تاریخ : Wed 20 Oct 2021 - 01:21
کد خبر : 62141
سرویس خبری : دانشگاه

جشنواره قلم فضای خوبی را برای تشویق دانشجویان ایجاد کرد

دانشجوی دانشگاه واحد دامغان: ‌

جشنواره قلم فضای خوبی را برای تشویق دانشجویان ایجاد کرد

یک‌سری بروکراسی‌های اداری وجود دارد که بسیار مشکل‌ساز است. بروکراسی‌هایی در بخش‌هایی مثل فرآیند مجوز گرفتن و یا فرآیند تایید مقالات وجود دارد که بسیار خسته‌کننده و مشکل‌ساز است. بهتر است این فرآیندها را تسهیلگری کنند تا دانشجویان بیشتر به فعالیت در این زمینه تشویق شوند. همچنین دانشگاه می‌بایست حمایت‌های آموزشی و مالی از نشریات داشته باشد.

معین مشرقی، دانشجوی دانشگاه آزاد دامغان و دارنده رتبه برتر در جشنواره نشریات دانشجویی قلم، با اشاره به جشنواره نشریات قلم و فضایی که در نشریات وجود دارد، گفت: «فضای نشریات دانشجویی با توجه به سازوکارهایی که اخیرا برای آن درنظر گرفته‌اند مثل جشنواره نشریات دانشجویی قلم که فضای خوبی را برای دانشجویان مهیا کرد و آن دسته از دانشجویانی که در این زمینه استعداد دارند بتوانند از این فضا درجهت رشد استعداد‌های خود و ایجاد نتایج مطلوب در این حوزه استفاده کنند.»

وی در ادامه با اشاره به چالش‌ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت: «یک‌سری بروکراسی‌های اداری وجود دارد که بسیار مشکل‌ساز است. بروکراسی‌هایی در بخش‌هایی مثل فرآیند مجوز گرفتن و یا فرآیند تایید مقالات وجود دارد که بسیار خسته‌کننده و مشکل‌ساز است. بهتر است این فرآیندها را تسهیلگری کنند تا دانشجویان بیشتر به فعالیت در این زمینه تشویق شوند. همچنین دانشگاه می‌بایست حمایت‌های آموزشی و مالی از نشریات داشته باشد. دانشگاه باید کارگاه‌هایی را برای آموزش نشریات برگزار کنند تا دانشجویان در این زمینه به‌صورت پیشرفته و حرفه‌ای وارد شوند و از این طریق بتوانند در حوزه نشریات، موفقیت‌های کسب کنند، اما اگر نشریات دانشجویی در دانشگاه بی‌اهمیت واقع شوند و به آنها توجه نشود قاعدتا شاهد موفقیت و رشد و پیشرفت اهالی قلم در محیط‌های دانشجویی که حضور و وجود آنها لازمه هر دانشگاه و محیط دانشجویی است، نیستیم. البته برگزاری این جشنواره به‌خودی‌خود نقطه امیدی در زمینه نشریات است که آغاز آن بود و امیدواریم که پس از این شاهد برنامه‌های اینچنینی بیش از پیش از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد باشیم.»  مشرقی با اشاره به نقاط قوتی که برای دانشجویان در ورود به حوزه نشریات وجود دارد، تصریح کرد: «نقاط قوتی که در زمینه نشریات برای دانشجویان می‌تواند وجود داشته باشد مساله تولید محتوا است که این موضوع امروز بسیار مورد استفاده تمام کسب‌‌وکارها و تجارت‌ها قرار می‌گیرد و حتی اگر دانشجویان نخواهند در فیلد علوم انسانی فعالیت کنند در فیلدهای دیگر و مشاغل مختلف نیز از این تجربه موفق می‌توانند استفاده بهینه داشته باشند. همچنین نوشتن باعث رشد قدرت تحلیل و تفکر می‌شود که برای دانشجویان بسیار موثر است. به همین دلیل توصیه می‌کنم دانشجویان، فعالیت در این حوزه را تجربه کنند و بدانند که فعالیت گروهی در رشد و تعالی انسان بسیار بیشتر است؛ چه از نظر فکری و چه از نظر روحی، انجام فعالیت‌های گروهی شخصیت انسان را بیشتر تعالی می‌دهد.»

*  نیما ایمانجانی