تاریخ : Wed 20 Oct 2021 - 02:33
کد خبر : 62138
سرویس خبری : دانشگاه

رتبه‌اول‌های جشنواره قلم چه کسانی هستند؟

رتبه‌اول‌های جشنواره قلم چه کسانی هستند؟

جشنواره نشریات قلم دانشگاه آزاد صبح روز سه‌شنبه در محل سازمان مرکزی این دانشگاه با حضور رتبه‌های اول و معاونت فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد. در این جشنواره از رتبه‌های اول تا چهارم به‌ترتیب تقدیر و تشکر به‌عمل آمد، اما به‌دلیل محدودیت‌های کرونا تنها رتبه‌های اول نشریات دانشجویی می‌توانستند در محل جشنواره حضور پیدا کنند.

جشنواره نشریات قلم دانشگاه آزاد صبح روز سه‌شنبه در محل سازمان مرکزی این دانشگاه با حضور رتبه‌های اول و معاونت فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد. در این جشنواره از رتبه‌های اول تا چهارم به‌ترتیب تقدیر و تشکر به‌عمل آمد، اما به‌دلیل محدودیت‌های کرونا تنها رتبه‌های اول نشریات دانشجویی می‌توانستند در محل جشنواره  حضور پیدا کنند.

در این جشنواره در بخش مقاله طنز از مطلبی با عنوان «انجمن شاعران مرده» نوشته فاطمه مجیری در نشریه نجوا دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر تقدیر به‌عمل آمد. همچنین در بخش تیتر از مقاله «فریدونکنار» از واحد مشهد نوشته امیرحسین دهنوی که در نشریه صراط منتشر شده بود، تقدیر شد.

در حوزه عکس از اثر هنری فاطمه زال که نشریه آفتاب دانشگاه نجف‌آباد اصفهان منتشر شده بود، تقدیر شد.

رتبه اول بخش خبر به امیرحسین نیکبخت و شیما ایوبیان برای نوشتن خبری تحت عنوان «ویزیت مجازی» داده شد. در بخش کاریکاتور نیز اثر فرزانه اشعه شعار در نشریه‌ای به‌نام «نبض هلال» در دانشگاه قم رتبه اول را به خود اختصاص داد. همچنین در قسمت طرح روی جلد، نشریه سراج واحد مراغه با هنرمندی الناز راشدی‌کهق توانست رتبه اول را از آن خود کند.

محمدتقی تاتاری و آرمین شالچیان در قسمت گرافیک و صفحه‌آرایی نشریه بازی جو از دانشگاه آزاد واحد تهران غرب توانستند رتبه اول را کسب کنند. در بخش شعر، شعر‌ایی تحت عنوان «سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی» در نشریه بشارت واحد داراب با هنرمندی نسترن عباسی موفق شد رتبه اول را کسب کند.

در قسمت مقاله دینی و قرآنی، مقاله‌ای تحت عنوان «عاشورا نتیجه تحریف و انحراف» از نشریه سراج واحد مراغه به قلم الناز راشدی‌کهق رتبه اول را گرفت. در قسمت مقاله فرهنگی هم مقاله‌ای با عنوان «نگاهی به سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر» که توسط معین مشرقی در نشریه داراب واحد دامغان دانشگاه آزاد منتشر شده بود رتبه اول را از آن خود کرد.

در بخش مقاله اجتماعی، مقاله‌ای با عنوان «موانع تحقق اهداف اصول کار شایسته در نظام حقوقی ایران در پرتو حقوق بین‌الملل کار»، در واحد نجف‌آباد در نشریه حقوق بشر که توسط فرنوش پاداش‌هفشجانی به‌نگارش درآمده بود، رتبه اول را به خود اختصاص داد. همچنین در قسمتی از مقاله سیاسی، مقاله‌ای تحت عنوان «می‌شنوید بوی بهشت می‌آید» به نگارش علی صادقی از نشریه سدید دانشگاه خوراسگان رتبه اول را کسب کرد.
در قسمت مقاله اقتصادی، مقاله‌ای تحت عنوان «مقابله با تروریسم مالی در اسناد حقوق بین‌الملل» که در نشریه حقوق بشر واحد نجف‌آباد انتشار یافته بود، رتبه اول را گرفت. در بخش مقاله ادبی، مقاله‌ای با عنوان «هویت ایرانی اسلامی و نمود آن در معماری خانه‌های سنتی» در نشریه بومرنگ دانشگاه تهران شمال نوشته‌شده توسط آناهیتا طبائیان، رتبه اول را گرفت. در بخش مقاله هنری مقاله‌ای با عنوان «خانه‌های هوشمند» توسط رکسانا محبی در نشریه سهش دانشگاه آزاد بوشهر رتبه اول را کسب کرد.

در بخش مقاله علمی علوم پایه، مقاله‌ای تحت عنوان «سلولی که جان می‌بخشد» به نگارش محمدصادق سلیمانیان‌نژاد، در نشریه فطرس دانشگاه تهران شمال رتبه اول را گرفت. همچنین در بخش مقاله علمی علوم‌پزشکی، مهسا باقریان با نوشتن مقاله‌ای تحت عنوان ریه‌های کوچک دستاورد بزرگ نشریه آفتاب دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد رتبه اول را از آن خود کرد. در قسمت مقاله علوم‌انسانی، فاطمه پورمعانی اصفهانی با نوشتن مقاله «پارادایم‌های روانشناسی دین» در نشریه تانایی واحد بوشهر رتبه اول را به‌دست آورد.

در بخش مقاله علمی، هنر و معماری و صنایع‌دستی، مقاله «مرگ در دیدگان ابن‌بطوطه» به نویسندگی حسین فرجی‌راد در نشریه آسمان واحد الکترونیکی تهران رتبه اول را گرفت. همین‌طور در حوزه مقاله علمی عمومی، مقاله‌ »نقش فضای مجازی در حفظ و سطح کیفی محیط‌زیست» که توسط اکبر میرزایی در نشریه مبتکران جوان دانشگاه زنجان به رشته تحریر درآمده بود، رتبه اول را از آن خود کرد.

در بخش نشریات موضوع‌بندی‌شده، رتبه اول نشریات صنفی را  نشریه صدای دانشجو واحد خوراسگان با مدیریت فاطمه علی‌بابایی کسب کرد و رتبه اول نشریات فرهنگی را نشریه آوای اندیشه نوین واحد خوراسگان با مدیریت علی کریم‌زاده دریافت کرد. همچنین رتبه اول نشریات ادبی را نشریه نجوا واحد خمینی‌شهر با مدیریت فاطمه مجیری گرفت. در زمینه نشریات تخصصی علوم‌انسانی، نشریه فردا از واحد علوم‌وتحقیقات با مدیریت امیرعلی سپانلونژاد رتبه اول را از آن خود کرد. همین‌طور در بخش نشریات تخصصی کشاورزی و دامپزشکی نشریه آماج واحد شهرکرد با مدیریت محیا هاشمی رتبه اول را گرفت.  در بخش نشریات تخصصی فنی و مهندسی نشریه فرهنگ پویا با مدیریت مرضیه کرمی  واحد نجف‌آباد رتبه اول را کسب کرد. همین‌طور رتبه اول نشریات علمی و عمومی را  نشریه کیمیاگران با مدیریت شیراز آرش‌جوابی دریافت کرد. علاوه‌بر این، رتبه اول مقالات ویژه در بخش علم و پژوهش با عنوان ایران اسلامی بر رشد علمی به نشریه آفتاب واحد نجف‌آباد با مدیریت زهرا علایی تعلق گرفت. رتبه اول مقالات ویژه در بخش معنویت و اخلاق دانلود از آن مقاله‌ای با عنوان «خلاصه بر ماهیت واقعه عاشورا» شد که توسط ابوالفضل کربلای‌حسینی‌غیاثوند در نشریه آسمان قزوین نوشته شده است. رتبه اول مقالات ویژه اقتصادی به مقاله‌ای با عنوان «بررسی روش‌های استخراج روغن از دانه‌های روغنی» از نشریه «دنیای زیست‌شناسی» با مدیریت انوشه ذاکری در واحد علوم‌وتحقیقات اختصاص یافت. همچنین رتبه اول مقالات ویژه عدالت و مبارزه با فساد به مقاله‌ای با عنوان «بررسی پدیده اجتماعی کودکان کار با رویکرد حقوق عمومی» به نویسندگی مهدی علی‌آبادی در نشریه حقوق بشر واحد نجف‌آباد تعلق گرفت. رتبه اول مقاله ویژه نقد عملکرد مسئولان دانشگاه به مقاله‌ای تحت عنوان «فرهنگ وکیل‌الدوله» به نویسندگی سیدسعید نوابی از واحد خوراسگان در نشریه طنزکده رسید.

همچنین رتبه اول مقاله ویژه «مجاهدت و شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در عرصه  بیداری اسلامی» با عنوان «جاده مقاومت» به هادی راشدی‌کهق در نشریه سراج، واحد مراغه تعلق گرفت.