تاریخ : Sun 07 Nov 2021 - 12:27
کد خبر : 63202
سرویس خبری : سیاست

شلیک موشک هوا به سطح توسط جنگنده‌های F-4 ارتش

در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ انجام گرفت؛

شلیک موشک هوا به سطح توسط جنگنده‌های F-4 ارتش

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از انهدام اهداف سطحی توسط جنگنده‌ بمب‌افکن‌های F-4 نیروی هوایی ارتش خبر داد.

به گزارش «فرهیختگان»، در اولین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، جنگنده بمب‌افکن‌های F-4 نیروی هوایی ارتش پس از انجام پرواز برد بلند از پایگاه‌های خود به سمت منطقه عمومی رزمایش و انجام عملیات سوختگیری هوایی از هواپیمای تانکر، با استفاده از موشک‌های بهینه شده و نسل جدید هوابه‌سطح بهینه شده اهداف سطحی خود را در منطقه عمومی رزمایش منهدم کردند.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: استفاده از موشک‌های ضد کشتی به روز شده هوا به سطح در این مرحله از رزمایش و همچنین اجرای عملیات توسط خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش از جمله نقاط قوت این مرحله از رزمایش بود.

وی افزود: همچنین در بخش دیگری از رزمایش، جنگنده‌های F-4 نهاجا با هدف پشتیبانی از یگان‌های سطحی نیروی دریایی ارتش(Splash target)، شلیک به اهداف متحرک دریایی را با موفقیت تمرین کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ تصریح کرد: پرواز شناسایی جنگنده میراژ در ارتفاع پایین از دیگر عملیات‌های اجرا شده در این بخش از رزمایش بود که با مهارت خلبان این جنگنده اجرا شد.

وی عنوان کرد: جنگنده‌های F-4 نیروی هوایی ارتش به منظور پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی ارتش با تیراندازی و استفاده از بمب‌های ۲۵۰ پوندی، مناطق در تصرف یگان‌های حمله ور در نقش دشمن را مورد هدف قرار دادند.