تاریخ : Wed 08 Dec 2021 - 01:53
کد خبر : 65317
سرویس خبری : سیاست

۱۰ ساله مشکلات تهران را حل می‌کنم

قول زاکانی به دانشجویان در دانشگاه تربیت‌مدرس:

۱۰ ساله مشکلات تهران را حل می‌کنم

در شهرداری تهران به علوم مهندسی، انسانی، تجربی و هنر نیازمندیم و امیدمان و احتیاج‌مان به نخبه‌های شهری است. تهران مانند یک کشور است، وقتی از مشکلات تهران حرف می‌زنیم درحقیقت از مشکلات یک کشور حرف می‌زنیم.

مراسم روز دانشجو روز گذشته با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و نمایندگان دانشجویان پیشنهادها و دیدگاه‌هایشان را با شهردار درمیان گذاشتند. گفتنی است این مراسم بدون جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد. سه‌شنبه 16 آذر ساعت 14، بزرگداشت روز دانشجو در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار شد. خیابان منتهی به دانشگاه و محوطه بزرگ فضای دانشگاه با درختان زرد و برگ‌های به زمین ریخته شده پاییز را به خوبی تصویر کرده است. مراسم با عنوان «طبیب دردهای مزمن شهر» و با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد. از بدو ورود و تا پیدا کردن سالن موردنظر این پوستر در تعداد قابل‌توجهی به چشم می‌خورد. صندلی‌های سالن با رعایت فاصله اجتماعی دو درمیان است و در صندلی‌های میانی عکس شهدا نصب شده است. همچنین صندلی‌های مابین غیر از ردیف اول به‌طوری بسته شده‌اند که امکان باز شدن و نشستن بدون فاصله وجود ندارد. جمعیت هم متناسب با ظرفیت موجود در سالن هستند. طبق روال معمول مراسم با 30 دقیقه تاخیر برگزار و خود شهردار و تیم همراه با قریب به یک‌ساعت تاخیر حاضر می‌شوند. در بین سخنرانی نفر اول، زاکانی و تعداد زیادی همراه وارد سالن شدند.  شهردار تهران در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه حادثه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دارای دو جنبه ضداستبدادی و ضداستکباری است، گفت: «در شهرداری تهران به علوم مهندسی، انسانی، تجربی و هنر نیازمندیم و امیدمان و احتیاج‌مان به نخبه‌های شهری است. تهران مانند یک کشور است، وقتی از مشکلات تهران حرف می‌زنیم درحقیقت از مشکلات یک کشور حرف می‌زنیم.» زاکانی در واکنش به فیلمی که قبل از سخنرانی او پخش شده بود، گفت: «فیلمی که در ابتدای این مراسم پخش شد مربوط به 6 ماه پیش است. در دوره مدیریت بنده مشکلات زیادی در شهرداری برطرف شده است. قرارگاهی در تهران به وجود آوردیم تا مشکلات شهری مثل اعتیاد و فقر را حل کنیم.» او همچنین ادامه داد که پنجشنبه‌ها به مناطق مختلف شهری می‌روم، اگر این دو هفته نرفتم چون درگیر بودجه بودیم. شهردار تهران در پایان صحبت‌هایش در روز دانشجو گفت: «بین مهاجرت و فرار مغزها تفاوت وجود دارد. فرار مغزها به علت کم‌کاری ما مسئولان انجام می‌شود و نیازمند صورت جدیدی از شهر تهران هستیم. صورت حال حاضر شهر تهران زیبنده مردم و جمهوری اسلامی نیست. اگر مدتی ماشین‌ها تردد نکنند تهران پاک‌ترین هوا را خواهد داشت.» زاکانی همچنین قول داد در بازه زمانی ۱۰ ساله و در ۱۲ سرفصل، تهران را شهری پیش‌رو و پیشرفته خواهد کرد. او همچنین در پایان گفت: «این را هم بگویم که نان خیلی‌ها در زدن آدم‌هاست. چون هنوز کارمان شروع نشده دارند مارا تخریب می‌کنند. البته خیلی حوصله جواب دادن به اینها را نداریم و ما کار خودمان را می‌کنیم.»

سخنرانی زاکانی که تمام شد برخلاف تصور، زمانی برای پرسش و پاسخ دانشجویان درنظر گرفته نشده بود. مجری مراسم گفت علت این تصمیم کمبود وقت است. وقتی شهردار تهران قصد خروج از سالن داشت سه جانباز شیمیایی نزدیک زاکانی شدند و برای بیان درخواست خود زمان خواستند. شهردار با گشاده‌رویی از آنها استقبال کرد و گفت شماره تلفن‌تان را بدهید تا من شب جهت رفع دغدغه‌هایتان تماس بگیرم. پس از آن نیز چند نامه از دست جمعیت دریافت کرد و با راننده و همراهان خود سوار پژو پارس شدند و دانشگاه را ترک کردند.