تاریخ : Wed 13 Oct 2021 - 01:50
کد خبر : 61652
سرویس خبری : دانشگاه

تحصیل 700 دانشجوی دامپزشکی در واحد تبریز

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد

تحصیل 700 دانشجوی دامپزشکی در واحد تبریز

دانشکده دامپزشکی واحد تبریز یکی از پیشروترین دانشکده‌ها در سطح کشور بوده و در طول سنوات گذشته بالاترین میزان قبولی در رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد را به خود اختصاص داده است.

بهرام عمواوغلی‌تبریزی، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص پتانسیل‌های این دانشکده گفت: «دانشکده دامپزشکی واحد تبریز یکی از قدیمی‌ترین واحدهای دامپزشکی است که از سال 67 پذیرش دانشجو را آغاز کرد. این دانشکده در رشته کاردانی و کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.»

او ادامه داد: «این دانشکده در مقطع دکتری تخصصی در رشته بهداشت و موادغذایی دانشجو پذیرش کرده و ترم‌های آتی یک‌سری رشته‌های تخصصی دیگر نیز اضافه خواهد شد. 44 عضو هیات‌علمی تمام‌وقت در این دانشکده با ما همکاری دارند که تقریبا در تمام بخش‌ها و گروه‌های تخصصی، با درجه استادیاری، دانشیاری و استادی هستند.»

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درخصوص کیفیت آموزشی و کیفیت آزمایشگاهی این دانشکده نیز توضیح داد: «دانشکده دامپزشکی واحد تبریز یکی از پیشروترین دانشکده‌ها در سطح کشور بوده و در طول سنوات گذشته بالاترین میزان قبولی در رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد را به خود اختصاص داده است.»

عمواوغلی‌تبریزی بیان کرد: «همچنین طیف وسیعی از فارغ‌التحصیلان این دانشکده جذب بازار کار شده و مناصب مهم دولتی و حکومتی را در عرصه دامپزشکی از آن خود کرده‌اند. هم‌اکنون 700 دانشجوی دامپزشکی در این دانشکده مشغول تحصیلند. همچنین رشته بهداشت موادغذایی از رشته‌های دانشکده دامپزشکی است که در دوره کارشناسی دانشجو پذیرش کرده و درحال‌حاضر حدود 300 دانشجو در این رشته آموزش می‌بینند.»

او در ادامه بیان کرد: «رشته دامپزشکی از نیمسال 1400 وارد حوزه علوم پزشکی شده است؛ رشته دامپزشکی در کنار دندانپزشکی و پزشکی وارد این زیرمجموعه شده است. مهم‌ترین پتانسیل این دانشکده اعضای هیات‌علمی توانمند بوده که با مدارج استادی، استادیاری و دانشیاری به دانشجویان آموزش می‌دهند.»

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تاکید کرد: «در این دانشکده آزمایشگاه‌های تخصصی زیادی نیز وجود داشته که از به‌روزترین و پیشروترین آزمایشگاه‌هاست. در حوزه بالینی و درمانی نیز کلینیک‌های بسیار فعالی حضور دارند. همچنین یک بیمارستان تخصصی داریم که اولین بیمارستان تخصصی در شمال‌غرب کشور و دانشگاه آزاد اسلامی است.»

او در پایان گفت: «کلینیک‌های تخصصی ما از نظر میزان مراجعه‌کننده در سطح کشور زبانزد است. درحال‌حاضر یک کلینیک تخصصی برای دام‌های بزرگ در شهر میاندوآب، یک کلینیک تخصصی دام‌های کوچک در شهر تبریز و یک کلینیک تخصصی طیور مشغول ارائه خدمات آموزشی و بالینی هستند.»