تاریخ : Sat 16 Oct 2021 - 01:36
کد خبر : 61788
سرویس خبری : دانشگاه

جمعه‌های خدمت دانشجویان کرمانی شوری دوباره می‌گیرد

جمعه‌های خدمت دانشجویان کرمانی شوری دوباره می‌گیرد

با آغاز واکسیناسیون سراسری، نیروهای جهادی در دانشگاه مستقر شدند و در این زمینه یاری‌رسانی کردند. دانشجویان رشته‌های مامایی و پرستاری در زمینه تزریق و دیگر دانشجوها به‌عنوان نیروهای کمکی در محل مستقر شدند.

سیدسجاد مهدوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان درخصوص اقداماتی که این تشکل دانشجویی از زمان شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها در دست داشته گفت: «در زمان شیوع کرونا به تشکیل ستاد کرونا پرداختیم تا برای سه حوزه کلیدی برنامه‌ریزی کنیم. این سه حوزه عبارتند از تولید مواد ضدعفونی، مواسات و تولید محتوای رسانه‌ای. این سه حوزه رو تشکیل دادیم و به صورت رسمی ستاد راه‌اندازی شد. در بخش اول کارگاه تولید ماسک را به همراه دانشجویان راه‌اندازی کردیم. همچنین یک کارگاه تولید مواد ضدعفونی را نیز در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی کرمان راه‌اندازی کردیم. در بحث مواسات نیز به همراه تولید محتوای رسانه‌ای که داشتیم به جمع‌آوری کمک‌های مالی پرداختیم و طی یک سال اخیر از مهر 99 تا 1400 بسته‌های ارزاق را در جامعه هدف مناطق محروم اطراف کرمان توزیع کردیم. در بخش سوم هم تهیه و تولید محتوای آموزشی برای مناطق محروم را مدنظر قرار دادیم و آن را در بین دانش‌آموزان پخش کردیم.»

مهدوی خاطرنشان کرد: «با آغاز واکسیناسیون سراسری، نیروهای جهادی در دانشگاه مستقر شدند و در این زمینه یاری‌رسانی کردند. دانشجویان رشته‌های مامایی و پرستاری در زمینه تزریق و دیگر دانشجوها به‌عنوان نیروهای کمکی در محل مستقر شدند. در سال جدید با توجه به اینکه امکان حضوری شدن دانشگاه‌ها وجود دارد، ظرفیت دانشجویان برای فعالیت‌های جمعی افزایش پیدا کرده است. دو سال تعطیلی باعث شد تا اشتیاق برای کار دانشجویی افزایش پیدا کند. یکی از برنامه‌های ما در زمان بازگشایی برنامه جذب نیروهای جدید و تازه‌نفس است. همچنین مانند گذشته تشکیل گروه‌های جهادی و اردوهای جهادی پابرجاست.»

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان افزود: «در زمینه فرهنگی برنامه داریم تا حلقه‌های صالحین، کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی و جشن‌های دانشجویی مناسبتی را مانند دوران قبل از کرونا اما با رعایت شیوه‌نامه برگزار کنیم. همچنین برای ایام پایانی سال برپایی اردوی راهیان نور دانشجویی را نیز درنظر داریم.»

وی گفت: «برنامه جهادی جمعه‌های خدمت به همت دانشجویان حتی در زمان کرونا پابرجا بود و همچنان هم جاری است. به واسطه این طرح دانشجویان در مناطق محروم حاشیه شهر حضور پیدا کرده و به امدادرسانی می‌پردازند. به علاوه درنظر داریم در تعطیلات عید نوروز مانند سال‌های پیش اردوی جهادی هجرت را با رویکردهای پزشکی، آموزشی و فرهنگی برگزار کنیم و مطالبه‌گری خود را به محرومیت‌های حوزه جازموریان گسترش بدهیم.»  مهدوی در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرامرزی بسیج دانشجویی گفت: «بسیج دانشجویی هسته‌ای به نام بین‌الملل دارد که باتوجه به اتفاقات گوناگون و نکات روز دنیا به اظهارنظر و اقدامات متفاوت می‌پردازد. اعضای این هسته به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی درنظر دارند برنامه‌ای در سطح بین‌الملل به صورت وبینار و اگر امکان داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سمیناردر کرمان به عنوان پایتخت مقاومت برگزار کنند.»