تاریخ : Sun 10 Oct 2021 - 00:14
کد خبر : 61395
سرویس خبری : دانشگاه

برنامه‌ریزی هدفمند توسعه فناوری در کنار دریا

«فرهیختگان» از برنامه‌های واحدهای هم‌مرز دانشگاه آزاد با دریا برای گسترش برنامه علمی دریایی گزارش می‌دهد

برنامه‌ریزی هدفمند توسعه فناوری در کنار دریا

به باور مسئولان دانشگاه آزاد، ایران با داشتن سواحل متعدد و زیاد می‌‌تواند در همه ابعاد توسعه یابد، بنابراین در چندسال اخیر تمام 7 استان ساحلی دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خود را برای رفع چالش‌های حوزه دریا به‌کار گرفته‌اند.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: چندسالی است که دانشگاه‌‌های ساحلی در دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت حل معضلات دریا در سطح ملی را برعهده گرفته‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی 7 استان ساحلی دارد که ظرفیت‌های خوبی در حوزه دریا و دریانوردی دارند. بر همین اساس مسئولان این دانشگاه در دور تحول و رشد خود، تلاش دارند در گام اول، از ظرفیت‌های این استان‌ها برای حل چالش‌های دریا و سواحل استفاده کرده و در گام دوم از اقتصاد دریا و استفاده از پتانسیل آن درجهت اشتغالزایی و رفع‌ بیکاری بهره ببرند.

به باور مسئولان این دانشگاه، ایران با داشتن سواحل متعدد و زیاد می‌‌تواند در همه ابعاد توسعه یابد، بنابراین در چندسال اخیر تمام 7 استان ساحلی دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خود را برای رفع چالش‌های حوزه دریا به‌کار گرفته‌اند.

دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، هرمزگان، خوزستان، سیستان‌‌وبلوچستان و بوشهر هفت استان فعال در زمینه دریا هستند که با دارا بودن رشته‌های دانشگاهی در حوزه دریایی، اعضای هیات‌علمی توانمند، مراکز رشد و پارک‌های علم‌وفناوری در حل معضلات دریایی بسیار اثرگذار هستند.

در این گزارش در گفت‌وگو با روسای استان‌های ساحلی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات آنها در حوزه دریا را جویا شده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان خبر داد / تلاش 50 استاد دانشگاه آزاد درجهت رفع موانع و محدودیت‌های صنایع دریایی (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان: مجوز راه‌اندازی رشته پرورش میگو و گردشگری اخذ شد (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان: ظرفیت‌های بنادر در راه‌اندازی دانشکده خدمات بندری مورد استفاده قرار می‌گیرد (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان: دانشکده موضوعی مدیریت سواحل و بنادر را ایجاد می‌کنیم (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان مطرح کرد / اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر: راه‌اندازی سرای نوآوری و فناوری دریا در دستورکار قرار گرفت (لینک)
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران: طرح ماهی در قفس و ماهیان خاویاری در دست اجرا است (لینک)