تاریخ : Thu 25 Nov 2021 - 00:40
کد خبر : 64276
سرویس خبری : ورزش

کریم فرجام‌خواهی می‌کند

بن‌زما با وجود رای دادگاه به بی‌گناهی خود تاکید دارد

کریم فرجام‌خواهی می‌کند

دادگاه درنهایت در پرونده شکایت متئو والبوئنا از کریم بن‌زما، رای به محکومیت مهاجم رئال‌مادرید داد تا پس از مدت‌ها سرنوشت این دادگاه که سروصدای زیادی در فوتبال فرانسه ایجاد کرد و باعث شد تا بن‌زما حدود 5 سال از حضور در تیم‌ملی کشورش دور بماند، مشخص شود.

به گزارش «فرهیختگان»، دادگاه درنهایت در پرونده شکایت متئو والبوئنا از کریم بن‌زما، رای به محکومیت مهاجم رئال‌مادرید داد تا پس از مدت‌ها سرنوشت این دادگاه که سروصدای زیادی در فوتبال فرانسه ایجاد کرد و باعث شد تا بن‌زما حدود 5 سال از حضور در تیم‌ملی کشورش دور بماند، مشخص شود. 6 سال پیش انتشار اخبار مربوط به این پرونده عجیب، فوتبال فرانسه را شوکه کرد. داستان از این قرار بود که بن‌زما به یک نوار ویدئویی غیراخلاقی از همبازی سابقش در تیم‌ملی فرانسه دست پیدا کرده بود، اما قضیه وقتی عجیب‌تر شد که او تصمیم گرفت از والبوئنا که در آن زمان در تیم مارسی بازی می‌کرد، اخاذی کند و به‌نوعی از او حق‌السکوت بگیرد.

والبوئنا که متوجه شده بود مهاجم رئال پشت این قضیه قرار دارد به‌جای پرداخت این مبلغ، دست به افشاگری زد و ماجرا را به دادگاه کشاند. حالا پس از گذشت 6 سال از این ماجرا، دادگاه رای به یک سال زندان تعلیقی برای بن‌زما داد و او را 75 هزار یورو نیز جریمه کرد. البته این پایان ماجرا نیست و مسلما این داستان همچنان ادامه خواهد داشت. این پرونده تاثیر زیادی در زندگی ورزشی مهاجم فرانسوی داشت و باعث شد تا 5 سال به تیم‌ملی کشورش دعوت نشود. البته در این میان آسیب چندانی به روند حضورش در رئال‌مادرید وارد نشد و حتی در سال‌های اخیر یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم نیز بوده است.

وکلای او اعلام کرد‌ه‌اند که نسبت به این حکم فرجام‌خواهی خواهند کرد و به‌دنبال لغو حکم زندان او خواهند بود. آنتون وی، یکی از وکلای اصلی او در این پرونده معتقد است که بن‌زما جرمی مرتکب نشده است و دادگاه برخی مستندات و شواهد را نادیده گرفته است: «این رای ناعادلانه‌ای بود و آنها هیچ سندی مبنی‌بر گناهکار بودن بن‌زما ارائه نکردند. وقتی او از این ماجرا بی‌خبر بوده است چگونه باید در این پرونده محکوم شود؟ ما به این حکم اعتراض داریم و برای آن فرجام‌خواهی خواهیم کرد.»

مهاجم فرانسوی در دادگاه آخر که رای نهایی صادر شد، حضور نداشت و وکلای او معتقدند شاید غیبت این بازیکن در رای صادرشده تاثیرگذار بوده است. آنها تلاش دارند تا پرونده را به دادگاه دیگری ببرند تا شاید در فرجام‌خواهی بتوانند شرایط بهتری داشته باشند و این رای را تغییر دهند. البته تاکنون 6 سال از بررسی این پرونده سپری‌شده و به‌نظر می‌رسد دادگاه با بررسی دقیق ماجرا و استماع شهادت شاهدان وقت کافی را برای بررسی تمام زوایای این پرونده صرف کرده است و بعید است در تجدیدنظر تغییری در حکم ایجاد شود.

البته با وجود محکومیت بن‌زما، قرار نیست او راهی زندان شود؛ چراکه براساس قوانین فرانسه محکومیت‌های کمتر از 2 سال اگر متهمان دچار جرائم سنگین و جنایی نشده باشند، تعلیقی خواهد بود و درصورتی که فرد محکوم بعدا در پرونده دیگری محکوم شود، به حکم قبلی او اضافه خواهد شد. از طرف دیگر قاضی پرونده با توجه به اینکه کریم بن‌زما، فردی شناخته‌شده و مشهور است بیشترین جریمه نقدی را برای او درنظر گرفته تا درسی برای سایر افراد جامعه باشد.

اگرچه بن‌زما پیش از رقابت‌های یورو 2020 بالاخره به تیم‌ملی کشورش برگشت و در این مدت نیز از سوی دیدیه دشان مرتبا به اردوی این تیم دعوت شده، اما بعید است حکم فعلی باعث شود تا او دوباره فرصت بازی در تیم‌ملی را از دست بدهد. البته این تصمیم در آن زمان توسط فدراسیون فوتبال این کشور گرفته شد و ربطی به محاکم قضایی نداشت. به همین دلیل نوئل لگرت، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور که پیش از این گفته بود عدم‌حضور بن‌زما ربطی به پرونده او ندارد، باز هم به این موضع خود پافشاری کرد که غیبت این مهاجم گلزن تنها براساس نظر دشان صورت گرفته است.

بن‌زما از زمان بازگشت به تیم‌ملی کشورش در 11 مسابقه توانسته 9 گل به ثمر برساند و خیلی زود به یکی از ارکان موفقیت‌های اخیر تیمش تبدیل شد. در چنین شرایطی بعید است دشان دوباره او را از ترکیب تیمش کنار بگذارد و باید منتظر درخشش او در ترکیب فرانسه در جام‌جهانی پیش‌رو باشیم.