تاریخ : Fri 29 Oct 2021 - 12:57
کد خبر : 62621
سرویس خبری : سیاست

باقری با ریابکوف دیدار کرد

باقری با ریابکوف دیدار کرد

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

به گزارش «فرهیختگان»،  «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعد از سفر به بروکسل و رایزنی با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام  به روسیه سفر کرد، پیش از ظهر امروز (جمعه) با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات وین در تالار تشریفات وزارت خارجه روسیه دیدار کرد.

باقری در این دیدار عنوان کرد که ایران و روسیه و همچنین دیدگاه‌‌های نزدیکی در خصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و به خصوص برجام دارند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (جمعه) با میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف درباره مناسبات دو جانبه، رفع مسائل و مشکلات موجود، گشایش دریچه‌های جدید در روابط دوجانبه و ارتقای همکاری‌ در عرصه های مختلف بحث و  تبادل نظر کردند.

باقری که پیش از مسکو در بروکسل با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و رایزنی کرد، در بدو ورود به مسکو گفت: دیدگاه‌های خودمان را درباره اقتضائات و الزامات دور جدید گفت‌وگوها برای لغو تحریم‌ها با دوستان روس به اشتراک می‌گذاریم تا با نگاه مشترک وارد گفت‌وگوها شویم.

باقری خاطرنشان کرد: یک نگاه بود و هست که ما به صورت دوجانبه با کشورهای عضو گروه ۱+۴ در همین چارچوب صحبت کنیم و بر همین اساس در گام اول طبق توافقی که با آقای ریابکوف (معاون وزیر خارجه روسیه) انجام شد و دعوتی که ایشان به عمل آوردند، قرار شد به مسکو بیایم و دیدگاه‌های خودمان را درباره اقتضائات و الزامات دور جدید گفت‌وگوها برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه با دوستان روس به اشتراک بگذاریم تا با نگاه مشترک وارد گفت‌وگوها در دور جدید شویم.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: همین طور با توجه به روابط گسترده و متنوع دوجانبه‌ای که با روسیه داریم، بخش قابل توجهی از سفر من به صحبت و گفت‌وگو با آقای بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه درباره مناسبات دوجانبه ایران و روسیه اختصاص می‌یابد. هم در مورد مسائل و مشکلاتی که در مناسبات فیمابین وجود دارد و رفع این موانع و مشکلات و همین طور درباره گشایش دریچه‌های جدید در مناسبات دوجانبه به منظور ارتقای همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف که بتواند منافع دو کشور را در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور تامین کند./ فارس