تاریخ : Tue 23 Nov 2021 - 00:47
کد خبر : 64142
سرویس خبری : ورزش

موعود گزینه اصلی است

شانس‌های اول قضاوت دربی ۹۷؛ برادران حیدری در لیست

موعود گزینه اصلی است

طبق برآورد و شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» برای قضاوت دربی ۹۷ بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس دست‌کمیته داوران برای انتخاب داور این مسابقه خیلی هم باز نیست و گزینه‌های بسیار معدودی برای این قضاوت از حالا مدنظر کمیته داوران قرار دارند.

به گزارش «فرهیختگان»، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی قرار است شنبه ۱۳ آذرماه برگزار شود که برخی اخبار طی روز‌های گذشته حکایت از آن داشت که قرار است دوباره علیرضا فغانی قضاوت این دیدار حساس را عهده‌دار شود. این درحالی است که خود فغانی و سپس خداداد افشاریان بلافاصله این موضوع را رد کرده و اعلام کردند این داور دربی را سوت نمی‌زند؛ چراکه قرار است فغانی برای قضاوت در یک دوره رقابت بین‌المللی چهارشنبه ایران را ترک کند.

البته افشاریان اعلام کرده بود که با نزدیک شدن به زمان این مسابقه درباره داور دربی با توجه به جمیع‌جهات بهترین تصمیم را خواهند گرفت اما طبق برآورد و شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» برای قضاوت دربی ۹۷ بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس دست‌کمیته داوران برای انتخاب داور این مسابقه خیلی هم باز نیست و گزینه‌های بسیار معدودی برای این قضاوت از حالا مدنظر کمیته داوران قرار دارند.

از آنجایی که در دوره‌های آموزشی داوران همزمان با پیش‌فصل رقابت‌های لیگ برتر داوران مطرحی مانند اشکان خورشیدی، سیدمهدی سیدعلی و محمدحسین زاهدی‌فر نتوانستند تست‌های لازم برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر را با موفقیت پشت سر بگذارند با وجود آنکه قرار است به‌زودی یک بار دیگر از این دسته از داوران آزمون‌های بدنی گرفته شود اما آنها هیچ شانسی برای قضاوت دربی را ندارند هر چند طبق شنیده‌ها اگر سیدمهدی سیدعلی تست‌های بدنی را با موفقیت پشت سر می‌گذاشت بدون شک گزینه اول قضاوت در دربی این چهره به‌شمار می‌رفت. با این حال حالا که خبری از حضور فغانی و برخی داوران مطرح دیگر در دربی ۹۷ نیست طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» از حالا نام موعود بنیادی‌فر به‌عنوان گزینه اصلی برای قضاوت در دیدار ۱۳ آذرماه مدنظر کمیته داوران قرار گرفته هرچند از برادران حیدری نیز به‌عنوان شانس‌های بعدی قضاوت در این دیدار نام برده می‌شود اما شانس اصلی همان‌طور که عنوان شد با موعود بنیادی‌فر است.

نکته قابل توجه اینکه داورانی مانند محمدرضا اکبریان و وحید کاظمی نیز به‌منظور بازی کردن کمیته داوران با اسامی می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند اما قضاوت ضعیف آنها در هفته‌های گذشته باعث شده است تا فعلا این اسامی از لیست داور احتمالی دربی خارج شود هرچند نام حسن اکرمی می‌تواند در این لیست قرار بگیرد.

گفتنی است موعود بنیادی‌فر داور الیت فوتبال ایران پیش از این یک بار دیگر این رقابت مهیج و حساس را قضاوت کرده بود که طی آن و در دیدار دربی ۹۱ پرسپولیس با تک‌گل مهدی عبدی در دقیقه ۸۱ موفق شد استقلال را در فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ‌ برتر شکست دهد. این درحالی است که در این دیدار علی کریمی برای استقلال یک پنالتی را از دست داد که برخی کارشناسان بعد از این دیدار اعتقاد داشتند بنیادی‌فر این پنالتی را به اشتباه به سود استقلال اعلام کرده اما از آنجایی که بیرانوند قبل از زدن ضربه علی کریمی حرکت کرده بود این ضربه باید تکرار می‌شد.