تاریخ : Thu 21 Oct 2021 - 01:57
کد خبر : 62208
سرویس خبری : دانشگاه

کارآموزی دانشجویان در مراکز رشد باعث توانمندی آنها  برای ورود قدرتمند به بازار کار می‌شود

مدیرعامل شرکت «اکسین کیا فناوری»:

کارآموزی دانشجویان در مراکز رشد باعث توانمندی آنها برای ورود قدرتمند به بازار کار می‌شود

دانشگاه توانسته تا حدودی این مراکز رشد را زیر بال و پر خود بگیرد. در چند موردی که پیرامون فعالیت‌هایمان به مشکل برخوردیم، دست یاری رسانده و با ما همراه بوده است.

غزل طایی، مدیرعامل شرکت «اکسین‌کیا فناوری» که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات است با اشاره به فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: «شرکت ما در زمینه نرم‌افزار‌ها فعالیت می‌کند؛ نرم‌افزارهایی چون برنامه‌نویسی، اپلیکیشن‌های تحت‌وب، اپلیکیشن‌های دسکتاپی، طراحی وب‌سایت، سئو و تولید محتوا ازجمله فعالیت‌های ما به شمار می‌رود.»

وی درخصوص روند حمایتی دانشگاه از عملکرد این مراکز رشد گفت: «دانشگاه توانسته تا حدودی این مراکز رشد را زیر بال و پر خود بگیرد. در چند موردی که پیرامون فعالیت‌هایمان به مشکل برخوردیم، دست یاری رسانده و با ما همراه بوده است.»

طایی تصریح کرد: «دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با حضور در این مرکز رشد، دوران کارآموزی خود را بگذرانند و پس از اتمام دوره و توانمندسازی، جذب شرکت‌های بزرگ علم و فناوری شوند. فعالیت ما درواقع به‌گونه‌ای است که دانشجو می‌تواند پس از اتمام تحصیل با بازار کار آماده خود مواجه شده و سریع با آمادگی کامل جذب شود؛ البته تعداد دانشجویان علاقه‌مند در این زمینه کم است و نمی‌توان گفت با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه هستیم.»

مدیرعامل شرکت «اکسین‌کیا فناوری» درخصوص بحث درآمدزایی این مرکز رشد توضیح داد: «با توجه به اینکه شرکت ما، یک شرکت برنامه‌نویسی است، در جایگاه خود درآمدزایی خوبی هم دارد؛ چراکه برنامه‌هایی که می‌نویسیم چندین‌بار فروخته می‌شود و کسب درآمد می‌کند؛ البته این بحث درآمدزایی شامل حال دانشگاه نیز می‌شود؛ به‌طور مثال یکی از سامانه‌هایی که طراحی کردیم را به دانشگاه پیشنهاد دادم که در بحث فروش آن همکاری داشته‌ باشد که متاسفانه استقبال نشد.»

طایی در ادامه عنوان کرد: «یکی از سامانه‌هایی که طراحی کردیم و با اطلاع‌رسانی می‌توانیم در جامعه آموزشی کشور و دانشگاه‌ها تاثیرگذار باشیم، سامانه چتر است که کلیه ارتباطات بین دانشجو، دانشگاه، اعضای دانشگاهی چون استاد، هیات‌علمی، پرسنل و... را پوشش می‌دهد؛ به این‌صورت که تمامی اعضای دانشگاه می‌توانند درخواست‌هایشان را بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه ثبت و پیگیری کنند. اگر دانشگاه‌ها از این امکان و قابلیت بهره‌مند شوند، قطعا فعالیت‌هایشان در قالب منسجم‌تری انجام خواهد شد، دانشجو دیگر سرگردان نخواهد بود، تمامی درخواست به صورت متمرکز خواهد بود و حتی دانشگاه‌ها از این طریق می‌توانند به یکدیگر لینک شوند. اگر وزارتخانه بتواند استفاده از این سامانه را در قالب بخشنامه‌ای اعلام کند، قطعا روند فعالیتی ثبت درخواست‌ها شکل نوینی به خود خواهد گرفت.»