تاریخ : Mon 29 Nov 2021 - 00:37
کد خبر : 64500
سرویس خبری : ورزش

روز خوب میلاد و کریم

بررسی عملکرد ایرانی‌ها در برد مهم آاک

روز خوب میلاد و کریم

آاک آتن پس از دو بازی ناکامی دوباره طعم برد را چشید و این‌بار در زمین جیانینا به برتری رسید. آنها اگرچه بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما در دقیقه90 بود که بالاخره توانستند گل برتری را به حریف بزنند و بازی را به سود خود به پایان برسانند.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال آاک آتن در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ یونان موفق شد در زمین پاس‌جیانینا در آخرین دقایق به یک برد ارزشمند دست پیدا کند و پس از یک تساوی و یک شکست دوباره به روند پیروزی‌های خود در لیگ برگردد. آاک درحالی این بازی را به سود خود خاتمه داد که خیلی زود دروازه خود را در این مسابقه بازشده دید اما دوگلی که آمرابات و شاخوف به ثمر رساندند سه‌امتیاز حساس این بازی را به حساب این تیم واریز کرد. سایت ایرافینای یونان درباره این دیدار نوشت: «آاک در دیدار با جیانینا موفق شد هم داور و هم تیم حریف را شکست دهد. آریگریس جیانیکیس در این مسابقه ترجیح داد تیمش را تنها با یک تغییر نسبت به دربی آتن و مصاف با المپیاکوس راهی زمین کند و نورالدین آمرابات را به‌جای لوی گارسیا به زمین فرستاد. حضور میلاد محمدی در دفاع چپ از نکات جالب این مسابقه بود و این مدافع ایرانی با وجود اشتباهی که در بازی قبل داشت همچنان مورد اعتماد سرمربی تیم قرار گرفته بود. یک پنالتی جنجالی می‌توانست شرایط بازی را به سود میزبان عوض کند اما آاک خیلی زود بازی را به تساوی کشاند. ورود کریم انصاری‌فرد به زمین در نیمه دوم باعث شد حملات این تیم بیشتر شود و این مهاجم ایرانی که بارها توانسته نتیجه بازی را به سود تیمش تغییر دهد در این بازی هم در مدتی که در زمین حضور داشت بسیار تاثیرگذار بود و توانست نقش زیادی در حملات تیمش و درنهایت برد آاک داشته باشد.»

سایت «لاریسا» یونان نیز در گزارشی از این مسابقه نوشت: «آاک آتن پس از دو بازی ناکامی دوباره طعم برد را چشید و این‌بار در زمین جیانینا به برتری رسید. آنها اگرچه بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما در دقیقه90 بود که بالاخره توانستند گل برتری را به حریف بزنند و بازی را به سود خود به پایان برسانند. در ترکیب آاک آمرابات و محمدی عملکرد خوبی درطول مسابقه داشتند و از عوامل مهم برتری تیم در این مسابقه بودند. محمدی که در دیدار قبلی با اشتباه منجر به گل خود نمایش ضعیفی برابر المپیاکوس داشت این‌بار به‌خوبی توانست به فرم خوب قبلی خود برگشته و در سمت چپ خط دفاعی با حرکات پابه‌توپ خود و همچنین جلوگیری از حملات حریف در برد تیمش تاثیرگذار باشد. جیانیکیس، سرمربی آاک در دقیقه60 بالاخره تصمیم گرفت تغییر تاکتیک بدهد و با ورود انصاری‌فرد به زمین در 30دقیقه پایانی با دو مهاجم به‌سمت دروازه حریف حمله کرد. این تغییر کاملا در روند بازی تاثیرگذار بود و باعث شد دفاع جیانینا تحت فشار بیشتری قرار گیرد. انصاری‌فرد در بازی‌های اخیر تیمش هر زمان که وارد زمین شده توانسته تاثیرگذاری خود را نشان دهد و در این بازی هم اگرچه روی گل دوم آاک نقش مستقیم نداشت اما از زمان ورودش به زمین به وضوح شرایط تیمش را بهتر کرد. البته در صحنه گل دوم آاک پرس خوب انصاری‌فرد روی مدافع حریف و فشاری که برای گرفتن توپ داشت درنهایت باعث شد توپ به ساخوف برسد و این بازیکن اوکراینی گل سه‌امتیازی تیمش را در آخرین دقایق به ثمر برساند.»

 آاک با این برد 23امتیازی شد و جایگاهش را در رده دوم جدول حفظ کرد. آنها روز چهارشنبه این هفته در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی یونان به مصاف تیم دسته‌دومی کیفسیا می‌روند.