تاریخ : Sat 16 Oct 2021 - 00:52
کد خبر : 61790
سرویس خبری : دانشگاه

طرح کوله‌پشتی ویژه آموزش سواد رسانه‌ای به دانشجویان اجرا می‌شود

طرح کوله‌پشتی ویژه آموزش سواد رسانه‌ای به دانشجویان اجرا می‌شود

در زمان شیوع کرونا و آغاز قرنطینه‌ها، فعالیت‌های بسیج دانشجویی شکل گرفت. تاسیس کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از اولین اقدامات ما بود. حضور در بیمارستان‌های شریعتی و الزهرای اصفهان برای خدمت‌رسانی جهادی از دیگر فعالیت‌های ما بود. در این بیمارستان‌ها دانشجویان پیراپزشکی به کمک کادر درمان می‌پرداختند و دانشجویانی که تخصصی در این زمینه نداشتند به فعالیت‌های خدماتی مشغول بودند.

حسین صادقی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در خصوص اقدامات این تشکل دانشجویی در ایام شیوع کرونا گفت: «در زمان شیوع کرونا و آغاز قرنطینه‌ها، فعالیت‌های بسیج دانشجویی شکل گرفت. تاسیس کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از اولین اقدامات ما بود. حضور در بیمارستان‌های شریعتی و الزهرای اصفهان برای خدمت‌رسانی جهادی از دیگر فعالیت‌های ما بود. در این بیمارستان‌ها دانشجویان پیراپزشکی به کمک کادر درمان می‌پرداختند و دانشجویانی که تخصصی در این زمینه نداشتند به فعالیت‌های خدماتی مشغول بودند. حضور در بیمارستان‌ها و همدلی با بیماران کرونایی هم ازجمله اقدامات بسیج دانشجویی در پیک اول کرونا بود. بعد از مدتی در 5 مرحله طرح کمک‌های مومنانه را اجرا کردیم و حدود 1500 بسته غذایی را در 4 مرحله توزیع کردیم. شب یلدا و میلاد امیرالمومنین ازجمله مناسباتی بود که طرح کمک مومنانه طی آن انجام شد.»

صادقی ادامه داد: «در نوروز 1400 در مناطق حاشیه شهر اصفهان به فعالیت‌های جهادی پرداختیم و در سمیرم چهار واحد مسکونی کمیته امداد را به مرحله پایانی رساندیم. در طرح دیگری به نام آخر هفته‌های جهادی، دانشجویان در روزهای پنجشنبه و جمعه به فعالیت‌های عمرانی مشغول می‌شوند و تا امروز یک واحد مسکونی در یکی از مناطق اطراف اصفهان را ساخته‌اند. همچنین در فرآیندی جهادی، مبلغی را جمع‌آوری کردیم و به بیمارستان امید به‌منظور تهیه کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تحویل دادیم. در یک اقدام خیرجویانه دیگر، برای درمان یک بیمار کرونایی 20 میلیون تومان جمع‌آوری شد. در زمینه فرهنگی، جهاد آموزشی را در نجف‌آباد برگزار کردیم و به دانش‌آموزانی که از بحث آموزش جا ماندند موارد درسی را بازگویی کردیم. همچنین برای حل مشکلات حقوقی مردم به کمک امام‌جمعه نجف‌آباد به صورت جهادی به شهروندان مشاوره حقوقی دادیم.»

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد خاطرنشان کرد: «برنامه‌های جهادی همچنان پابرجا هستند. در نمونه‌ای مانند یزدان‌شهر نجف‌آباد، از ابتدا اقدامات جهادی جامعه هدف تعیین می‌کنیم و با کمک امام‌جمعه، مباحث آموزشی و عمرانی را در آنجا پیش می‌بریم. در مناسبت‌هایی که در پیش داریم نیز غذای گرم در مناطق محروم توزیع می‌کنیم. برای آینده دوره‌های گوناگونی را درنظر داریم که اجرا کنیم مانند طرح کوله‌پشتی. در این طرح می‌خواهیم سواد رسانه‌ای را به دانشجویان آموزش بدهیم. همین‌طور برپایی دوره‌های فتوشاپ، گویندگی و دوره امامت برای رشد بینش اعتقادی دانشجویان از دیگر برنامه‌های پیشنهادی است.»