تاریخ : Thu 04 Nov 2021 - 12:08
کد خبر : 63037
سرویس خبری : سیاست

مراسم ۱۳ آبان در استان تهران برگزار شد

مراسم ۱۳ آبان در استان تهران برگزار شد

مراسم یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی استکبار ستیزی در استان تهران برگزار شد.

به گزارش «فرهیختگان» اجتماع مردمی یوم‌الله ۱۳ آبان همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با شعار محوری «ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا»، پیش از ظهر پنجشنبه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به طور همزمان در سراسر استان تهران، هم زمان با دیگر نقاط کشور برگزار شد.

در دماوند، مردم، دانش آموزان و مسئولین این شهرستان در حسینیه «محله قاضی» شهر دماوند روز ۱۳ آبان را گرامی داشتند.

همچنین در رباط کریم مراسم ویژه یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور پرشور مردم ولایی و دانش آموزان این شهرستان برگزار شد.

ورامین نیز امروز و هم زمان با سیزدهم آبان، میهمان محسن منصوری، استاندار تهران بود، ورامینی‌ها که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مقابل مسجد جامع این شهرستان اجتماع کردند، فریاد خشم خود را سر دادند و نسبت به خوی استکباری و سیاست‌های آمریکا ابراز انزجار دادند.

مردم، دانش آموزان و مسئولان شهریار نیز با تجمع در میدان شهدای گمنام این شهر خشم و انزجار خود از استکبار جهانی را بیان کردند، صدها دانش‌آموز دختر و پسر مدارس شهریار، در حالی که پلاکاردهایی با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله»، «لبیک یا خامنه ای» و «لبیک یا حسین» در دست داشتند، با سر دادن شعار بر ایستادگی برابر زیاده خواهی استکبار به سرکردگی آمریکا تأکید کردند.

در فیروزکوه نیز مردم مؤمن و دانش آموزان ولایی این شهرستان در بلوار شهدای بهشت سجاد (ع) فیروزکوه اجتماع کردند، تا ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان فریاد استکبارستیزی سر داده و با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کنند.

برخی از جوانان شرکت کننده در این مراسم، با در دست داشتن تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس آمادگی خود را در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی اعلام و بر ایستادگی و مقاومت علیه استکبار جهانی تاکید کردند.

در شهرری نیز مردم و دانش‌آموزان بسیجی این شهرستان در حالی که بسیاری از آن‌ها با شعار «منن یک بسیجی ام» لباس رزم بر تن کرده و با پیشانی بندهای مزین به نام امام حسین (ع) به میان تجمع کنندگان آمده بودند، اعلام کردند که راه شهدای دانش‌آموز در ۱۳ آبان سال ۵۷ و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دوران هشت سال دفاع مقدس تداوم خواهد داشت.

یکی از مردم پاکدشت که در میدان آزادگان این شهرستان تجمع کرده بودند، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز ایستادگی و مقاومت ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا است.

وی که حسین نام داشت افزود: یا حسین و تبعیت از خط امام حسین (ع) در واقع همان شعار اصلی این روز یعنی استکبار ستیزی است، ما دانش آموزان و به همراه دانشجویان و دیگر اقشار مردم به عنوان پیشگامان مبارزه با آمریکا سردمدار استکبار جهانی در این مراسم حضور یافتیم، تا بگوییم، تا زمانی که ایران و ایرانی است، استکبارستیزی نیز خواهد بود.

در پایان این مراسم در استان تهران، شرکت کنندگان با صدور قطعنامه‌ای ضمن تأکید بر بی اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه گر به ویژه رژیم آمریکا بار دیگر جنایت‌ها و طرح‌های خیانت بار آمریکا در منطقه را محکوم و همچنین با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و زنده نگاه داشتن مکتب حاج قاسم سلیمانی تجدید پیمان کردند./ مهر