تاریخ : Mon 15 Nov 2021 - 02:59
کد خبر : 63654
سرویس خبری : ورزش

پای پارلمان ایران به ماجرا باز شد!

بازتاب بین‌المللی مشکلات طارمی با اسکوچیچ

پای پارلمان ایران به ماجرا باز شد!

طارمی باید هرچه زودتر به تیم ملی برگردد. او یکی از مهم‌ترین بازیکنان کشور و فوتبال آسیاست. ما باید از او حمایت کنیم تا مشکلش حل شود.

به گزارش «فرهیختگان»، حواشی دعوت نکردن از مهدی طارمی به اردوی تیم ملی ایران همچنان ادامه دارد و رسانه‌های پرتغالی اتفاقات حاشیه‌ای این ماجرا را به دقت دنبال می‌کنند. در تازه‌ترین واکنش به این اتفاق رسانه‌های این کشور ازجمله آبولا، دسپورتو و چندین روزنامه و سایت این کشور ماجرای بررسی این اختلافات در مجلس ایران را پوشش داده و به بررسی حواشی آن پرداخته‌اند. سایت «JN» در گزارشی از این اتفاقات آورده است: «ماجرای حضور نداشتن مهدی طارمی در اردوی اخیر تیم ملی ایران همچنان ادامه دارد و ظاهرا پای پارلمان این کشور نیز به ماجرا باز شده است. روز شنبه این هفته یکی از نمایندگان مجلس درباره اینکه به‌زودی این ماجرا را در این نهاد پیگیری خواهد کرد صحبت‌هایی داشت تا مشخص شود این ماجرا به پایان نرسیده است. اختلافات بین طارمی و دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ایران سبب شد تا این مربی کروات مهاجم تیمش را برای دو بازی برابر لبنان و سوریه به تیم ملی دعوت نکند. حالا یکی از نمایندگان مجلس این کشور که از شهر بوشهر، زادگاه طارمی است می‌گوید ماجرا را در مجلس دنبال خواهد کرد. او معتقد است فدراسیون فوتبال ایران باید در این زمینه پاسخگو باشد: «طارمی باید هرچه زودتر به تیم ملی برگردد. او یکی از مهم‌ترین بازیکنان کشور و فوتبال آسیاست. ما باید از او حمایت کنیم تا مشکلش حل شود.» طارمی درحالی دچار این تنبیه شده که در توئیتر خود با نظر سرمربی تیمش مخالفت کرد و وقتی اسکوچیچ بازیکنان ایران را در زمینه تاکتیکی دارای مشکلاتی دانست به وضوح با این ایده موافق نبود و به‌نوعی پاسخ او را داد. از آن زمان هم دیگر به تیم ملی دعوت نشد و تیم ایران در غیاب او به مصاف لبنان رفت و در آخرین دقایق بازی توانست با یک کامبک دیدنی بازی باخته را با برد عوض کند. حتی کریم باقری، دستیار اسکوچیچ نیز گفت طارمی جواب تلفن او را نداده است اما پس از آن مهاجم پورتو اعلام کرده این ماجراها یک سوءتفاهم بوده است. در این میان علی دایی، شناخته‌شده‌ترین چهره فوتبال ایران نیز به حمایت از مهاجم پورتو پرداخت و از رفتار و صحبت‌های اسکوچیچ انتقاد کرد. در این فضا به نظر می‌رسد شرایط بیشتر به سود طارمی و علیه سرمربی تیم ایران است.»

 انتقاد ملی‌پوشان و نگاه رسانه یونانی

ماجرای طارمی البته تنها حاشیه تیم ملی ایران نیست که رسانه‌های اروپایی به آن پرداخته‌اند. پست اعتراضی ملی‌پوشان ایران پس از دیدار برابر لبنان و انتقاد آنها از عدم توجه کافی به این تیم هم خیلی زود مورد توجه قرار گرفته است و در یونان با توجه به حضور سه ملی‌پوش ایرانی در لیگ این کشور بازتاب داشته است. سایت «فوس‌آنلاین» این کشور در گزارشی از این اتفاقات آورده است: «بازیکنان تیم ملی ایران پس از برد این تیم برابر لبنان به انتقاد از فدراسیون فوتبال این کشور پرداخته و از آنچه عدم‌حمایت از خود خوانده‌اند به‌شدت انتقاد کردند. تیم ایران در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر موفق شد لبنان را در زمین حریف شکست دهد و همچنان بدون شکست در صدر جدول گروه خود قرار دارد اما بازیکنان این تیم با وجود برتری در این مسابقه همگی در صفحات اجتماعی خود با پستی مشترک از فدراسیون فوتبال این کشور انتقاد کردند. در این پست که در صفحه سه بازیکن ایرانی تیم آاک آتن نیز دیده می‌شود از عدم حمایت و پشتیبانی از تیم با وجود موفقیت‌هایی که در ماه‌های اخیر کسب کرده، انتقاد شده و آمده است که با وجود این نتایج، حمایتی که انتظار می‌رود از این تیم صورت نمی‌گیرد و این بردها به نوعی عادی جلوه داده می‌شود. البته سخنگوی این فدراسیون نیز در پاسخ به این صحبت‌ها گفته که تیم نیاز به حمایت دارد و از همه خواسته تا به فدراسیون در این زمینه کمک کنند. در ایران بارها از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور به‌عنوان دلیل اصلی مشکلاتی که برای ورزش این کشور به وجود می‌آید نام برده می‌شود و در فوتبال هم این تحریم‌ها باعث شد بخش زیادی از طلب فدراسیون ایران از فیفا به دلیل این مشکلات وصول نشود. به همین دلیل این نهاد با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شده است.»