دوم پرسپولیس تبدیل کرد. در دقیقه 79 حامد لک درحالی که روی ارسال بازیکنان پیکان قصد مشت کردن توپ را داشت، با مهاجم پیکان برخورد کرد که سیدرضا مهدوی در این صحنه اعتقاد به خطا و پنالتی داشت اما قرمزها به‌شدت معترض بودند. علیرضا کوشکی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک ضربه چیپ دروازه حامد لک را باز کرد.

در دقیقه 4+90 همکاری خوب بازیکنان پرسپولیس و پاس خوب رضا اسدی را علی شجاعی تبدیل به گل کرد تا همکاری بازیکنان تعویضی پرسپولیس در این صحنه کامل شود و اختلاف بار دیگر به دو گل افزایش یابد. به این ترتیب شاگردان گل‌محمدی با کسب پنجمین برد فصل خود، 19 امتیازی شدند و با یک امتیاز به صدر جدول رسیدند.

 اولین باخت گل‌گهر

روز گذشته 6 بازی دیگر هم برگزار شد. گل‌گهر و فولاد در سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. تک گل بازی را لوسیانو پریرا در دقیقه 30(پنالتی) به ثمر رساند. اعضای تیم گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی به‌شدت به تصمیم داور در اعلام پنالتی به سود فولاد اعتراض داشتند. حمید حاج‌ملک همچنین امین پورعلی را اخراج کرد تا گل‌گهر از دقیقه 21 بازی را 10 نفره ادامه دهد. صنعت نفت در آبادان به مصاف پدیده رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا اولین پیروزی خانگی این تیم با علیرضا منصوریان رقم بخورد.

تراکتور در تبریز با دو گل رضا نفت مسجدسلیمان را شکست داد، هوادار در اصفهان با یک گل ذوب‌آهن را شکست داد تا از قعر کمی فاصله بگیرد، بازی  فجرسپاسی شیراز با مس رفسنجان به تساوی بدون گل انجامید و نساجی مازندران و آلومینیوم اراک هم به مساوی یک - یک بسنده کردند. آلومینیوم اراک با تساوی در ساری 20 امتیازی شد و در کنار استقلال در صدر جدول قرار گرفت.