تاریخ : Thu 30 Sep 2021 - 00:17
کد خبر : 60965
سرویس خبری : ورزش

شب جنجالی لیگ قهرمانان در هفته دوم

از گلزنی مسی تا شکست عجیب رئال و جنجال داوری در سن‌سیرو

شب جنجالی لیگ قهرمانان در هفته دوم

شکست میلان در سن‌سیرو نیز از دیدارهای پرحاشیه سه‌شنبه‌شب بود. داوری پرحرف‌وحدیث جونیت چاکر ترکیه‌ای باعث شد میلانی‌ها در این بازی که گل نخست را هم زده بودند بازنده شوند.

به گزارش «فرهیختگان»: شب نخست از هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با اتفاقات و حواشی جالبی همراه بود. نخستین گل لئو مسی با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن که به زیبایی و برابر منچسترسیتی به ثمر رسید و همچنین شکست رئال‌مادرید در خانه برابر تیمی ناشناخته از اتفاقات جالب سه‌شنبه‌شب بود. میلان نیز در دیداری پرحاشیه و جنجالی که اعتراض‌های زیادی را درباره داوری به‌دنبال داشت برابر اتلتیکومادرید 2 بر یک باخت.

لئو مسی که در دیدار این هفته تیمش در لیگ به‌دلیل مصدومیت در ترکیب پاریسی‌ها قرار نداشت در مصاف حساس این تیم برابر شاگردان پپ گواردیولا درکنار نیمار و امباپه خط حمله تیمش را تشکیل داد و درنهایت نیز موفق شد بیست‌وهفتمین گل خود در 35 رویارویی برابر تیم‌های بزرگ فوتبال انگلیس را به ثمر برساند. پوچتینو که تیمش در این دیدار با دو گل به برتری رسید درباره شادی‌ جالبش پس از گلزنی مسی گفت: «برای سال‌ها در تیم‌های رقیب شاهد گلزنی مسی بودم اما او بالاخره این‌بار برای تیم من گل زد و من باید اینچنین خوشحال می‌شدم. برابر تیمی همچون منچسترسیتی بسیار خوب بازی کردیم و توانستیم عملکردی فراتر از انتظار ارائه دهیم. این سه امتیاز باعث افزایش ‌انگیزه‌های ما برای ادامه فصل می‌شود.»

در سانتیاگو برنابئو اما یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های این مسابقات در سال‌های اخیر رقم خورد و تیم شریف مولداوی که امید زیادی نمی‌رفت تا در گروهی که رئال‌مادرید و اینترمیلان در آن حضور دارند بتواند نتایج خوبی کسب کند با برتری عجیبش مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی حالا با 6 امتیاز صدرنشین گروه خود است. اگرچه همیشه این باور وجود دارد که لیگ قهرمانان مختص تیم‌های بزرگ و مدعی است اما در سال‌های اخیر ثابت شده باشگاه‌های کوچک‌تر هم می‌توانند برابر مدعیان شگفتی‌ساز شوند. همانند آنچه سه‌شنبه‌شب در مادرید رخ داد و تیم مولداویایی موفق شد دو بار از میزبانش پیش افتاده و درنهایت نیز بازی را 2 بر یک ببرد.

سباستین تیل، ستاره شریف در این دیدار که گل دوم تیمش را به زیبایی وارد دروازه تیبو کورتوا کرده درباره استراتژی تیمش برای این مسابقه می‌گوید: «برای ما فرقی نمی‌کند در لیگ مولداوی بازی می‌کنیم یا در اروپا و تاکتیک ما یکسان است. البته پس از برتری در بازی نخست برابر شاختار کمی در شیوه بازی خود تغییر دادیم. ما می‌دانستیم برابر تیم‌های مدعی گروه نمی‌توانیم تهاجمی بازی کنیم و باید به دنبال دفاع کردن و استفاده از ضدحملات باشیم. آنالیز دقیقی از رئال داشتیم و می‌‌دانستیم در زمان حمله فضای خوبی در پشت مدافعان آنها ایجاد می‌شود.» شکست رئال در این مسابقه هنوز برای هواداران تیم قابل‌هضم نیست و آنها باور نمی‌کنند که تیم‌شان در خانه چنین نتیجه ضعیفی را کسب کرده است. زمانی‌که پنالتی کریم بن‌زما به گل تبدیل شد به نظر می‌رسید کار برای شریف مولداوی به پایان رسیده و آنها خیلی زود گل دوم را نیز از ستاره‌های رئال دریافت می‌کنند اما وقتی مهاجم اهل لوکزامبورگ گل دوم را زد مشخص شد آنها ‌انگیزه‌های زیادی برای این دیدار دارند و به این راحتی تسلیم نمی‌شوند.

شکست میلان در سن‌سیرو نیز از دیدارهای پرحاشیه سه‌شنبه‌شب بود. داوری پرحرف‌وحدیث جونیت چاکر ترکیه‌ای باعث شد میلانی‌ها در این بازی که گل نخست را هم زده بودند بازنده شوند. اخراج سختگیرانه فرانک کسیه در نیمه‌ نخست که البته VAR نیز آن را تایید کرد و پنالتی مشکوک در وقت‌های تلف‌شده نیمه‌دوم باعث شد تا رسانه‌های ایتالیایی به‌شدت از چاکر و قضاوت او و همچنین تیم VAR انتقاد کنند. دو روزنامه گاتزتا و کوریره معتقد بودند در هر دو صحنه داور مسابقه اشتباه فاحش و تاثیرگذاری را مرتکب شد و عجیب بود که داوران VAR برای تصحیح آن به او کمک نکردند. از طرف دیگر فابیو کاپلو، سرمربی سرشناس ایتالیایی نیز درباره اتفاقات این بازی گفت: «داور واقعا این بازی را خراب کرد و باعث شد مسابقه‌ای که می‌توانست بسیار جذاب و تماشایی دنبال شود به جنجال و حاشیه کشیده شود. میلان تا قبل از 10 نفره شدن بسیار عالی بازی می‌کرد و عملکردی بسیار خوب در زمین داشت اما داور با تصمیم اشتباه خود باعث عوض شدن روند مسابقه شد. برایم عجیب بود که این داور فینال لیگ قهرمانان را نیز سوت زده اما امشب به وضوح ضعیف ظاهر شد و سوت‌های اشتباهش باعث شد نتیجه بازی تغییر کند.» میلانی‌ها در صحنه پنالتی هم معتقد بودند قبل از اینکه توپ به دست مدافع میلان برخورد کند توسط دست توماس لمار لمس شد و داور باید خطای هند بازیکن اتلتیکومادرید را در این صحنه اعلام می‌کرد.