تاریخ : Wed 20 Oct 2021 - 12:41
کد خبر : 62173
سرویس خبری : جهان شهر

توصیه لاوروف به طالبان

توصیه لاوروف به طالبان

وزیر امور خارجه روسیه خطاب به طالبان اظهار داشت: «روسیه از طالبان می‌خواهد تا با مشارکت همه نیروهای سیاسی افغانستان دولت فراگیر تشکیل دهند».

به گزارش «فرهیختگان»،  جلسه موسوم به «طرح مسکو» برای افغانستان با حضور نمایندگانی از پاکستان، چین، گروه طالبان و روسیه امروز (چهارشنبه) در پایتخت این کشور آغاز شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این نشست با ابراز تأسف از عدم حضور نمایندگان آمریکا در جلسه «طرح مسکو» برای افغانستان، گفت: «روسیه امیدوار است نماینده جدید آمریکا در امور افغانستان از نتایج این نشست حمایت کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف خطاب به طالبان اظهار داشت: «روسیه از طالبان می‌خواهد تا با مشارکت همه نیروهای سیاسی افغانستان دولت فراگیر تشکیل دهند».

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان هنوز پایدار نیست و تروریست‌ها سعی می‌کنند از آن سوءاستفاده کنند، تصریح کرد: «تهدید واقعی، انتقال فعالیت‌های تروریستی و مواد مخدر از افغانستان به خاک کشورهای همسایه است».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ضمن ابراز رضایت از سطح فعلی تعاملات مسکو با مقام‌های جدید کابل، در دیدار خود با طالبان خواستار تحقق وعده‌های عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای ثالث شد.

به نوشته اسپوتنیک، لاوروف پس از دیدار با طالبان، در نشست خبری، از گزارش‌ها مربوط به وخامت معیشت مردم افغانستان ابراز نگرانی کرد./ فارس