تاریخ : Thu 30 Sep 2021 - 03:00
کد خبر : 60971
سرویس خبری : دانشگاه

با هم تحول ایجاد کنیم

مطالبات تشکل های دانشجویی از معاون فرهنگی جدید وزارت بهداشت

با هم تحول ایجاد کنیم

عموم معاونت‌ها در ایام کرونا، شرایط ایجادشده را بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر کم‌کاری خود کرده‌اند، مساله‌ای که بارها در بازه غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها موردانتقاد دانشجویان قرار گرفته بود. در این میان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در دولت قبلی مانند دیگر بخش‌های مرتبط با نظام آموزش عالی با انتقادهایی همراه بوده است، معاونتی که حالا سکان آن با حکم وزیر بهداشت به دست عباس شیراوژن افتاده است.

زهرا رمضانی، روزنامه‌نگار: معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی چه در سطح دانشگاه‌ها و چه وزارتخانه‌ها نقش بازوان حمایتی را برای فعالان دانشجویی ایفا می‌کنند. مسئولان این معاونت‌ها می‌توانند با رفع موانع، مسیر را برای پیشبرد فعالیت‌های دانشجویی هموار کنند. البته در طرف دیگر ماجرا هم بعضا با سنگ‌اندازی می‌توانند نه‌تنها چتر حمایتی خود را از دانشجویان بردارند، بلکه روند طبیعی فعالیت‌ها را هم مختل کنند. علی‌رغم اینکه همیشه برخی فعالیت‌ها و تشکل‌ها مورد توجه بوده و درمقابل برخی دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، اما مساله قابل‌توجه اینجاست که عموم معاونت‌ها در ایام کرونا، شرایط ایجادشده را بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر کم‌کاری خود کرده‌اند، مساله‌ای که بارها در بازه غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها موردانتقاد دانشجویان قرار گرفته بود. در این میان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در دولت قبلی مانند دیگر بخش‌های مرتبط با نظام آموزش عالی با انتقادهایی همراه بوده است، معاونتی که حالا سکان آن با حکم وزیر بهداشت به دست عباس شیراوژن افتاده است. در این گزارش به سراغ برخی فعالان دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی رفتیم تا برایمان از وضعیت این معاونت در دوران سیماسادات ‌لاری و انتظارات‌شان از معاون جدید بگویند.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد/ لزوم استفاده از بدنه دانشجویی برای ایجاد تحول در معاونت فرهنگی (لینک)
 
دبیر شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی وزارت بهداشت: شورای صنفی می‌تواند یکی از رکن‌های مشورتی برای معاونت فرهنگی وزارتخانه باشد (لینک)
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی: نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی شفاف شود (لینک)
 
عضو شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت:‌ برای حمایت از فعالیت‌های دانشجویی سند بالادستی تدوین شود (لینک)
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:‌ نگاه کاریکاتوری معاونت فرهنگی وزارت بهداشت به فضای دانشجویی باید تغییر کند (لینک)