تاریخ : Sun 05 Dec 2021 - 10:26
کد خبر : 65047
سرویس خبری : جامعه

کیت تشخیص اُمیکرون امروز وارد ایلام می‌شود

کیت تشخیص اُمیکرون امروز وارد ایلام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امروز کیت سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون وارد استان و در صورت مشاهده موارد مشکوک از آن استفاده می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان»، جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح امروز در گفت‌وگویی گفت: امروز کیت سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون وارد استان و در صورت مشاهده موارد مشکوک از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: شیوع سویه جدید کرونا در بسیاری از کشور‌های آسیا بسیار نگران کننده و خطرناک است و این می‌طلبد که ما بیش از گذشته شیوه نامه بهداشتی را رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دو راهبرد استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون در شرایط فعلی باید با دقت مورد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۲ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم استان نیز تاکنون واکسن کرونا تزریق نکردند که شهرستان‌های مهران، ایلام و دهلران کمترین میزان پوشش واکسن دانش آموزی را به خود اختصاص دادند.

وی در خصوص شرایط تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان نیز افزود: تمامی افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از تزریق دُز دوم آنان می‌گذرد می‌تواند نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند./ فارس