تاریخ : Wed 01 Dec 2021 - 00:51
کد خبر : 64715
سرویس خبری : دانشگاه

شفافیت‌سازی فعالیت نمایندگان مجلس، مطالبه‌ای که باید رای بیاورد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی:

شفافیت‌سازی فعالیت نمایندگان مجلس، مطالبه‌ای که باید رای بیاورد

متاسفانه تعامل و ارتباط ما با نمایندگان مجلس آنطور که بایدوشاید نیست و صرفا با چند نماینده مجلس به‌صورت خاص آن هم در فضای مجازی تعامل و گفتمان داریم.

 محمد جاویدی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با اشاره به چگونگی ارتباط و تعامل این بخش با نمایندگان مجلس درخصوص بیان معضلات و حل دغدغه‌ها گفت: «متاسفانه تعامل و ارتباط ما با نمایندگان مجلس آنطور که بایدوشاید نیست و صرفا با چند نماینده مجلس به‌صورت خاص آن هم در فضای مجازی تعامل و گفتمان داریم.»

وی افزود: «اگر بخواهیم درباره عدم این تعامل دوسویه صحبت کنیم، باید بگویم از سوی بخش بسیج دانشجویی دانشگاه ما این تمایل و خواسته همیشه وجود داشته است و حتی سعی کرده‌ایم جلسات و نشست‌های مختلفی با نمایندگان مجلس متناسب با نیازهای روز کشور داشته باشیم تا از تعاملات داخل مجلس بر سر موضوعات مدنظر باخبر شویم. ما در این جلسات تلاش می‌کنیم ضمن ایجاد دغدغه، آنها را با نمایندگان در میان بگذاریم یا انتقال بدهیم. امیدواریم راهی برای افزایش این تعامل دوسویه باشد که هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان دغدغه‌ها و مطالبات ما باشند و هم ما از تصمیم‌گیری‌ها مطلع باشیم.»

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در ادامه درخصوص مهم‌ترین و اساسی‌ترین مطالبات‌شان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بهبود دغدغه‌ها و چالش‌هایشان بیان کرد: «قطعا اگر اتفاقی بیفتد، نه‌تنها چالش‌های پیش‌رو فعالیت ما، بلکه همه مردم و بخش‌های ذی‌نفع کشور از آن منتفع خواهد شد، آن هم بحث عینیت و شفافیت‌سازی است که برند امسال مجلس است. این جریان باید در مجلس تایید شود و رای بیاورد که در این صورت خیلی از مشکلات و گره‌ها حل می‌شود؛ چراکه این عدم شفافیت، خلئی است که باید پر شود.» جاویدی تصریح کرد: «زمانی که این جریان شفافیت فعالیت‌های نمایندگان مجلس تایید شود، چیزی که اتفاق می‌افتد این است که آن نماینده مجلس دیگر حواسش هست که به چه طرحی رای می‌دهد یا چه جریانی را تایید یا رد می‌کند. همچنین آنان می‌دانند که با چه منطقی به طرح‌ها و جریانات رای می‌دهند؛ چراکه قطعا درصورت وجود شفافیت‌سازی باید طبق مطالبات مردم و تشکل‌های دانشجویی بازخواست شده و نسبت به آن پاسخگو باشند، پس دقیق‌تر رای می‌دهند و تمامی ابعاد یک جریان را در نظر می‌گیرند و به‌تبع آن چالش‌ها در کشور کمتر خواهند شد.» به‌گفته وی یکی از موارد مهم در میان مسائلی که مجلس می‌تواند در اولویت قرار بدهد، این است که آن اسمی که حضرت آقا برای برند مجلس شورای اسلامی آوردند و گفتند که مجلس انقلابی، بار عجیب و مسئولیت سنگینی برای نمایندگان ایجاد می‌کند که باید به نحو احسن انجام شود و امیدآفرینی در میان مردم رواج پیدا کند، متاسفانه خیلی نمود امیدآفرینی میان مردم در حوزه‌های مختلف رواج پیدا نکرده و مفقود مانده است و به‌عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در پایان بیان کرد: «با حضوری شدن دانشگاه فضای گسترده‌تری برای تعامل بیشتر نمایندگان مجلس با بخش‌های مختلف دانشگاه و شنیدن دغدغه‌ها و چالش‌های دانشجویان فراهم خواهد شد. اگر برنامه‌ریزی خوبی بر سر مسائل مختلف صورت بگیرد تا نمایندگان هم بتوانند از دغدغه‌ها و معضلات دانشگاهیان بیشتر مطلع شوند، قطعا تاثیرگذاری خوبی خواهند داشت. حضور نمایندگان مجلس در جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها و شنیدن مطالبات آنها باید همه‌گیر شود و امیدواریم این اتفاقات در پس جریان شفافیت‌سازی صورت گیرد.»