تاریخ : Sat 04 Dec 2021 - 00:50
کد خبر : 64880
سرویس خبری : دانشگاه

ملزومات پیشرفت  به روایت انجمن های علمی دانشگاه آزاد

«فرهیختگان» بررسی کرد

ملزومات پیشرفت به روایت انجمن های علمی دانشگاه آزاد

انجمن‌‌های علمی و دانشجویی از نهادهایی هستند که می‌‌توانند نقش موثری در توسعه اجتماعی و علمی جامعه داشته باشند و بر این اساس دارای کارکردها و وظایف آشکار و پنهان هستند.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: انجمن‌های علمی بزرگ‌ترین، جوان‌‌ترین و علمی‌ترین تشکل رسمی در سطح دانشگاه‌‌ها هستند. بی‌شک تولید علم یکی از مهم‌ترین مسائل راهبردی کشور است که عصاره آن می‌‌تواند از دل دانشگاه‌‌ها بیرون بیاید؛ انجمن‌های علمی و دانشجویی نیز ازجمله تشکل‌هایی هستند که می‌توانند به بحث تولید علم در دانشگاه‌ها کمک کنند. به‌عبارت بهتر انجمن‌‌های علمی و دانشجویی از نهادهایی هستند که می‌‌توانند نقش موثری در توسعه اجتماعی و علمی جامعه داشته باشند و بر این اساس دارای کارکردها و وظایف آشکار و پنهان هستند. دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 2400 انجمن علمی و دانشجویی و البته 310 انجمن فعال دارد. در این گزارش در گفت‌وگو با دبیر چهار انجمن فعال علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به نحوه فعالیت و اقدامات آنها در 6 ماه گذشته پرداخته‌ایم که در زیر می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

دبیر انجمن هنر و معماری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس: دانشگاه پل ارتباطی میان انجمن‌های علمی و دانشجویی و صنعت شود (لینک)
 
دبیر انجمن علمی و دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب: انجمن علمی پلی ارتباطی میان دانشجو و اساتید است (لینک)
 
دبیر انجمن حقوق باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس: مسئولان مختلف در پیشبرد برنامه‌ها به ما اعتماد کنند (لینک)
 
دبیر انجمن گردشگری و هتلداری: موازی‌کاری با سایر بخش‌های دانشگاه مهم‌ترین چالش انجمن‌های علمی و دانشجویی است (لینک)