تاریخ : Mon 11 Oct 2021 - 01:30
کد خبر : 61489
سرویس خبری : ورزش

دانشگاه آزاد اسلامی نایب‌قهرمان شد

مسابقات دوومیدانی قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور

دانشگاه آزاد اسلامی نایب‌قهرمان شد

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی: تیم بانوان ما توانست نایب‌قهرمانی را تکرار کند که برای ما حائزاهمیت است، چراکه هر سال تیم‌ها قدرتمندتر و رقابت سخت‌تر می‌شود و این تغییرات باعث جابه‌جایی رتبه‌ها و رنک‌ها می‌شود همان‌طور که سال قبل سپاهان قهرمان شد و امسال به مقام سوم رسید و ما با حفظ همان ترکیب توانستیم مجددا نایب‌قهرمان شویم و جایگاه خود را در این سکو تثبیت کردیم.

به گزارش «فرهیختگان»: بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور که از نیمه شهریور در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز شده بود، پس از برگزاری سه مرحله فشرده، شب گذشته به پایان رسید. در این رقابت‌ها تیم‌های پلیمر خلیج‌فارس، دانشگاه آزاد اسلامی و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند. امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی که در اختتامیه این رقابت‌ها حضور داشت نایب‌قهرمانی و رکوردشکنی‌های پی‌درپی بانوان دانشگاه را به آنان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

 لشگری: حفظ نایب‌قهرمانی برای ما ارزشمند بود

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از مسابقات گفت: «تیم بانوان ما توانست نایب‌قهرمانی را تکرار کند که برای ما حائزاهمیت است، چراکه هر سال تیم‌ها قدرتمندتر و رقابت سخت‌تر می‌شود و این تغییرات باعث جابه‌جایی رتبه‌ها و رنک‌ها می‌شود همان‌طور که سال قبل سپاهان قهرمان شد و امسال به مقام سوم رسید و ما با حفظ همان ترکیب توانستیم مجددا نایب‌قهرمان شویم و جایگاه خود را در این سکو تثبیت کردیم.» وی با اشاره به این نکته که اگر دانشگاه یکی، دو بازیکن توانمندتر دراختیار داشت می‌توانست قهرمان شود، تصریح کرد: «ان‌شاءالله برای سال آینده تیم ترمیم می‌شود تا نگاهی به جایگاه اول داشته باشیم. یکی از نکات مهم این مسابقات رکودشکنی ورزشکاران دانشگاه آزاد است که در دوی 400متر امدادی بعد از 47سال رکوردشکنی کردند که افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد است.»

 صیامی: امیدوارم دانشگاه آزاد در بخش مردان هم تیمداری کند

سیدهاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در حاشیه برگزاری مسابقات لیگ دوومیدانی بانوان به «فرهیختگان» گفت: «تفاوتی باید قائل شویم بین عملکرد مردان و زنان. در بخش مردان دنبالش بودیم که در هر ماده چند ورزشکار آماده داشته باشیم که رقابت خوبی شکل بگیرد و از دل آن نفرات برتر به تیم‌ملی برسند. در مرحله سوم لیگ این اتفاق در مشهد به‌عینه دیده شد که تا 20متر آخر نفرات برتر مشخص نبودند. قبلا نفراتی داشتیم که فاصله زیادی با بقیه داشتند ولی امسال رقابت نزدیکی وجود داشت. این البته هدف اصلی نیست و یک گام روبه‌جلو محسوب می‌شود چون از لحاظ کمی فدراسیون ما دچار مضیقه است و بیشتر دنبال ارتقای این مساله هستیم که متغیرهای زیادی در آن دخیل هستند ازجمله بحث انگیزشی برای رده‌های پایه. بحث بعدی حضور باشگاه‌های خوب در این رشته است. خوشحالیم که باشگاه‌هایی مثل دانشگاه آزاد از دوومیدانی حمایت می‌کنند و باعث می‌شوند ورزشکاران بدون تیم نمانند.»

وی با اشاره به مسابقات بانوان و حضور تیم دانشگاه آزاد گفت: «توجه به ورزش بانوان یکی از اولویت‌های اصلی نظام کشور ماست که با ترویج فرهنگ حجاب در همه‌جای دنیا افتخارآفرینی می‌کنند. از دانشگاه آزاد که حمایت خوبی از دختران دوومیدانی‌کار داشتند ممنونم. ان‌شاءالله در بخش آقایان هم تیمداری کنند.»