تاریخ : Thu 04 Nov 2021 - 02:59
کد خبر : 63024
سرویس خبری : دانشگاه

سکانس آخر داستان فراق در دانشگاه صنعتی اصفهان

معاون نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه صنعتی اصفهان جزئیات ویژه‌برنامه «آیین وصال» را تشریح کرد

سکانس آخر داستان فراق در دانشگاه صنعتی اصفهان

هفته اول آبان‌ماه بود که در برنامه تشرف، خبر احراز هویت یکی از شهدای گمنام بعد از آن 39 سال در محضر پدر و مادر این شهید اعلام شد؛ شهیدی که سال 86 در دانشگاه صنعتی اصفهان مدفون شد و حالا قرار است این دانشگاه میزبان خانواده‌اش باشد.

زهرا رمضانی، روزنامه‌نگار: هفته اول آبان‌ماه بود که در برنامه تشرف، خبر احراز هویت یکی از شهدای گمنام بعد از آن 39 سال در محضر پدر و مادر این شهید اعلام شد؛ شهیدی که سال 86 در دانشگاه صنعتی اصفهان مدفون شد و حالا قرار است این دانشگاه میزبان خانواده‌اش باشد. مصطفی  قاسمی، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیر برگزاری ستاد استقبال از خانواده شهیدحسین شکرائیان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با تاکید بر اینکه امروز مراسم ویژه‌ای برای استقبال از خانواده شهید در دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: «در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم خانواده شهید شکرائیان سخنرانی خواهند داشت. همچنین قرار است در این مراسم مهدوی‌ارفع، استاد حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخته و سیدرضا نریمانی از مداحان اهل‌بیت، اجرای برنامه داشته باشد.» قاسمی افزود: «سردار فرجیان‌زاده به‌عنوان همرزم شهید در این مراسم حضور دارد. ازطرف دیگر متن زیبایی هم توسط دانشجویان تهیه شده و ازسوی یکی از دانشجویان خوانده می‌شود و طی آن دانشجویان از مادر شهید درخواست می‌کنند تا این شهید که سال‌های سال مامن دانشجویان بوده است، بازهم درکنار دانشگاهیان باقی بماند.» او با بیان اینکه شهیدحسین شکرائیان  در سال 61 در عملیات مسلم‌بن عقیل به شهادت رسید و در سال 86 به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن می‌شود، ادامه داد: «الان نزدیک به 14 سال است این شهید میهمان دانشگاهیان اعم‌از اساتید، کارمندان و به‌ویژه دانشجویان این دانشگاه است. محل تدفین شهدا به مسجد و مرکز دانشگاه نزدیک است و در بسیاری از موارد وقتی از گلزار رد می‌شویم، می‌بینیم که جمعیتی بالای سر مزار شهدا هستند.» معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به داستان پیدا شدن این شهید افزود: «هفته گذشته در برنامه تلویزیونی تشرف، این پیام را توسط محمدرضا گرایی، قهرمان کشتی ایران به مادر شهید دادند که شهید شما شناسایی شده و در همان برنامه اعلام شد که فرزند آنها در این دانشگاه مدفون است. بعد از انتشار این خبر، ‌زلزله‌ای در جامعه ایران و به‌خصوص در این دانشگاه ایجاد شد؛ چراکه شهدایی که در بهشت شهدای گمنام دانشگاه صنعتی مدفون هستند، حقیقتا پناهگاه دانشجویان به‌شمار می‌روند.» قاسمی تصریح کرد: «بعد از انتشار تعیین هویت این شهید و باتوجه به اینکه خوشبختانه پدر و مادر شهید در قید حیات هستند، قرار شد مراسمی برای میزبانی از خانواده شهید شکرائیان در دانشگاه برگزار شود. قطعا این مراسم یک فرصت فرهنگی مهمی به‌شمار می‌رود و باید در فضای دانشگاه از آن بهره‌مند شویم؛ از این‌رو در این مدت هم در داخل و هم در خارج، افراد زیادی بسیج شده‌اند تا مراسم استقبال به بهترین نحو برگزار شود.» شهیدحسین شکرائیان  که 39 سال پیش به شهادت رسید، ‌متولد سال 1337 بود و در 24 سالگی و در عملیات مسلم‌بن عقیل به درجه رفیع شهادت نایل آمد. این شهید والامقام در زمان شهادت دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم‌وصنعت بود.

 در بخشی از وصیت‌نامه این شهید پاسدار آمده است:

«خدایا تو خود گواهی برای آنکه در پاسداری اسلام و انقلاب سهمی داشته باشم گام در جبهه نهادم، خدایا من خود می‌دانم که بسیار به دنیا وابسته‌ام و تاکنون آنچنان‌که شایسته است حلاوت عبادت تو را نچشیدم...
سخن کوتاه کنم، از تمامی برادران و خواهرانی که با آنها به‌نحوی آشنایی داشته‌ام طلب مغفرت می‌کنم و تنها تقاضایی که دارم هروقت به یاد من افتادید برای تخفیف گناهانم فاتحه‌ای قرائت و یا چند آیه از قرآن را تلاوت و ثوابش را هدیه کنید، به امید زیارت کربلای حسین(ع) و آمرزش گناهان ازطرف خداوند. اکنون سخنی با خانواده دارم، مادرم می‌دانم که در عزاداری من بسیار نگران خواهی شد، هروقت که دلتنگ شدی به یاد مصیبت‌های مادرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بیفت، آنگاه قدری آرام خواهی گرفت. به یاد آنکه در روز جزا شما را جایگاهی بلند است اگرچه خدا مرا نپذیرد. به خانواده‌های شهدا سرکشی کن که بهترین یاور و بهترین دوست برای شما هستند. به سخنان امام گوش فرادهید که مایه آرامش و تسکین دردهاست. پدرم، خواهران و برادرانم، همیشه در همه حال عاشق امام‌تان باشید و با پیروی در دوری از او راه پاک شهیدان را تداوم بخشید. در مجالس دعا و اجتماعات اسلامی شرکت و در محافل اسلامی فعالیت مستمر داشته باشید.
التماس دعای خیر از همگی شما دارم.»