تاریخ : Sun 07 Nov 2021 - 01:13
کد خبر : 63175
سرویس خبری : ورزش

۲  استقلالی پشت پنجره بسته پرسپولیس

گزینه‌های بزرگسال معرفی‌شده کیفیت فنی ندارند

۲ استقلالی پشت پنجره بسته پرسپولیس

طبق اخبار منتشرشده وحدت هانونوف دفاع راست 21ساله و منوچهر صفروف وینگر 20ساله تیم استقلال تاجیکستان که در لیگ قهرمانان آسیا زیر ذره‌بین یحیی گل‌محمدی و دستیارانش بودند قرار است به‌زودی پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن کنند.

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: باشگاه پرسپولیس ظاهرا موفق شده در واپسین روزهای باقی‌مانده تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر فوتبال ایران دو بازیکن خارجی را به خدمت بگیرد. طبق اخبار منتشرشده وحدت هانونوف دفاع راست 21ساله و منوچهر صفروف وینگر 20ساله تیم استقلال تاجیکستان که در لیگ قهرمانان آسیا زیر ذره‌بین یحیی گل‌محمدی و دستیارانش بودند قرار است به‌زودی پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن کنند. گفته می‌شود باشگاه تاجیک با انتقال آنها به پرسپولیس موافقت کرده و مشکلی برای این انتقال وجود ندارد.

درحالی که جهانگیر مدیر و معاون ورزشی باشگاه استقلال تاجیکستان در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرده با جدایی این دو بازیکن برای حضور در پرسپولیس موافق هستند و فقط چند مورد کوچک در مذاکرات باقی‌مانده که باید امضا شود، باشگاه پرسپولیس تاکید دارد هنوز مذاکرات انجام‌نشده و قرار است این دو بازیکن بعد از حضور در تهران پای میز مذاکره سرخ‌ها بنشینند و توافق نهایی باید در آن جلسه حاصل شود.

 گزینه اول هانونوف بود

گفته می‌شود زمانی که یحیی گل‌محمدی و دستیارانش مشغول آنالیز بازی‌های استقلال تاجیکستان برای رویارویی در لیگ قهرمانان آسیا بودند بازی وحدت هانونوف مورد توجه گل‌محمدی قرار گرفت و این مربی جوان خواستار جذب این بازیکن شد. قرار بود در ابتدا فقط این مدافع راست به خدمت پرسپولیس دربیاید اما بعد صفروف را به او معرفی کردند و گفتند وینگر جوان و آینده‌داری است. برای همین دقت کادرفنی روی عملکرد این بازیکن هم بیشتر شد و درنهایت یحیی حکم به جذب هر دو بازیکن را داد. هر دو سهمیه زیر 23سال بودند و منعی برای جذب‌شان وجود نداشت. باشگاه استقلال تاجیکستان هم با انتقال آنها موافقت کرد تا پرسپولیسی‌ها موفق به جذب 2بازیکن جوان شوند.

 باشگاه نمی‌داند این 2 بازیکن کی می‌آیند!

وقتی از باشگاه می‌پرسیم این دو بازیکن چه زمانی وارد ایران می‌شوند هیچ‌کس جواب قطعی نمی‌دهد. همه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و فقط می‌گویند این دو بازیکن از سفارت ایران درخواست ویزا کرده‌اند و بعد از صدور ویزا آنها راهی ایران خواهند شد. با توجه به اینکه ساعت 24امشب پنجره نقل‌وانتقالات فوتبال ایران بسته می‌شود احتمالا این دو بازیکن باید به شکل بازیکن آزاد به ایران سفر کنند تا بتوانند قرارداد خود را با پرسپولیس به امضا برسانند.

 2  تازه‌وارد پشت پنجره بسته

همه این اخبار به‌کنار، مشکل اساسی پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس است که به‌خاطر شکایت گابریل کالدرون و دستیارش بسته شده و پرسپولیس نمی‌تواند فعلا قرارداد این دو بازیکن را ثبت کند. باشگاه می‌گوید به‌زودی بدهی خود به کالدرون را پرداخت می‌کند. مجوز بانک مرکزی برای واریز این مبلغ به حساب کالدرون هم صادر شده اما نمی‌گوید دقیقا این پول چه زمانی پرداخت می‌شود و این دو بازیکن چه زمانی می‌توانند با پرسپولیس قرارداد ببندند و در تمرینات این باشگاه شرکت کنند. به‌نظر می‌رسد با اقدام یحیی برای جذب این دو بازیکن حتما باشگاه فکری به حال پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی و طلب کالدرون کرده است.

 استقلال تاجیکستان بازیکنانش را حراج کرده؟

گفته می‌شود رقم قرارداد این دو بازیکن روی هم 200هزار دلار هم نمی‌شود. ظاهرا هر بازیکن با مبلغ 90هزار دلار به پرسپولیس پیوسته‌اند. نکته جالب اینجاست که از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که باشگاه تاجیکی مبلغی برای انتقال این دو بازیکن به پرسپولیس از باشگاه ایرانی طلب نکرده و ظاهرا با بازیکنان خود برای جدایی و آزاد شدن توافق کرده است! مشخص نیست که تیم تاجیکی بازیکنان جوان خود را حراج کرده یا باشگاه پرسپولیس نمی‌خواهد اطلاعاتی درمورد نحوه توافقش با باشگاه تاجیکی دراختیار رسانه‌ها قرار دهد.

 پرسپولیس ضمانت بانکی می‌دهد

فدراسیون فوتبال در چند هفته اخیر سختگیری‌های زیادی برای یارگیری باشگاه پرسپولیس اعمال کرده بود و اجازه جذب بازیکن خارجی را به این باشگاه نمی‌داد و علتش هم بدهی‌های سنگینی عنوان کرده بود که این باشگاه به اعضای خارجی‌اش در گذشته داشته است. این سختگیری درحالی صورت گرفته بود که باشگاه استقلال علی‌رغم داشتن بدهی به نفرات خارجی و داشتن پرونده شکایت با چنین منعی روبه‌رو نشده بود. حال پرسپولیس برای جذب این 2بازیکن خارجی باید به فدراسیون فوتبال ضمانت بانکی بدهد تا آنها برای دریافت طلب‌شان دچار مشکل نشوند و پرونده شکایتی تازه به اسم باشگاه پرسپولیس در فیفا باز نشود. البته با توجه به رقم کم قرارداد، باشگاه پرسپولیس مشکلی برای دادن این ضمانت بانکی نخواهد داشت.

 گزینه‌های بزرگسال کیفیت ندارند

لیست پرسپولیس هنوز یک جای خالی برای جذب بازیکن بزرگسال دارد و باشگاه پرسپولیس می‌گوید تا نقل‌وانتقالات نیم‌فصل این یک جای خالی را پر خواهد کرد و یک بازیکن خارجی به خدمت خواهد گرفت. البته باشگاه تاکید دارد گل‌محمدی نام هیچ بازیکنی را برای جذب به آنها ارائه نکرده. ظاهرا بازیکنانی که به یحیی معرفی شده بودند از نظر کیفیت و بار فنی نظر سرمربی پرسپولیس را جلب نکرده و او هم ترجیح داده فعلا برای جذب بازیکن بزرگسال خارجی عجله‌ای از خود نشان ندهد. گفتنی است چندی‌قبل خبردار شدیم یحیی یکی، دو بازیکن معرفی‌شده را از نظر کیفیت تایید کرده بود اما به‌خاطر بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی و مشخص نبودن زمان باز شدن پنجره، قید جذب هر دو بازیکن را زد!