تاریخ : Wed 03 Nov 2021 - 02:13
کد خبر : 62928
سرویس خبری : ورزش

بازگشت مرد ایتالیایی به لندن

کونته به‌جای منتظر یونایتد ماندن، راهی تاتنهام شد

بازگشت مرد ایتالیایی به لندن

تاتنهام که نمایش خوبی در این فصل نداشت روز دوشنبه سرمربی خود را از سمتش برکنار کرد و فابیو پاراتیچی، مدیر فوتبالی این باشگاه به سرعت با جانشین او به توافق رسید تا برای دیدار روز پنجشنبه برابر ویتسه هلند در لیگ کنفرانس اروپا، این مربی ایتالیایی روی نیمکت اسپرز بنشیند.

به گزارش «فرهیختگان»: روند ضعیف تاتنهام در فصل جاری درنهایت سبب شد تا تنها پس از چهار ماه، دوران کاری نونو اسپریتو سانتو در این باشگاه به پایان برسد. این باشگاه پس از برکناری سرمربی پرتغالی خود روز گذشته اعلام کرد با آنتونیو کونته، مربی ایتالیایی فصل پیش اینترمیلان به توافق رسیده است تا با قراردادی 18ماهه هدایت این تیم را برعهده بگیرد. این اتفاق درحالی رخ داد که کونته به تازگی یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی اوله‌گنار سولشر در منچستریونایتد هم بود اما با توجه به اینکه این تیم فعلا تصمیمی برای برکاری سرمربی نروژی خود نداشت ترجیح داد به پیشنهاد دیگر تیم انگلیسی پاسخ مثبت داده و دوباره به لندن برگردد.

تاتنهام که نمایش خوبی در این فصل نداشت روز دوشنبه سرمربی خود را از سمتش برکنار کرد و فابیو پاراتیچی، مدیر فوتبالی این باشگاه به سرعت با جانشین او به توافق رسید تا برای دیدار روز پنجشنبه برابر ویتسه هلند در لیگ کنفرانس اروپا، این مربی ایتالیایی روی نیمکت اسپرز بنشیند. کونته پس از خبر حضور در این باشگاه در مصاحبه‌ای گفت: «بسیار خوشحالم دوباره به دنیای مربیگری برگشتم و البته از حضور دوباره در لیگ برتر انگلیس بسیار هیجان‌زده هستم. تاتنهام امکانات بسیار خوبی در اختیار دارد و یکی از بهترین ورزشگاه‌های دنیا متعلق به این تیم است. بی‌صبرانه منتظرم تا کارم در این تیم را آغاز کنم؛ چراکه آنها هواداران پرشوری دارند که همیشه از تیم خود حمایت می‌کنند. در تابستان هم از این باشگاه پیشنهاد داشتم اما در آن زمان شرایطم چندان مساعد نبود چون به تازگی اینترمیلان را ترک کرده بودم و از نظر روحی شرایط کار در باشگاه جدید را نداشتم اما حالا احساس می‌کنم زمان خوبی است تا دوباره به دنیای مربیگری برگردم. این اتفاق نشان می‌دهد دنیل لوی به من و کارم ایمان دارد و دوباره این فرصت را به من پیشنهاد داد تا در باشگاهش کار کنم.»

کونته که رابطه نزدیکی با پاراتچی دارد و طی سال‌های 2011 تا 2014 با او در یوونتوس کار کرده است، براساس اعلام رسانه‌های انگلیسی قرار است در طول مدت حضورش در این باشگاه حدود 13میلیون پوند دستمزد بگیرد. حضور او در تاتنهام موفقیت بزرگی برای این باشگاه لندنی محسوب می‌شود؛ چراکه درحالی که گفته می‌شد او یکی از گزینه‌های اصلی یونایتد است، این باشگاه موفق شد با این مربی 52ساله به توافق برسد و یکی از بهترین مربیان کنونی فوتبال دنیا را به خدمت بگیرد.

برکناری سرمربی پرتغالی پس از این اتفاق افتاد که شاگردان او در مصافی خانگی برابر منچستریونایتد با 3 گل شکست خوردند و حالا کونته درحالی هدایت تیم را برعهده گرفته است که تاتنهام با برنامه نسبتا آسانی در دیدارهای آینده مواجه است. آنها پس از دیدار برابر ویتسه باید با اورتون و لیدز در لیگ، مورا در لیگ کنفرانس و سپس برنلی و برنتفورد در لیگ روبه‌رو شوند و طی یک ماه آینده رقیب مهمی را پیش‌رو ندارند. به این ترتیب کونته فرصت کافی برای ساختن تیم مدنظرش و خروج تاتنهام از بحران فعلی را خواهد داشت.

سرمربی جدید تاتنهام پیش از این سابقه مربیگری در چلسی را نیز در کارنامه خود داشته و به همراه دیگر تیم لندنی موفق به فتح لیگ برتر در سال 2017 شده بود. او که آمار فوق‌العاده‌ای در کسب عناوین قهرمانی دارد، در هفت سال اخیر توانسته پنج بار به همراه تیم‌های خود قهرمانی در لیگ را تجربه کند که آخرین مورد آن به فصل گذشته برمی‌گردد که به همراه اینتر فاتح اسکودتو شد اما بلافاصله پس از پایان فصل به‌دلیل بروز برخی اختلافات از سمتش برکنار شد. او البته حالا در تاتنهام کار سختی برای تکرار این موفقیت‌‌ها دارد؛ چراکه درحال حاضر این تیم رقبای سرسختی همچون منچسترسیتی، لیورپول و چلسی را برای کسب این عنوان پیش‌رو دارد و بعید است به‌زودی بتواند به جمع مدعیان برگردد. رسانه‌های این کشور نیز معتقدند با توجه به اینکه مدت قرارداد طرفین تنها 18 ماه است مشخص است که هم تاتنهام و هم کونته به‌دنبال بررسی شرایط طی این مدت هستند تا اگر اوضاع به خوبی پیش رفت به سراغ تمدید قرارداد بروند. تاتنهام حالا امیدوار است با حضور کونته بتواند به سال‌ها انتظارش در کسب عناوین قهرمانی خاتمه دهد و کاری که در این مدت مربیانی چون آندره ویاس بواس، تیم شروود، مائوریتسیو پوچتینو، ژوزه مورینیو و نونو اسپریتو سانتو نتوانسته بودند انجام دهند را به سرانجام برساند و برای نخستین‌بار از سال 2008 این تیم را صاحب یک جام معتبر کند.