تاریخ : Wed 22 Sep 2021 - 00:33
کد خبر : 60577
سرویس خبری : دانشگاه

مدارس سما در آینده نزدیک نمونه عملیاتی و اجرایی سند تحول خواهد بود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی:

مدارس سما در آینده نزدیک نمونه عملیاتی و اجرایی سند تحول خواهد بود

دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی نقطه‌عطفی ایجاد خواهد کرد تا برنامه‌ها در این زمینه عملیاتی شود. درواقع این دانشکده‌ها همان حلقه مفقوده حوزه تولید و اشتغال است.

به گزارش «فرهیختگان»: سیدمحمد بطحایی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا، گفت: «آغاز سال تحصیلی درواقع آغاز یک زندگی است و مسیری جدید برای رشد و پیشرفت جامعه است.» وی خاطرنشان کرد: «در دو سال گذشته که مدارس به‌صورت مجازی برگزار می‌شد و دانش‌آموزان نمی‌توانستند در مدرسه حضور داشته باشند، مثل اینکه جامعه هنوز در خواب بود. آغاز سال تحصیلی جدید را به صد هزار دانش‌آموز مدارس سما، مسئولان 760 مدرسه سما و 120 دانشکده مهارت و کارآفرینی و بیش از 40 هزار خانواده‌ای که به‌صورت مستقیم با مدارس سما در ارتباطند، تبریک عرض می‌کنم.»  بطحایی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی یک حرکت مبارک صورت گرفت، اظهار داشت: «این دانشکده‌ها فصلی نو و حرکتی جدید در جامعه اسلامی ایجاد خواهند کرد و به الگوی مهارت‌آموزی و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای بدل خواهند شد.»

 معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی نقطه‌عطفی ایجاد خواهد کرد تا برنامه‌ها در این زمینه عملیاتی شود. درواقع این دانشکده‌ها همان حلقه مفقوده حوزه تولید و اشتغال است. تلاش خواهد شد تا مهارت‌های دانشجویان در این دانشکده‌ها کاملا منطبق با نیاز بازار کار و صنعت کشور باشد.»  وی با تأکید بر اینکه مدارس سما باید از حیث کیفیت جزء مدارس برتر و الگو در کشور باشند، تصریح کرد: «این کار کاملا امکان‌پذیر است و باعث افتخار است که در آینده نزدیک اعلام کنیم مدارس سما نمونه عملیاتی و اجرایی سند تحول خواهد بود.»  بطحایی در پایان خاطرنشان کرد: «سال جدید را درحالی آغاز خواهیم کرد که دو سال بسیار سخت پس از شیوع کرونا داشته‌ایم. امیدواریم مدارس و مراکز مسیر طبیعی خود را پیدا کنند. اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی پیش‌رو و در حوزه مدارس، توجه جدی به حوزه‌های فرهنگی و تربیتی است.»