تاریخ : Sat 13 Nov 2021 - 02:30
کد خبر : 63545
سرویس خبری : ورزش

یک آزمون باتجربه آماده حضور در لیگ بزرگ‌تر

داستان مهاجمی که سرمربی خود را نصیحت می‌کند

یک آزمون باتجربه آماده حضور در لیگ بزرگ‌تر

بدون‌شک اگر ملی‌پوشان هم مانند سرمربی کروات تیم وارد جدال و درگیری بی‌حاصل با حریف می‌شدند شاید نتیجه دیگری در این مسابقه رقم می‌خورد و حداقل 2امتیاز ارزشمند از دست می‌رفت اما آزمون در این صحنه نشان داد که برخلاف گذشته که گاهی خودش آغازگر درگیری‌ها و حواشی در زمین بود حالا به پختگی لازم رسیده و مانند یک بازیکن باتجربه تلاش دارد حواشی را از تیمش دور کرده و با آرامش به‌کار خود ادامه دهند.

به گزارش «فرهیختگان»، یکی از اتفاقات جالب توجه در دیدار تیم‌ملی ایران برابر لبنان واکنش سردار آزمون به درگیری نیمکت دو تیم پس از گل نخست ایران بود. درحالی که دراگان اسکوچیچ از اینکه تیمش بازی را نباخته و توانسته به مساوی برسد سر از پا نمی‌شناخت و با انجام شادی به‌سمت نیمکت حریف دقایقی جو بازی را متشنج کرد که درنهایت باعث اخراج او هم شد، مهاجم 26ساله تیم‌ملی از او می‌خواست که آرامش خود را حفظ کرده و با توجه به اینکه زمان کمی تا پایان بازی باقی‌مانده است اجازه دهد تا تیم تمرکز خود را از دست ندهد. درنهایت هم مشخص شد که در این صحنه حق با آزمون بوده و او و همبازیانش بدون توجه به اتفاقاتی که در خارج از زمین رخ داده بود برای رسیدن به گل برتری تلاش کردند و درنهایت به این هدف هم رسیدند.

بدون‌شک اگر ملی‌پوشان هم مانند سرمربی کروات تیم وارد جدال و درگیری بی‌حاصل با حریف می‌شدند شاید نتیجه دیگری در این مسابقه رقم می‌خورد و حداقل 2امتیاز ارزشمند از دست می‌رفت اما آزمون در این صحنه نشان داد که برخلاف گذشته که گاهی خودش آغازگر درگیری‌ها و حواشی در زمین بود حالا به پختگی لازم رسیده و به‌جای وارد شدن به جریاناتی که کمتر به‌سود تیم است، مانند یک بازیکن باتجربه تلاش دارد حواشی را از تیمش دور کرده و با آرامش به‌کار خود ادامه دهند. مسلما حضور او در فوتبال روسیه و به‌خصوص بازی در تیم بزرگی همچون زنیت در تغییر ذهنیت و نگرش او به حواشی فوتبال بی‌تاثیر نبوده و حالا شاید زمان آن رسیده تا این مهاجم ملی‌پوش راهی یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی شود و بازی در تیمی بهتر و نامدارتر را تجربه کند.

در روزهای اخیر اخبار زیادی مبنی‌بر تمایل آتالانتا برای به خدمت گرفتن او به‌گوش می‌رسد و اگرچه پیش از این گفته می‌شد لیون فرانسه مشتری جدی او در تابستان آینده خواهد بود اما حالا رسانه‌های روسی و یکی از خبرنگاران این کشور معتقدند به احتمال زیاد مقصد بعدی این بازیکن باشگاه ایتالیایی خواهد بود تا فصل بعد را زیرنظر گاسپرینی، مربی باتجربه و صاحب‌سبک این تیم بازی کند. ظاهرا نمایندگان این باشگاه مدتی پیش راهی سن‌پترزبورگ شده بودند تا از نزدیک عملکرد او را در دیدار برابر یوونتوس در لیگ قهرمانان تماشا کنند و به‌نظر می‌رسد آزمون مورد توجه آنها نیز قرار گرفته است. به این ترتیب شاید این تیم ایتالیایی که در دو فصل اخیر عملکرد بسیار خوبی در لیگ و حتی رقابت‌های اروپایی داشته و به‌تازگی منچستریونایتد را نیز در لیگ قهرمانان شکست داده است در تابستان آزمون را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد که می‌تواند خریدی خوب برای این تیم و انتقالی جذاب برای مهاجم تیم‌ملی ایران باشد. قرارداد آزمون با زنیت در پایان این فصل به پایان می‌رسد و با توجه به اینکه تمایلی از جانب او برای تمدید آن دیده نمی‌شود رسانه‌های روس از شانس بالای جدایی مهاجم زنیت خبر می‌دهند.