تاریخ : Thu 11 Nov 2021 - 00:56
کد خبر : 63463
سرویس خبری : دانشگاه

درصدد ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای هستیم

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد:

درصدد ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای هستیم

دانشجویان تمایل دارند بعد از فارغ‌التحصیلی عنوان مهندسی داشته باشند و از آنجا که بسیاری از رشته‌ها بدون کنکور شده بیشتر به‌سمت رشته‌های فنی و مهندسی گرایش پیدا می‌کنند. در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کردیم رشته‌های علوم پایه را به دانش‌آموزان دبیرستانی معرفی و بازار کار آنها را تشریح کنیم.

فرشاد کیومرثی، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: «از چندسال گذشته پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی در دستورکار قرار گرفت. به همین دلیل دانش‌آموزانی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، وارد رشته‌ای می‌شوند که عنوان مهندسی داشته باشد تا در آینده برای ورود به بازار کار با مشکلی مواجه نشوند.»

او اضافه کرد: «دانشجویان تمایل دارند بعد از فارغ‌التحصیلی عنوان مهندسی داشته باشند و از آنجا که بسیاری از رشته‌ها بدون کنکور شده بیشتر به‌سمت رشته‌های فنی و مهندسی گرایش پیدا می‌کنند. در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کردیم رشته‌های علوم پایه را به دانش‌آموزان دبیرستانی معرفی و بازار کار آنها را تشریح کنیم.»

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد توضیح داد: «به‌طور مثال کانال‌هایی را در مراکز مشاوره دانشگاه راه‌اندازی کرده و از اساتید که با رشته‌های علوم پایه آشنایی دارند، دعوت کرده‌ایم خصوصیات این رشته‌ها را برای متقاضیان تشریح کنند.»

کیومرثی با بیان اینکه پایه رشته‌های مهندسی، رشته‌های علوم پایه است، اظهار کرد: «به‌عبارت بهتر اگر به این رشته‌ها توجه نشود، رشته‌های دیگر نیز به‌خودی‌خود تضعیف می‌شوند، البته متاسفانه هنوز توفیق چندانی نسبت به رشته‌های علوم پایه به‌جز رشته زیست‌شناسی پیدا نکرده‌ایم. بسیاری از بچه‌ها نسبت به رشته‌های زیست‌شناسی تمایل بیشتری دارند اما در رشته‌های ریاضی که جزء رشته‌های مادر است متاسفانه اقبال کمتری وجود دارد.»

او با تاکید بر اینکه درصدد ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای هستیم، تصریح کرد: «به‌طورمثال به‌دنبال ایجاد رشته علوم کامپیوتر هستیم که مابین رشته ریاضی و کامپیوتر است. در این رشته از پتانسیل اساتید رشته ریاضی و کامپیوتر استفاده خواهیم کرد حتی درخواست رشته علوم کامپیوتر در مقطع دکتری نیز ارائه شده است. در رشته زیست‌شناسی نیز به‌دنبال رشته‌های میان‌رشته‌ای هستیم که به‌زودی این رشته‌ها راه‌اندازی شده و درخصوص آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.»