تاریخ : Tue 28 Sep 2021 - 02:00
کد خبر : 60867
سرویس خبری : دانشگاه

بررسی مقدمات راه‌اندازی  شعبه دانشگاه آزاد اسلامی  در عراق

در دیدار معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس‌جمهور و وزیر علوم عراق مطرح شد

بررسی مقدمات راه‌اندازی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در عراق

باتوجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی شانگهای در چهار رشته دارای رتبه زیر صد است، اقدامات اولیه برای احداث دانشکده فنی عملی در دانشگاه آزاد اسلامی شعبه عراق انجام خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان»: علاءالدین بروجردی، معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی روز دوشنبه ۵ مهرماه با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد و پیام دکتر علی‌اکبر ولایتی را تسلیم وی کرد.

هدف از این دیدار راه‌اندازی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در اقلیم کردستان عراق بود که با استقبال رئیس‌جمهور ‌کشور عراق مواجه شد و برهم صالح دستورات لازم در این خصوص را صادر کرد.

بروجردی پس از این دیدار ابراز امیدواری کرد در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در اقلیم کردستان محقق شود.

علاءالدین بروجردی، معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین روز یکشنبه چهارم مهرماه با نبیل کاظم عبدالصاحب وزیر علوم عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، درخصوص راه‌اندازی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در عراق، بحث و تبادل‌نظر شد و طرفین به توافقات اولیه در این زمینه دست یافتند و مقرر شد مقدمات راه‌اندازی شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در عراق آماده و برای راه‌اندازی شعبه ظرف روزهای آینده موافقت اصولی دریافت شود.

بر این اساس، باتوجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی شانگهای در چهار رشته دارای رتبه زیر صد است، اقدامات اولیه برای احداث دانشکده فنی عملی در  دانشگاه آزاد اسلامی شعبه عراق انجام خواهد شد.
سیاست دائمی دانشگاه آزاد اسلامی، حضور گسترده در منطقه با هدف انتقال دانش و مبادلات علمی و پژوهشی با کشورهای همسایه است که در آینده با دیگر کشورها نیز عملی خواهد شد.
در این سفر، هادوی، مشاور دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، بروجردی را همراهی می‌کند.