تاریخ : Wed 24 Nov 2021 - 16:10
کد خبر : 64264
سرویس خبری : دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد هفته بسیج را تبریک گفت

با صدور پیامی

رئیس دانشگاه آزاد هفته بسیج را تبریک گفت

دکتر طهرانچی با صدور پیامی؛ هفته بسیج و سالروز تأسیس بسیج مستضعفین را تبریک گفت.

به گزارش «فرهیختگان»  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی؛ هفته بسیج و سالروز تأسیس بسیج مستضعفین را تبریک گفت.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

بسمه تعالی
با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش‏ که چراغ راه بشریت‏‌اند

پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را گرامی می‏داریم و به همه بسیجیان مخلص، فداکار و مردمی تبریک می گویم.

بسیج، یکی از ماندگارترین یادگار‌های حضرت امام (ره) و از مهم‌ترین سرمایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌‏آید که در مقاطع مختلف نقش مهمی را در تاریخ اجتماعی و سیاسی کشور ایفا کرده که این نقش پذیری نشان از توانمندی این نیروی مردمی است.

هفته بسیج فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با شهیدان و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و ایثار است که با الگو قراردادن رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، در راه دفاع از از ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب و تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» همواره منشاء تحول هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و نهادی مردمی در راستای رشد فرهنگ بسیجی و باورهای ارزنده اسلامی گام برمی‌‏دارد و براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت خود را در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دنبال می‌کند، به طوری که این دانشگاه همانند بسیج به سنگر تزریق روحیه به جوانان ایران اسلامی تبدیل‌ شده است.

فعالیت‌های بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی همواره خالصانه و ارزشمند است و این فعالیت‌ها با همان روحیه جهادی و پرنشاط در راستای خدمت به توسعه علمی و حل معضلات کشور عجین شده است.

باعث مسرت است که بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی نقش بی بدیلی دارند و با روحیه ای جهادی، دلسوزانه و مومنانه همواره برای حفظ ارزش‌ها و تعمیق اصول فرهنگی و اجتماعی به عنوان بازویی توانمند و قابل اعتماد در دانشگاه عمل می‏‌کنند. با توجه به اجرای سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت بسیج در مسیر ارتقای مباحث علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه موثر خواهد بود و این امید وجود دارد که با هم افزایی بخش‌های مختلف در دانشگاه این تحول بنیادین به سرانجام برسد.

اینجانب فرارسیدن هفته بسیج و سالروز تأسیس بسیج مستضعفین را به تمامی عزیزان بسیجی تبریک می‏‌گویم و برای همه آنان که در راه سربلندی و موفقیت کشور حرکت می کنند، از درگاه خداوند منان عزت و سلامتی آرزومندم.

محمد مهدی طهرانچی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی