تاریخ : Wed 20 Oct 2021 - 20:03
کد خبر : 62200
سرویس خبری : ورزش

استقلال راضی، هوادار منتظر

شاگردان مجیدی با برد اقتصادی لیگ 21 را شروع کردند

استقلال راضی، هوادار منتظر

در ادامه هفته اول لیگ برتر تیم فوتبال استقلال مقابل تیم تازه وارد هوادار تهران به پیروزی رسید.

تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت18 دیروز (چهارشنبه) در هفته نخست لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی میزبان هوادار بود که این بازی به برتری یک بر صفر استقلال انجامید. جعفر سلمانی در دقیقه60 تک‌گل آبی‌پوشان را در این دیدار به ثمر رساند. استقلال در گام نخست از سد تیمی عبور کرد که رضا عنایتی، مهاجم پیشین خود را روی نیمکت آن می‌دید و مرتضی آقاخان و محمد قاضی،‌ دو آبی‌پوش سابق در این تیم توپ می‌زدند. شاگردان مجیدی در نیمه دوم عملکردی هجومی ارائه کردند و نسبت به نیمه نخست تیمی متحول‌شده بودند.

برای این بازی در ترکیب استقلال سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، آرش رضاوند (5+90-سعید مهری)، زبیر نیک‌نفس (46-مهدی مهدی‌پور)، وریا غفوری، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی (57-امیرعلی صادقی)، امیرحسین حسین‌زاده و ارسلان مطهری (78-امین قاسمی‌نژاد) قرار گرفتند و برای تیم عنایتی هم مسلم حق‌شناس،‌ دانیال کردستانی (58-ابوالفضل عکاشه)، حسین صادقی (68-محمدجواد محمدی)، محمد قاضی (65-مرتضی آقاخان)، پیمان میری، معین عباسیان، نیما انتظاری، محسن طرحانی، محمد ستاری، محمد حسینی و مهدی عبدی بازی کردند.

جدی‌ترین صحنه در دقیقه15 رخ داد که نیما انتظاری شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که سیدحسین حسینی توپ را راهی کرنر کرد. در دقیقه40 هم یک ضربه ایستگاهی برای استقلال به دست آمد که ارسال امیرحسین حسین‌زاده می‌توانست موقعیت خطرناکی روی دروازه هوادار ایجاد کند، اما ضربه ارسلان مطهری راهی به دروازه نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در دقیقه54 امیرارسلان مطهری پس از عبور از حق‌شناس، در محوطه جریمه متوقف شد که کوپال ناظمی، اعتقاد به خطای پنالتی داشت و به حق‌شناس هم اخطار داد. وریا غفوری پشت توپ ایستاد و آن را به تور دروازه چسباند که داور به‌دلیل ورود زودهنگام بازیکنان استقلال به محوطه جریمه،‌ حکم به تکرار ضربه داد. غفوری مجددا پشت توپ قرار گرفت که ضربه او این‌بار با واکنش مسلم حق‌شناس مهار شد.

در دقیقه60 آرش رضاوند پشت محوطه جریمه، توپ را به جعفر سلمانی رساند که شوت سلمانی تبدیل به گل استقلال شد. بعد از این گل آبی‌ها فشار زیادی برای زدن گل دوم وارد کردند اما ضربات‌شان با واکنش‌های حق‌شناس مهار شد. در دقیقه4+90 ابوالفضل عکاشه در شرایط تک‌به‌تک با دروازه‌بان استقلال فرصت بسیار خوبی داشت و پس از عبور از حسینی، می‌توانست گل نخست هوادار در لیگ برتر را به ثمر برساند. تعلل بیش از حد عکاشه اما باعث شد این فرصت از دست برود و شاگردان مجیدی در نخسین بازی خود در لیگ بیست‌ویکم درحالی که عملکرد چندان دلچسبی نداشتند سه‌امتیاز را به دست بیاورند. مجیدی هم بعد از بازی اعلام کرد از عملکرد تیمش خصوصا در نیمه اول رضایت نداشته و هواداران نیز در فضای مجازی با تاکید بر این نکته که آبی‌پوشان بازی خوبی به نمایش نگذاشتند ابراز امیدواری کردند که در بازی‌های آینده شاهد فوتبال دلچسب‌تری از تیم‌شان باشند.

 توفان ژنرال، تحقیر تراکتور

تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و تراکتور تبریز دیروز از ساعت16 در ورزشگاه سپهبدشهید حاج‌قاسم سلیمانی سیرجان به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی پرگل 4 بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. در این مسابقه امین پورعلی در دقیقه12، سعید صادقی در دقیقه16 و 38 و مرتضی تبریزی در دقیقه21 چهارگل تیم گل‌گهر را در نیمه اول به ثمر رساندند و در ادامه تلاش شاگردان کریمی فایده‌ای نداشت و تراکتوری‌ها در دقیقه86 تنها توانستند یکی از گل‌های خورده را توسط محمد عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی جبران کنند. در این مسابقه امیر قلعه‌نویی به‌دلیل محرومیت از روی سکوها نظاره‌گر عملکرد درخشان شاگردانش بود.

 برد مهم ذوب‌آهن در غیاب منصوریان

در آخرین بازی‌ای که دیروز برگزار شد از ساعت18 تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر ذوب‌آهن اصفهان به پایان رسید. تنها گل این بازی توسط عارف رستمی در دقیقه1+90 به ثمر رسید تا ذوب‌آهن در آغاز فصل جدید لیگ برتر به یک برد باارزش دست یابد. علیرضا منصوریان، سرمربی تیم صنعت نفت آبادان به‌دلیل ابتلا به کرونا و البته محرومیت، در این بازی حضور نداشت.