تاریخ : Thu 23 Sep 2021 - 01:00
کد خبر : 60643
سرویس خبری : دانشگاه

گرچه دوریم ولی‌‌‌‌...

فعالان دانشجویی دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند حال و هوای اربعین حسینی را در شهرها زنده نگه‌ دارند

گرچه دوریم ولی‌‌‌‌...

فضای دانشگاه‌ها همان شور اربعین حسینی را با اقامه عزا و برپایی موکب‌های متفاوت برپا داشته‌اند. فضای دانشجویی اعم از تشکل‌ها و هیات‌ها در تکاپوی برگزاری مراسم‌های مختلف و موکب‌های متفاوت هستند تا به‌نوعی هم طبق روال سال‌های قبل مراسم‌های همیشگی خود را برگزار کرده و هم با توجه به شرایط امسال، فضایی بهتر و پرشورتر مهیا کنند.

نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: امسال اربعین را درحالی به سر خواهیم کرد که به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی تعداد محدودی به سفر کربلا می‌روند و اغلب مردم لقب جاماندگان را به خود داده‌اند. فضای دانشگاه‌ها همان شور اربعین حسینی را با اقامه عزا و برپایی موکب‌های متفاوت برپا داشته‌اند. فضای دانشجویی اعم از تشکل‌ها و هیات‌ها در تکاپوی برگزاری مراسم‌های مختلف و موکب‌های متفاوت هستند تا به‌نوعی هم طبق روال سال‌های قبل مراسم‌های همیشگی خود را برگزار کرده و هم با توجه به شرایط امسال، فضایی بهتر و پرشورتر مهیا کنند. معاون فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی نیز دراین‌باره می‌گوید امسال 80 درصد موکب‌های دانشجویی در کشور برپا می‌شود و با توجه به محدودیت‌های کرونایی و اعزام تعداد اندک زائران به مراسم پیاده‌روی اربعین در عراق، بیشتر برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی و دفاتر بسیج در دانشگاه‌ها معطوف به داخل کشور است. او گفته 107 موکب دانشجویی با هدف خدمت‌رسانی به زائران در ایران و عراق برپا می‌شود.

برای بررسی هرچه بیشتر فضای دانشجویی و فعالیت‌های دانشگاه‌ها در ایام اربعین ضمن بررسی برنامه استان‌ها در ایام اربعین به سراغ فعالان تشکلی و هیات‌های دانشجویی رفته و با آنها دراین‌باره گفت‌وگو کردیم. رسول اقبالیان مسئول هیات دانشجویی الزهرای دانشگاه شریف، مهدی تورانلو مسئول هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع)، مهدی زربخش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران شمال و روح‌الله عقیقی دبیر انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشگاه امیرکبیر برنامه‌های خود را بیان کردند.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: موکب دانشگاه امیرکبیر از اول مهر فعال می‌شود (لینک)
 
مسئول هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام‌صادق(ع): به سبک عراقی‌ها از عزاداران اربعین پذیرایی می‌کنیم (لینک)
 
تدارک دانشجویان دانشگاه آزاد برای میزبانی از عزاداران اربعین در استان‌ها (لینک)
 
مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال خبر داد/ پارک لاله میزبان موکب دانشجویان 4 دانشگاه بزرگ در تهران (لینک)
 
مسئول هیأت دانشجویی دانشجویی الزهرا(س) خبر داد / راه‌اندازی موکب «در مسیر جاماندگان» به مناسبت اربعین حسینی (لینک)