تاریخ : Thu 21 Oct 2021 - 01:00
کد خبر : 62212
سرویس خبری : دانشگاه

فعالیت دانشجویان در مراکز رشد، راه موفقیت آنها را  در کسب آینده شغلی هموار می‌کند

مدیر غرفه مرکز رشد «زیرویک»:

فعالیت دانشجویان در مراکز رشد، راه موفقیت آنها را در کسب آینده شغلی هموار می‌کند

درحال حاضر دانشگاه با طرح‌های حمایتی از مراکز رشد حمایت می‌کند، هم‌اکنون درآمدزایی برای دانشگاه نداریم و در تلاش هستیم از سال آینده بتوانیم علاوه‌بر بحث درآمدزایی برای شرکت خودمان نیز درآمدزایی را به دانشگاه منتقل کرده و قراردادهای فی‌مابین ببندیم.

امین جعفری، دکترای مدیریت کسب‌وکار و مدیر غرفه مرکز رشد «زیرویک» با اشاره به فعالیت‌های این مرکز رشد گفت: «من اولین نفری هستم که در غرفه مرکز رشد دانشگاه علوم‌و‌تحقیقات در سال ۹۸ حضور داشتم. طرح کلی من برای فعالیت در این مرکز و حضور در این دانشگاه این بود که از ایده‌های برتر و استعدادهای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد استفاده کنم. این دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به‌عنوان کارآموز در مرکز رشد ما حضور پیدا می‌کنند، آموزش می‌بینند، توانمند می‌شوند و ما آنها را برای رسیدن به اهداف‌شان ارتقا می‌دهیم؛ البته که در این مسیر از حضور استادان و اعضای هیات‌علمی نیز بهره‌مند خواهیم شد.»

وی افزود: «در حال حاضر نیز در حوزه هوش مصنوعی با استفاده از کمک ربات‌ها یک‌سری اعمال تکرارشونده را توسط این ربات انجام می‌دهیم و از هوش مصنوعی نیز برای تحلیل رفتار کاربر استفاده می‌کنیم. همچنین علاوه‌بر این اقدام استارتاپ دیگری تحت‌عنوان «زیر و یک» داریم که تبلیغات را به‌صورت گیمیفیکیشن انجام می‌دهد. کنار آن نیز معماهای یونیک زبان فارسی را داریم که این طرح نیز خیلی مورد استقبال اتاق فرارها و سازمان‌هایی که با معما سر و کار دارند، قرار گرفت.»

جعفری اشاره کرد: «در این زمینه حدود ۱۲۰ دانشجو را آموزش دادیم و در حال حاضر از این میان، ۲۵ دانشجو با ما همکاری می‌کنند که بیشترین این دانشجویان در مقطع کارشناسی هستند؛ چراکه به دلیل تحصیل در دانشگاه، امکان کار در محیط‌های خارج از دانشگاه را ندارند و از این حیث به‌خوبی می‌توانند در این مرکز رشد دانشجویی با ما همکاری کنند و حتی در زمان کلاس‌ها نیز سر کلاس آنلاین شوند.»

مدیر غرفه مرکز رشد «زیرویک» اظهار داشت: «درحال حاضر نیز دانشگاه با طرح‌های حمایتی از مراکز رشد حمایت می‌کند، هم‌اکنون درآمدزایی برای دانشگاه نداریم و در تلاش هستیم از سال آینده بتوانیم علاوه‌بر بحث درآمدزایی برای شرکت خودمان نیز درآمدزایی را به دانشگاه منتقل کرده و قراردادهای فی‌مابین ببندیم.»

او تصریح کرد: «نخستین قدم برای فعالیت مراکز رشد و شرکت‌های نوپا این است که خودشان را زنده نگه دارند. دانشگاه با طرح‌های حمایتی از مراکز رشد موجب شده ما هزینه‌های کمتری را در بحث اجاره مکان داشته باشیم و آن هزینه‌های اضافی را در مباحث دیگری چون خدمات و تبلیغات به صورت بهینه مصرف کنیم. پس از زنده نگه داشتن کسب‌وکارمان درحال توسعه آن هستیم و در حال حاضر ۱۰ نیروی ثابت در این مرکز رشد با ما همکاری می‌کنند.»

جعفری در پایان عنوان کرد: «حمایت تعاریف مختلفی دارد اما همین جایی که دانشگاه تحت‌عنوان مکانی برای فعالیت مراکز رشد در اختیار ما قرار داده است، باعث شده هزینه بسیار کمی را برای اجاره مکان بپردازیم، این به خودی خود یک حمایت است. در بحث نامه‌نگاری‌ها و ثبت درخواست‌ها نیز دانشگاه همراهی بسیاری با مراکز رشد دارد و این اواخر نیز بیان شده که قرار است طرح‌های پوششی بسیار خوب و مناسبی از فعالیت مراکز رشد صورت بگیرد که امیدواریم موثر واقع شود.»