تاریخ : Wed 01 Dec 2021 - 00:12
کد خبر : 64717
سرویس خبری : دانشگاه

کارهای بر زمین‌ مانده مجلس از نگاه دانشجویان

«فرهیختگان» در گفت‌وگو با فعالان دانشجویی به مناسبت روز مجلس بررسی کرد

کارهای بر زمین‌ مانده مجلس از نگاه دانشجویان

از مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی، بحث شفافیت‌سازی آرا و فعالیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که به گفته مسئولان تشکل‌ها می‌تواند فتح بابی برای بهبود معضلات و چالش‌های کشور و پاسخگویی به مطالبه مردم و به‌ویژه جوانان و دانشجویان باشد.

یگانه عرب، روزنامه‌نگار:  مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهادی مهم و تاثیرگذار در کشور باید با تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی تعامل و گفتمان داشته باشد و در این مسیر از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی قشر جوان نخبه کشور بهره‌مند شود و در مسیر بهبود معضلات کشور، بررسی طرح‌ها و ... گام بردارد. با توجه به پیگیری مطالبات مردم توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی، نمایندگان مجلس باید در جمع مردم حاضر و از این دغدغه‌ها خبردار شوند و پیگیر این مطالبات باشند. از مهم‌ترین دغدغه‌های این تشکل‌ها و اتحادیه‌ها، بحث شفافیت‌سازی آرا و فعالیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که به گفته مسئولان تشکل‌ها می‌تواند فتح بابی برای بهبود معضلات و چالش‌های کشور و پاسخگویی به مطالبه مردم و به‌ویژه جوانان و دانشجویان باشد.

به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی با چند تن از مسئولان بخش‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مختلف و اتحادیه‌های دانشجویی درخصوص نحوه تعامل و ارتباط این بخش‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مطالبه‌های دانشجویان و جوانان از نمایندگان مجلس، پیشنهادهایی برای بهبود فعالیت‌ها و عملکردهای آنها و ... گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:
نمایندگان مجلس باید از ظرفیت جوانان متخصص در شوراهای مشورتی بهره‌مند شوند (لینک)
 
مسئول قرارگاه انقلاب بسیج دانشجویی علم و صنعت:
تعامل نمایندگان مجلس با تشکل‌های دانشجویی، مطالبه‌ای که بی‌جواب مانده است (لینک)
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی:
شفافیت‌سازی فعالیت نمایندگان مجلس، مطالبه‌ای که باید رای بیاورد (لینک)
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله:
پیگیری درخواست‌های رزیدنت‌ها باید در اولویت فعالیت‌های نمایندگان مجلس باشد (لینک)