تاریخ : Tue 02 Nov 2021 - 17:02
کد خبر : 62923
سرویس خبری : دانشگاه

برگزاری دوره‌های اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه آزاد ارزشمند و پر برکت است

حجت‌الاسلام رستمی:

برگزاری دوره‌های اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه آزاد ارزشمند و پر برکت است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها با تقدیر از برگزاری طرح اندیشه تمدن ساز در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این کار دانشگاه آزاد اسلامی یک کار ارزشمند و پر برکت است. برگزاری همچنین دوره هایی به غنای معرفتی و بروزرسانی حوزه های اندیشه ای اساتید کمک می کند.

به گزارش «فرهیختگان» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اختتامیه اولین دوره طرح ملی اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها همچنین در این مراسم با تقدیر از برگزاری طرح اندیشه تمدن ساز در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این کار دانشگاه آزاد اسلامی یک کار ارزشمند و پر برکت است. برگزاری همچنین دوره هایی به غنای معرفتی و بروزرسانی حوزه های اندیشه ای اساتید کمک می کند. 

وی افزود: امکان توجه و ارتقا در این طرح وجود دارد، ولی کاری که دانشگاه آزاد اسلامی با آغاز این طرح انجام داده، شایسته تقدیر است. اگر حمایت‌ها و اقدامات تحولی و معرفتی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه وجود نداشت، تحقق این امور آسان نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره رسالت دانشگاه در امر تمدن سازی گفت: اگر دوره های مختلف تاریخی را نگاه کنید در می‌یابید که تاریخ، تاریخ جنگ‌ها و نزاع‌هاست و همواره جریان های نزاع مورد توجه قرار گرفته است. این تاریخ نزاع ‌ها تا امروز وجود داشته است، ریشه درگیری نیز به غلبه برمی‌گردد و این غلبه در باورها و سبک زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی گفت: شاید امروز بگویند با قواعد بین المللی نزاعها کم شده، اما همان طور که مشاهده می‌شود این قواعد آنقدرها نتوانسته‌ این هدف را محقق کند. نزاع امروز کشته‌های زیاد ندارد، اما نزاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تکنولوژیک بین ابرقدرت ها را به صورت واضح قابل مشاهده است. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی شعار انقلاب با نفی شرق و غرب و معرفی تمدن مطلوب آغاز شد. 

وی خاطرنشان کرد: تمدن های مادی به دنبال پاسخ به نیازهای مادی هستند، اما تمدن اسلامی می‌خواهد ضمن پاسخ به نیازهای مادی، انسان را به اعتلای معنوی و سعادت حقیقی سوق دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی گفت: اگر بخواهیم تمدن غرب را بپذیریم، در آن به نقاطی خواهیم رسید که شرک در آن قطعی است. اگر مدعی تمدن هستیم باید دنبال مدل بومی خودمان باشیم، چرا که اگر تمدن غرب را بپذیریم باید به شرک برسیم. امکان ندارد که کسی هم شرک آلود باشد و هم موحد باشد، البته بدون تحقق نیازهای مادی تمدن سازی ممکن نیست، باید معیارهای دقیق تولید کنیم و آن را آزمایش و بعد آن را عرضه کنیم. باید همت‌ها عالی باشد دانشگاه‌ها باید در این زمینه همت مضاعف داشته باشند. در این مسیر اگر با خدا باشید خدا یاور شماست.