تاریخ : Mon 29 Nov 2021 - 00:59
کد خبر : 64522
سرویس خبری : دانشگاه

کارگاه آموزش قلم‌زنی راه‌اندازی خواهم کرد

برگزیده رویداد ملی صنایع خلاق در محور قلم‌زنی:

کارگاه آموزش قلم‌زنی راه‌اندازی خواهم کرد

این رویداد دانشجویی در ابتدای راه با چالش‌های بسیار کمی همراه بود که این به‌خودی خود به عملکرد این رویداد در دوره‌های بعد کمک خواهد کرد. دانشجویان شرکت‌کننده از برگزاری این رویداد بسیار راضی بودند و امیدواریم ادامه‌دار باشد، آن هم با همین روند موثر و حمایت‌گرانه.

مریم نعمتی، یکی‌ دیگر از برگزیدگان نخستین دوره رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با اشاره به طرح خلاقانه خود در این رویداد بیان کرد: «طرح من در حوزه قلم‌زنی است، قلم‌زنی در همه‌جای کشور به یک شکل کار می‌شود و همه مردم آن را در قالب قلم‌زنی بر مس، طلا، برنج، ظروف و... می‌بینند؛ اما من این طرح قلم‌زنی را بر دکوراسیون منزل اضافه کردم؛ به این معنا که دکوراسیون منزل و کاغذ دیواری از قلم‌زنی‌های مس، نقره و طلا باشد.»

وی درخصوص ارزیابی خود از برگزاری این رویداد افزود: «برگزاری این رویداد فناورانه مزیت‌ها و نقاط قوت بسیاری داشت که دانشجویان را در این عرصه همراهی کرد؛ اما درکنار خوبی‌های این رویداد با چالشی نیز مواجه بودیم و آن، بحث عدم‌آموزش حضوری برای ارائه طرح‌ها بود، به این معنا که ما سه ماه پیش از این رویداد هم کلاس‌های مجازی داشتیم و آن‌طور که باید و شاید تاثیر کلاس‌های حضوری را نداشت. درخصوص بحث ارائه‌ها هم کلاس آموزشی‌ای برای ما برگزار نشد و به این دلیل برخی دانشجویان نتوانستند ارائه‌ای داشته ‌باشند. بهتر بود که پیش از ارائه طرح دانشجویان کلاسی برای نحوه ارائه و گفتار برگزار می‌شد.»

نعمتی در ادامه توضیح داد: «این رویداد دانشجویی در ابتدای راه با چالش‌های بسیار کمی همراه بود که این به‌خودی خود به عملکرد این رویداد در دوره‌های بعد کمک خواهد کرد. دانشجویان شرکت‌کننده از برگزاری این رویداد بسیار راضی بودند و امیدواریم ادامه‌دار باشد، آن هم با همین روند موثر و حمایت‌گرانه.»

برگزیده نخستین دوره رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با دریافت تسهیلات ارائه‌شده دانشگاه آزاد اسلامی به برگزیدگان و وام ۱۰۰میلیونی به برگزیدگان، قرار است کارگاه قلم‌زنی ایجاد کند، گفت: «با دریافت این وام در آینده قطعا کارگاهی برای آموزش قلم‌زنی تاسیس خواهم کرد که بتوانم فعالیت در این زمینه را به‌عنوان یک شغل ادامه بدهم و کارآفرینی کنم.»

وی افزود: «بسیاری از دانشجویان و فعالان در عرصه فناورانه و صنایع خلاق هستند که با وجود استعداد و خلاقیت امکان فعالیت در این زمینه را ندارند و آن هم به دلیل عدم‌وجود سرمایه است. برگزاری این رویداد ملی می‌تواند بستری برای فعالیت بیش از پیش دانشجویان در عرصه فناوری‌های نرم و فرهنگی باشد. این رویداد می‌تواند‌ انگیزه و روزنه امیدی برای فعالیت و ارائه طرح‌های دانشجویان فعال و حتی دیده‌شدن آنها در این عرصه شود و این دانشجویان می‌توانند به اهداف‌شان برسند و آن را دنبال کنند.»

نعمتی در پایان بیان کرد: «دانشجویان خلاق و کارآفرین می‌توانند موجب ایجاد ‌انگیزه بیشتر در دیگر دانشجویان باشند و در امر کارآفرینی حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی موثر عمل کنند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان باید از حضور دانشجویان در این رویدادها حمایت کنند، به‌طور مثال ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل حمایت چشمگیری از سوی دانشگاه برای استقرار در محل رویداد و... نداشتیم.»