تاریخ : Sun 03 Oct 2021 - 02:22
کد خبر : 61081
سرویس خبری : دانشگاه

حضور دانش‌بنیان‌ها در رویداد بین‌المللی  سکوی پرتاب عرضه درست محصولات‌شان‌ است

حضور دانش‌بنیان‌ها در رویداد بین‌المللی سکوی پرتاب عرضه درست محصولات‌شان‌ است

قطعا با گسترش حمایت‌ها و ارتباطات در حوزه بین‌المللی- که یکی از ضعف‌های ما نیز محسوب می‌شود- می‌توانیم با همکاران تجاری دیگر کشور ارتباط برقرار کنیم. اگر اتاق‌های بازرگانی در این مسیر هم‌راستا با مجموعه دانش‌بنیان حرکت کنند، می‌توانیم به تعاملات بین‌المللی ایران با دیگر کشورها در حوزه دانش‌بنیان دست پیدا کنیم.

مجتبی اسفندی، مدیر محصول «تجارت الکترونیک عرش‌گستر» با اشاره به فعالیت این شرکت بیان کرد: «شرکت تجارت الکترونیک عرش‌گستر از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینه تجهیزات الکترونیک شروع کرد و از سال ۱۳۹۸ مجموعه جدیدی در شرکت ایجاد شد که هدف آن، ساخت و تولید پلتفرم‌های اسکنر سه‌بعدی انسان بود که به‌صورت دانش‌بنیان مورد تایید قرار گرفت.» 

وی افزود: «پس از تایید محصول برای حضور در نمایشگاه، کار خود را آغاز کردیم. یکی از بازارهای هدفی که ما برای اسکنر سه‌بعدی رنگی انسان درنظر گرفته‌ بودیم، کشورهای حوزه خلیج‌فارس بود. ما برای پیداکردن پارتنر مراودات خود را با برخی شرکت‌ها شروع کردیم و درخصوص نمایشگاه جیتکس اطلاع‌رسانی کردیم تا بتوانیم همکاران و سرمایه‌گذاران تجاری مناسب و توانمندی برای گسترش فعالیت‌ها و فروش محصولات پیدا کنیم. قصد ما این است که این محصول را در حوزه پزشکی گسترش بدهیم و برای رسیدن به این امر و توسعه سریع‌تر بخش پزشکی سرمایه‌گذار خارجی را جذب کنیم و نمایشگاه جیتکس می‌تواند در این زمینه موثر باشد.» 

مدیر محصول «تجارت الکترونیک عرش‌گستر» با اشاره به تاثیر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در رویداد جیتکس بر افزایش مراودات بین‌المللی برای ارتقای اقتصاد دانش‌بنیانی توضیح داد: «حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در یک نمایشگاه شناخته‌شده فناوری در خاورمیانه می‌تواند به‌عنوان سکوی پرتاب شرکت‌های ایرانی برای عرضه درست محصولات‌شان باشد؛ اما این حضور باید در کنار دیگر اقدامات به ایجاد ارتباطات تجاری کمک‌کننده باشد. درحال‌حاضر این نمایشگاه قدم بزرگی در بهبود شرایط فعالیتی دانش‌بنیان‌ها در کشور خواهد بود.» 

اسفندی در پایان سخنانش با اشاره به پیشنهاد خود برای بهبود حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بر بستر بین‌المللی گفت: «قطعا با گسترش حمایت‌ها و ارتباطات در حوزه بین‌المللی- که یکی از ضعف‌های ما نیز محسوب می‌شود- می‌توانیم با همکاران تجاری دیگر کشور ارتباط برقرار کنیم. اگر اتاق‌های بازرگانی در این مسیر هم‌راستا با مجموعه دانش‌بنیان حرکت کنند، می‌توانیم به تعاملات بین‌المللی ایران با دیگر کشورها در حوزه دانش‌بنیان دست پیدا کنیم.»