تاریخ : Thu 23 Sep 2021 - 08:05
کد خبر : 60681
سرویس خبری : جامعه

زنگ شکوفه‌ها به صدا درآمد

با حضور سرپرست آموزش و پرورش

زنگ شکوفه‌ها به صدا درآمد

با حضور سرپرست آموزش و پرورش، جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها به صدا در آمد.

  به گزارش «فرهیختگان»، از ورود کرونا به کشورمان یعنی از آخرین روز بهمن 98 تا امروز، دانش‌آموز زمان اندکی را به صورت حضوری در مدارس سپری کردند و عمده آموزش‌ها غیرحضوری بوده است.

امسال وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد تا بازگشایی تدریجی را در پیش بگیرد و مدارس را به سمت حضوری بودن، ببرد. در مهر امسال قرار است دانش‌آموزان مدارس کم جمعیت عشایری و روستایی، دانش‌آموزان کلاس اولی به صورت محدود و دانش‌آموزان هنرستانی برای دروس مهارتی در مدرسه حضور یابند و سایر دانش‌آموزان، تحصیل را از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران دنبال کنند.

بر همین اساس جشن نمادین شکوفه‌ها و غنچه‌ها با حضور علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مدرسه دخترانه منیره عاصمی منطقه 9 تهران برگزار شد.

امسال یک میلیون و ۶۳۰ هزار کلاس اولی به صورت مجازی و حضوری تحصیل را آغاز می‌کنند؛ زنگ بازگشایی مدارس آنها هم امروز به صدا در آمد.

در مراسم امروز، بر و بچه‌های تلویزیون، برنامه زنده داشتند و خاله نرگس، برنامه خود را از این مدرسه اجرا کرد که با استقبال دانش‌آموزان کلاس اولی هم مواجه شد.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در این مراسم گفت: خوشحالم بعد از دو سال، زمینه حضور شما دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش زیرساخت‌ها را فراهم کرده و تلاش می‌کنیم آموزش با کیفیت‌تری را ارائه کنیم که از طریق مدرسه تلویزیونی و «شاد» است و همچنین تلاش می‌کنیم با حضور با فاصله دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌ها کم کم پیوند با مدرسه را ایجاد کرده و شادی و نشاط با هم بودن را دوباره برگردانیم.

کاظمی با اشاره به خسارت کرونا به بخش‌های کشور، گفت: کرونا به تعلیم و تربیت خسارات زیاد و تقریبا غیرقابل جبرانی را زد یعنی دانش‌آموزان، تربیت را در کنار هم و با معلمان یاد می‌گیرند و تمرین می‌کنند. امیدواریم امسال با اقدامات انجام شده زمینه استمرار آموزش باکیفیت را فراهم کنیم.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: امروز سرآغاز امیدواری به روزهای بهتر و برای کودکان و تمام مردمان سرزمین است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله با حضور تدریجی و آرام  دانش‌آموزان در مدارس، شاهد بازگشت آرامش و نظم به جامعه خواهیم بود. البته با همت بالای همه فرهنگیان، چراغ علم روشن نگه داشته شده است ولی طعم حضور در مدرسه چیز دیگری است.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بی شک نقش اولیا تأثیرگذار است و امیدواریم با کمک اولیا در زیست بوم جدید سال تحصیلی جدید را به تدریج و آرام آغاز کنیم.