تاریخ : Thu 28 Oct 2021 - 02:55
کد خبر : 62568
سرویس خبری : ورزش

رضایی گزینه نیست، کی‌روش قابل بررسی است

آخرین وضعیت یارگیری پرسپولیس که هنوز پنجره‌اش باز نشده است

رضایی گزینه نیست، کی‌روش قابل بررسی است

ظاهرا یحیی گل‌محمدی در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران درمورد احتمال جذب کاوه رضایی بازیکن کنونی ادهورلی بلژیک توسط پرسپولیس به‌گونه‌ای جواب داده که باعث بروز سوءتفاهماتی شده است. یحیی قصد داشته به شکل کلی بگوید موضوع یارگیری را بررسی خواهد کرد اما همین جمله بررسی می‌کنیم منجر به این برداشت شده که یحیی به‌دنبال جذب بازیکن سابق خودش است.

باشگاه: نه می‌توانیم یار بگیریم، نه فعلا گل‌محمدی درخواست داده

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: پرسپولیس درحالی دیروز به مصاف نساجی قائمشهر رفت که بسیاری از هواداران تیم قهرمان 5 دوره پیاپی لیگ درگیر خبری بودند که حکایت از تمایل یحیی گل‌محمدی به جذب کاوه رضایی مهاجم سابق تیم‌های شارلوا بلژیک، استقلال و ذوب‌آهن داشت. به همین منظور این موضوع را بهانه کردیم تا نگاهی دقیق‌تر به موضوع یارگیری پرسپولیس بیندازیم و ببینیم واقعا برنامه‌های گل‌محمدی و باشگاه پرسپولیس برای تکمیل نیروهای این فصل چه خواهد بود. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش «فرهیختگان» از نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس است که البته هنوز پنجره‌اش باز نشده است.

سوءتفاهم حرف‌های یحیی درمورد رضایی

ظاهرا یحیی گل‌محمدی در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران درمورد احتمال جذب کاوه رضایی بازیکن کنونی ادهورلی بلژیک توسط پرسپولیس به‌گونه‌ای جواب داده که باعث بروز سوءتفاهماتی شده است. یحیی قصد داشته به شکل کلی بگوید موضوع یارگیری را بررسی خواهد کرد اما همین جمله بررسی می‌کنیم منجر به این برداشت شده که یحیی به‌دنبال جذب بازیکن سابق خودش است. از آنجا که همه می‌دانند رضایی کشف یحیی در ذوب‌آهن بوده این‌طور برداشت کردند که یحیی این بازیکن را می‌خواهد اما موضوع در ذهن سرمربی پرسپولیس به‌گونه‌ای دیگر بوده است.

کاوه فعلا به ایران برنمی‌گردد

از بلژیک اخبار دیگری به گوش می‌رسد. کاوه رضایی که از حضور در تیم‌های بلژیکی به پول و البته اعتبار خوبی دست یافته اصلا قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد. به‌خصوص از زمانی‌که با فرنوش شیخی ملی‌پوش والیبال ایران ازدواج کرد و این ورزشکار در بلژیک مشغول کار و فعالیت شده است. ظاهرا شیخی در بلژیک حسابی مشغول است و نمی‌تواند به ایران برگردد و همسرش هم قصد ندارد او را تنها بگذارد. آنچه درمورد کاوه رضایی مشخص شده این است که او قصدی برای بازگشت به ایران ندارد. حتی الان که وضعیت خوبی در فوتبال بلژیک نداشته برای تیم بی‌نام و نشانش هیچ گلی هم به ثمر نرسانده است! گفته می‌شد رضایی برای احیای موقعیتش در فوتبال قصد دارد در ایران و در تیم پرسپولیس فعالیت کند که به نظر می‌رسد این موضوع کاملا منتفی است.

باشگاه: پنجره بسته است یحیی هیچ لیستی نداده

وقتی با باشگاه پرسپولیس تماس می‌گیریم و درمورد احتمال جذب کاوه رضایی می‌پرسیم به همان جوابی می‌رسیم که فکرش را می‌کردیم. مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گویند با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه امکان جذب هیچ بازیکنی برای پرسپولیس وجود ندارد، ضمن اینکه تا امروز یحیی گل‌محمدی هیچ بازیکنی را به باشگاه معرفی نکرده که بخواهند برای جذبش اقدام کنند. باشگاه پرسپولیس تاکید می‌کند بعد از بازشدن پنجره نقل‌وانتقالات و اعلام نظر یحیی در این مورد اقدام خواهند کرد. با توجه به انتشار اخبار مربوط به پرداخت طلب 580هزار دلاری گابریل کالدرون، مربی سابق و آرژانتینی پرسپولیس موضوع باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بار دیگر سر زبان‌ها افتاد و سر همین موضوع رسانه‌ها پیگیر موضوع جذب بازیکن جدید توسط پرسپولیس شدند.

بررسی گزینه‌ها از امروز!

با تمام این حرف‌ها و صحبت‌ها باشگاه پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی خیلی هم دست روی دست نگذاشتند و قرار است تا زمان بازشدن پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه پیگیر موضوع جذب بازیکن باشند. گفته می‌شود یحیی بعد از بازی با نساجی قائمشهر قرار است نفرات معرفی‌شده را مورد بررسی فنی قرار دهد تا انتخاب لازم را برای یارگیری داشته باشد. گفته می‌شود گل‌محمدی از امروز نفرات موردنظرش را مورد بررسی و انتخاب قرار خواهد داد.

انتخاب استنلی قابل‌بررسی است

برخلاف کاوه رضایی، احتمال سرخپوش‌شدن کی‌روش استنلی بازیکن سابق سپاهان هنوز وجود دارد و موضوع سرخپوش شدن او منتفی نشده است. این بازیکن برزیلی برای تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان به مدت پنج‌سال بازی کرد و برای هردو تیم و در حدود 85 بازی که انجام داد 33 گل به ثمر رساند. البته در فصل آخر حضورش در سپاهان عملکرد بسیار ضعیفی داشت و همین مساله باعث شده تا درمورد حضور او در پرسپولیس شک و تردیدهایی وجود داشته باشد. گفته می‌شود با توجه به سابقه حضور او در ایران و شناختش از فوتبال کشورمان و اینکه پیش‌تر عملکرد خوبی در سپاهان داشته است، این احتمال وجود دارد که گل‌محمدی نسبت به جذب او ابراز تمایل داشته باشد. گفتنی است کی‌روش استنلی هم‌اکنون در کشورش برزیل به سر می‌برد و هنوز تیم جدیدی برای خود انتخاب نکرده است. برخی می‌گویند او تمایل زیادی به حضور در پرسپولیس دارد و برای همین هم صبر کرده تا شرایط حضورش در این تیم مهیا شود؛ هرچند برخی عملکرد ضعیف اخیر این بازیکن را دلیل پیدا نشدن تیم خواهان می‌دانند!

برهوت بازیکن و نقل‌وانتقالات رو به پایان فوتبال ایران

چند روز دیگر زمان نقل‌وانتقالات فوتبال ایران پایان می‌یابد. بعد از پایان نقل‌وانتقالات باشگاه‌ها فقط می‌توانند بازیکنی را به خدمت بگیرند که آزاد باشد و در هیچ تیمی حضور نداشته باشند. تا چند روز دیگر باشگاه‌ها اگر بتوانند بازیکنی را پیدا کنند که تحت قرارداد باشگاه دیگر باشد و باشگاه آن بازیکن هم آمادگی داشته باشد تا رضایت بازیکن خود را صادر کند، امکان جابه‌جایی وجود دارد اما بعد از پایان زمان نقل‌وانتقالات این امکان وجود ندارد و تیمی مثل پرسپولیس فقط باید به‌دنبال بازیکن آزاد باشد. درحال حاضر تمام بازیکنان خوب در خدمت تیم‌های باشگاهی هستند و اگر بازیکنی آزاد باشد قطعا کیفیت و شرایط ایده‌آل را ندارد. با این وجود چند بازیکنی به یحیی معرفی شده‌اند که امکان جذب آنها وجود دارد. باید دید شرایط فنی این نفرات چطور است و گل‌محمدی درمورد کدام یک از آنها به نتیجه قطعی خواهد رسید.

لیست پرسپولیس هنوز جا دارد

وقتی به لیست نفرات پرسپولیس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این لیست هنوز جا دارد و پرسپولیس برای یارگیری مشکل چندانی نخواهد داشت. لیست بزرگسالان پرسپولیس یک جای خالی دارد و در لیست زیر 23 سال هم چند جای خالی وجود دارد و می‌تواند نفرات خوب با این شرایط سنی را به خدمت بگیرد. البته اگر بازیکن خوبی الان باقی مانده و شرایط لازم برای جذب پس از اتمام زمان نقل‌وانتقالات داشته باشد و البته اگر پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس هم طبق اعلام باشگاه به‌زودی باز شود!