تاریخ : Wed 20 Oct 2021 - 14:07
کد خبر : 62185
سرویس خبری : دانشگاه

پذیرای دانشجویان مدال آور در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد هستیم

دکتر طهرانچی در مراسم تقدیر از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی:

پذیرای دانشجویان مدال آور در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با افتخار پذیرای دانشجویان مدال آور در دانشکده های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا دانشجویان مدال آور به انتقال مفاهیمی که سبب غرور ملی می شود، بپردازند.

به گزارش «فرهیختگان» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تقدیر از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد 2021 اسلو نروژ و المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو در سالن همایش های کتابخانه زنده یاد دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این مراسم ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی، المپیک و پاراالمپیک، گفت: از زحمات و تلاش های تمامی مدیران ورزش کشور همچون دکتر علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مهندس خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک و آقای علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی تشکر می کنم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی و ورزش پیوند بسیار نزدیکی با هم دارند، اظهار داشت: همت، هویت، اعتماد به نفس و خودباوری جوانان ایرانی بیش از آنکه در کلاس های درس ایجاد و تقویت شود، توسط ورزشکاران در صحنه های ورزشی بروز و ظهور پیدا می کند. بنابراین جایگاه ورزشکاران قهرمان نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اهتزاز پرچم سه رنگ ایران اسلامی در رقابت های بین المللی ورزشی توسط دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در خودباوری و اعتماد به نفس جوانان کشور بسیار اثرگذار و نقش آفرین است. 

دکتر طهرانچی هدف از تأسیس دانشگاه ها را انتقال هویت ملی در تربیت اجتماعی دانست و افزود: به طور کلی سه دانش تخصصی، مهارتی و اجتماعی داریم. کلاس های درس صرفاً مفاهیم آموزشی را به دانشجویان منتقل می‌کنند، در حالی که ورزش در خلق دانش اجتماعی و انتقال این دانش به دانشجو حرف اول را می زند. 

رقابت ورزشی، صحنه تربیت اجتماعی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رفتارسازی یک فرهنگ است، خاطرنشان کرد: این موضوع از جریان سازی، گفتمان سازی و نمادسازی آغاز می شود و دانشجویان مدال آور در مرکز کانون فرهنگ سازی تربیت اجتماعی جوانان مملکت قرار دارند. صحنه های رقابت ورزشی تنها یک فرآیند ساده زورآزمایی نیست، بلکه صحنه تربیت اجتماعی است. دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش به عنوان یک کار حاشیه ای نگاه نمی کند، بلکه به عنوان یک کار متنی و امر مهم توجه می کند.

وی با تأکید بر اینکه به حضور تک تک دانشجویان مدال آور در محیط دانشگاه نیازمند هستیم، گفت: با افتخار پذیرای دانشجویان مدال آور در دانشکده های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. باید فضایی ایجاد کنیم تا دانشجویان مدال آور به انتقال مفاهیمی که سبب غرور ملی می شود، بپردازند. نباید تنها در اوج به یاد ورزشکاران باشیم.  خوشبختانه در شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی خدمت همه سکانداران ورزش کشور هستیم و برنامه هایی برای حضور دانشجویان مدال آور در محیط دانشگاه در نظر گرفته شده است.

فناوری های پشتیبان ورزش را باید در دانشگاه خلق کنیم

دکتر طهرانچی با اشاره به اینکه ورزش، دانش بنیان است و صرفاً یک امر مهارتی نیست، اظهار داشت: ورزش شامل مباحثی همچون تجزیه و تحلیل، به کارگیری فناوری اطلاعات، غذا و ابزار آلات مورد نیاز ورزشکاران می‌شود. اگر کشوری بخواهد در زمینه ورزشی پیشگام باشد، باید طراح وسایل ورزشی خود باشد و نباید فقط وارد کننده تجهیزات ورزشی باشد. باید در دانشگاه فناوری های پشتیبان ورزش را خلق کنیم. ورزشکاران مدال آور که در ایجاد غرور ملی نقش آفرینی می کنند، باید از اقتصاد ورزش بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر برنامه ریزی جهت دانش تخصصی و مهارتی دانشجویان در دانشگاه ها تأکید کرد و افزود: در دانش تخصصی، جای دانشکده های تربیت مربی خالی است. باید مربیان سرآمد تربیت کنیم و جوانان در دوران فعالیت ورزشی خود در آکادمی های تربیت مربی به زبان و دانش عالی مربیگری مجهز شوند. 
وی اظهار داشت: همچنین باید تعداد ورزشکاران کشور را افزایش دهیم، چرا که در این صورت است که شاهد صحنه های متعدد غرور ملی در رقابت های گوناگون بین المللی هستیم. 

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با وسعت و پراکندگی که در سراسر کشور دارد، می تواند در مناطق مختلف دانشکده های مهارت و کارآفرینی را تأسیس کند تا پشتوانه ای برای آینده دانشجویان مدال آور نیز باشد. 

وی با طرح این سؤال که چرا دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت باشگاهی انجام می دهد، گفت: اعتقاد داریم ورزش یک کار متنی و در تربیت اجتماعی، تخصصی و مهارتی مؤثر است. دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و 200 هزار دانشجو است که باید از میان آنها استعدادهای برتر را انتخاب کنیم.  افتخار داریم که تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی افرادی را به ورزش قهرمانی کشور معرفی کردند که امسال شاهد افتخارآفرینی و کسب مدال های رنگارنگ توسط آنان در رقابت های مختلف ورزشی بودیم.

دکتر طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی از مردم و برای مردم است و ورزش نیز متکی به مردم است. به همین منظور باید جریان سازی شود تا مؤثر واقع شویم. دانشگاه آزاد اسلامی به حضور جوانان نام آور، خالق غرور ملی و با اخلاق که می توانند نماد هویت برای جوانان ایرانی باشند، مفتخر است.