تاریخ : Sat 09 Oct 2021 - 01:03
کد خبر : 61302
سرویس خبری : ورزش

امیدوار به سکو در آینده‌ای نزدیک

ارزیابی بازیکنان سایپا از رتبه چهارمی والیبال آسیا

امیدوار به سکو در آینده‌ای نزدیک

بازیکنان تیم والیبال سایپا حضور این تیم در رتبه چهارم باشگاه‌های آسیا را موفقیتی برای والیبال بانوان ایران برشمردند و تاکید کردند طلسم شکسته شده است و به آینده والیبال زنان ایران برای کسب سکو در آسیا بسیار امیدوارند.

به گزارش «فرهیختگان»: تیم والیبال بانوان سایپا با پذیرش شکست برابر نماینده کشور میزبان در دیدار رده‌بندی جام بیست‌ویکم، به‌ عنوان چهارمی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا اکتفا کرد. بازیکنان تیم والیبال سایپا حضور این تیم در رتبه چهارم باشگاه‌های آسیا را موفقیتی برای والیبال بانوان ایران برشمردند و تاکید کردند طلسم شکسته شده است و به آینده والیبال زنان ایران برای کسب سکو در آسیا بسیار امیدوارند.

پوران زارع درباره این مسابقات گفت: «برای مقام سومی بازی کردیم، اما نتوانستیم کارآیی روزهای دیگر را داشته باشیم. از بچه‌ها تشکر می‌کنم، خیلی خوب بازی کردند و خدا شکر که در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفتیم.»

مونا آشفته، پدیده 20ساله تیم ایران با تاکید بر اینکه بازیکنان سایپا خیلی خوب کارکردند، گفت: «به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. تمام توان خود را در دیدار رده‌بندی گذاشتیم، اما تیم تایلند قدرتمند بود و خوب کار کرد. خیلی تلاش کردیم برویم روی سکو، اما نشد و به تایلند کسب مقام سومی را تبریک می‌گویم. آرزو می‌کنم در آینده والیبال بانوان ایران حس خوب این روزها را با رفتن روی سکو تکمیل کنند.»

سودابه باقرپور با ابراز خوشحالی از کسب جایگاه چهارم آسیا تصریح کرد: «خوشحالم برای والیبال بانوان ایران، چون در این مسابقات نشان دادند می‌توانند در بین چهار تیم برتر آسیا قرار گیرند. خدا را شکر که تاریخ‌ساز شدیم و در بین چهار تیم برتر آسیا قرار گرفتیم.»

مهدیه خواجه‌کلایی نیز گفت: «تیم سایپا شرایط سختی برای اعزام به این مسابقات داشت. با تمرینات کمی به این میدان وارد شدیم. حدود یک‌ماه و سه بازیکن از قرنطینه کرونا به مسابقات آمدند. خوشبختانه به اهداف تیم که قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر بود، رسیدیم به‌رغم اینکه بازی تدارکاتی نداشتیم. بازی اول و دوم سخت بود. کمی اشتباهات فردی بازیکنان نیز زیاد بود، اما رفته‌رفته بهتر و همدل‌تر شدیم. درمجموع بازی‌های خوبی برگزار کردیم و تاریخ‌ساز شدیم. تبریک می‌گویم به همه بازیکنان و کادر فنی تیم سایپا. یقین دارم در آینده، والیبال بانوان ایران می‌تواند جایگاه بهتری کسب کند.»

یک ایرانی، بهترین مدافع والیبال زنان آسیا

پس از پایان رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال زنان آسیا و شکست نماینده ایران (سایپا) در مرحله رده‌بندی و رسیدن به عنوان چهارمی رقابت‌ها، شاگردان مریم هاشمی جایی روی سکوی برترین‌ها نداشتند، هرچند عنوان چهارمی به‌دست‌آمده هم یک تاریخ‌سازی برای والیبال زنان ایران است و پس از پنج‌دهه چنین افتخاری به‌دست آمده است. در میان عناوین فردی، یک افتخار ویژه نصیب دفاع وسط سایپا شد؛ پوران زارع، دفاع وسط باتجربه و 37 ساله خودروسازان که نمایش خوبی را در تورنمنت جام باشگاه‌های والیبال زنان آسیا به ثبت رسانده بود، به‌عنوان بهترین مدافع تورنمنت معرفی شد تا ستاره کهنه‌کار و باتجربه سایپا، با یک دستاورد ویژه از جام باشگاه‌های آسیا 2021 خارج شود.

والیبال باشگاه‌های مردان آسیا پیروزی فولاد مقابل نماینده فیلیپین

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از دیروز (جمعه) به میزبانی شهر ناخون رایچاسیما تایلند آغاز شد و تیم فولاد سیرجان در نخستین مسابقه به مصاف ربیسکو نماینده فیلیپین رفت. شاگردان سعید رضایی در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 22 و 25 بر 5 به پیروزی رسیدند تا با سه امتیاز در صدر جدول گروه B قرار گیرند. در پایان این بازی، الکس، قطر پاسور فولاد سیرجان با 11 پوئن، امتیازآورترین بازیکن زمین شد. تیم فولاد سیرجان که در گروه B  با العربی (قطر)، دایموند فود (تایلند دو)، ربیسکو (فیلیپین) و AGMK (ازبکستان) همگروه است، امروز (شنبه) مسابقه ندارد و روز یک‌شنبه در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها به مصاف نماینده ازبکستان می‌رود.

در گروه A  هم ناخون‌ راتچاسیما (تایلند یک)، CEB (سریلانکا)، باروستنیک (قزاقستان)، کاظما (کویت) و گاز جنوبی (عراق) قرار دارند.